2012-11-08, 22:31
Bannlyst
Tror att när man gör uppdrag så är man låst till sin karraktär. Sjävla bytet av karaktären sker nog när man spelar fritt.
2012-11-08, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McNord
Om alla tre karäktärerna är med i uppdraget så kommer du få välja vem du vill spela utav dem och alla tre karäktärerna kommer ju agera olika och göra olika val så det kommer ju bara bli fler möjligheter i uppdragen. Så du lär inte missa något, det vore en miss utav Rockstar isåfall men det kan vi lita på att de inte gjort

Ja de där att man kan byta in mission om alla är med har jag förstått men tänkte mer om man kan köra typ 5-15 uppdrag med Trevor och de spelar ingen roll när man byter till Michael utan jag kmr få göra alla uppdrag även där oavsett om jag vill göra uppdraget efter 3 uppdrag eller efter 20?
2012-11-08, 22:33
Medlem
Pellenss avatar
- Så sjukt att dom har förbättrat bilfysiken som redan var hur bra som helst, den kommer bli insane.

- Läste jag dual-wielding? Riktigt nice att springa runt med två glocks.

Jag var lite skeptisk till att spela tre olika karaktärer innan jag läste denna artikeln, men nu förstår jag helt ärligt hur grymt det kan bli. Spelar jag som Trevor kommer jag aldrig sätta mig i någon lyxbil eller bära snygga kläder. Jag kommer alltid åka runt i en sunkig skåpbil och leta efter några ungdomar man kan kidnappa ut i ödemarken och leka lite, för att sedan hänga på någon sliskig pub ute på vischan. Det är även denna karaktären jag kommer använda när jag ska begå mina massmord och fucka ur.

Sen när jag ska spela lite lagligt som någon tidigare nämnde så kan man köra sina fina lyxbilar, spela lite tennis och hänga på lite dyrare nattklubbar inne i stan. Med denna karaktären kommer jag nog inte döda oskyldiga utan bara dom som förtjänar det, t.ex. om jag ser något äckel som rycker en gammal tants väska.
2012-11-08, 22:34
Medlem
Reggaemans avatar
Måste bara tillägga en till grej även om onödigt, fyrhjulingen + ökenkullarna ser helt underbar ut!!!

Tycker mig även skymta en VW Van på just den bilden

http://www.robertlpeters.com/news/wp-content/uploads/volkswagen_van.jpg
2012-11-08, 22:34
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qnekten
Tror att när man gör uppdrag så är man låst till sin karraktär. Sjävla bytet av karaktären sker nog när man spelar fritt.
Nej, läste du artikeln?

Han berättar att tex. i ett uppdrag så ska man in i någon slags byggnad och då så virar först en kille ner sig i en lina.. han krossar glaset, tar en gissla och riktar en pistol mot vakterna. Man kan i detta läge välja om man vill vara kvar och skjuta vakterna med samma kille eller byta karaktär till en kille som sitter på ett tak och sniprar en bit bort.

När man sedan ska fly med helikoptern får du välja om du vill vara killen som: Kör helikoptern, han som sitter och plockar andra helikopterförare med sniper eller om du vill vara den tredje killen som köttar på med maskingevär.
2012-11-08, 22:35
Medlem
Kikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sveensson
Ja de där att man kan byta in mission om alla är med har jag förstått men tänkte mer om man kan köra typ 5-15 uppdrag med Trevor och de spelar ingen roll när man byter till Michael utan jag kmr få göra alla uppdrag även där oavsett om jag vill göra uppdraget efter 3 uppdrag eller efter 20?
Nej asså de här med att byta kommer vara så att t.ex när du klättrar på en stege upp på hustaket med en gubbe kan du byta till den andra som täcker marken där det kommer en massa poliser. Det är inte tre olika storys utan tre olika karaktärer som du kan hoppa mellan
2012-11-08, 22:35
Medlem
Kastrullhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qnekten

Så trodde jag också först, och de sa även att det är då du kan byta karaktär. Men sedan nämnde de att iallafall ett av uppdragen så kommer du kunna byta under uppdragets gång, det är säkerligen då minst två av karaktärerna är med i uppdraget.
2012-11-08, 22:37
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
En tanke.

Om jag spelar som Michael och går bananas med vapen mitt i motorvägen och hela snutstyrkan jagar honom men sedan byter till Trevor. Tror ni det går att byta så att man på lugnt avstånd kan njuta av kaoset och Michael får klara sig på egen hand?

Vore ballt. Men det kanske är så att man mellan uppdrag inte kan byta gubbe om man får bängen efter sig.

Sen alla som grinar för att det är tre gubbar: Spela igenom spelet, en gubbe i taget, det står ingenstans att man måste byta gubbe, det står att man kan byta gubbe när man vill. Det blir inte ett dugg rörigare än man gör det. Sen om ni absolut måste knyta an till endast en gubbe i sann RDR-anda och gråta en skvätt när han eventuellt dör i slutet, då är det väl trist för er.
Medlem
Pellenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
En tanke.

Om jag spelar som Michael och går bananas med vapen mitt i motorvägen och hela snutstyrkan jagar honom men sedan byter till Trevor. Tror ni det går att byta så att man på lugnt avstånd kan njuta av kaoset och Michael får klara sig på egen hand?
Gillar hur du tänker. Då kan man ju följa händelsen med en helikopter ovan med en annan karaktär, eller sätta sig i en polisbil, köra efter de andra styrkorna och leka polis.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiku
Nej asså de här med att byta kommer vara så att t.ex när du klättrar på en stege upp på hustaket med en gubbe kan du byta till den andra som täcker marken där det kommer en massa poliser. Det är inte tre olika storys utan tre olika karaktärer som du kan hoppa mellan

Så alla uppdrag är gemensamma? Finns inga missions där man bara är en av dem? De är de jag menar att om man kan missa ett single mission för att man spelar "för länge" med någon av dem andra karaktärerna?
2012-11-08, 22:38
Medlem
McNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sveensson
De knyter ju ihop uppdragen till storyn i en viss ordning så du kommer ju inte kunna missa något, det vore ju ganska katastrofalt imo. Vissa uppdrag kommer kanske bara vara tillgängligt för en utav karaktärerna för alla tre karäktärerna kommer nog inte vara med i varje uppdrag. Men jag tror att alla karaktärer är bundna till uppdragen så du kan itne välja själv vilka du vill ha med i uppdragen utan bara vem du vill spela som är tillgänglig.

Ursäkta om det blev rörigt
2012-11-08, 22:38
Medlem
Dwades avatar
Som det står i artikeln kommer man kunna byta lite när man vill. Men om Trevor tex under ett uppdrag ska klättra upp i en lyftkran medans Michael ska ligga på en kulle och prickskjuta folk som är under lyftkranen, så spelar man nog gärna som Michael i det fallet.

En annan sak jag noterade som kommer vara sjukt är ju att när man går runt med Trevor i Beverly hills kommer folk att slänga med blickar och så än om Michael går där. I detta spelet lär det ju finnas mer ghetton, som i riktiga LA, så tänk er att gå runt med Michael där med sin kostym.

Så otroligt mycket jag längtar!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in