2011-07-04, 22:18
Medlem
MittensKims avatar
En lite mer vuxen betoning i spelet kanske, dra ner på den lite urvattnade Rockstar-humorn.

Sen som jag alltid har sagt, ett GTA i 3D som utspelar sig i London, det vore magiskt. Som dukat för succé.
2011-07-04, 22:20
Medlem
QEX13s avatar
Allt ni önskar i den här tråden, varför lever ni inte ut detta i riktiga livet istället? Då slipper ni alla möjliga idiotiska begränsningar osv, så ja vad väntar ni på?
2011-07-04, 22:23
Medlem
1. Gore och dismemberment
Det skulle vara grymt om man kunde skjuta/skära av specifika kroppsdelar och att kroppar öppnades eller blir mosade när man kör på dem med bil.

2.Barn och djur
Det skulle vara det ultimata fuck you mot fox news och alla andra moralkärringar som klagar på att gta är för våldsamt. Att kunna misshandla och mörda barn och djur skulle vara sjukt kul. Tänk er om det fanns ett zoo i spelet. Tänk att gå rampage på elefanter, giraffer och lejon. Eller varför inte bara hundar/katter på gatan? Eller varför inte gå in på ett dagis, plocka upp en tvååring och svinga den på alla andra ungar.
2011-07-04, 22:25
Medlem
Knivenmotkuken.s avatar
Hade velat se följande:

Många tråkiga dialoger.

90% av spelet ska vara film.

10% ska vara man måste följa lagen man får inte skjuta eller döda någon.

Man måste kunna be om ursäkt för sig om man råkar gå på en människa.

Man ska hämta upp ungarna från dagis och vara med sin älskade familj.

Nä skoja jag vill skjuta horor och att man ska ta droger som i alla andra GTA spel.
2011-07-04, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QEX13
Allt ni önskar i den här tråden, varför lever ni inte ut detta i riktiga livet istället? Då slipper ni alla möjliga idiotiska begränsningar osv, så ja vad väntar ni på?

Så allt jag önskar i nästa Need for speed eller i ett nytt fifa, de ska jag istället leva ut irl?

Eller försökte du vara vitsig för att du tycker det är dumt att spekulera och/eller önska något i ett spel?
2011-07-04, 22:51
Medlem
Normannorus avatar
Ett mer öppet GTA, med frihet att göra lite som man vill. Jag vill se mer möjligheter att få hitta på spontana saker, allt från att råna vanligt folk på ett brualt sätt mitt på gatan, till att göra ett komplicerat, välplanerat och tidskrävande transportrån, med rånarluvor, flyktbil och allt som ett riktigt rån innefattar. Allt detta ska man få bestämma själv när och hur dådet ska utföras. När plånboken börjar bli tunn ska man få göra vad som helst för cash. Det ska vara många, många nya, olika alternativ och möjligheter för att fixa cashen.

Sen vill jag att man ska få välja hur ens gubbe ska få se ut. Färg, kroppsbyggnad, ansikte och hela det köret!

Jag vill också att det ska vara stora klasskillnader i spelet, så att man kan kämpa sig upp från botten (ghettot) till överklassens villastäder. Fina kläder, fint hus, grym bil och ett sexigt fruntimmer! Allt detta ska märkas av i spelet. Ju högre upp man kommer, desto mer respekt, fruktan och ansvar ska man få.

Jag skulle kunna hålla på hur länge som helst, men det är i alla fall några saker som jag vill se.
2011-07-04, 23:12
Medlem
Ziggy.Starduzts avatar
* Mer realism (När det gäller våldet, körkänslan och så vidare. Jag vill dock ABSOLUT behålla fejkmärken och så vidare.).
* Tillbaka till Vice City (Miami)
* En karriär i t.ex droghandel eller liknande där man börjar som en liten skit och slutar på topp.
* Lite mer som Saints Row helt enkelt, men inte så överdrivet. Får gärna ta sig lite mer på allvar
Senast redigerad av Ziggy.Starduzt 2011-07-04 kl. 23:38.
2011-07-04, 23:51
Bannlyst
Kanske som ett tillägg eller "expansion" om man vill kalla det så.
En skräckfilmsversion där man beroende på hur många/varför/hur man mördat så får man tillgång till diverse "kända" fast ändå i GTA's version på mördare. Då snackar vi ju Jason, Freddy Krueger, Mike Myers (dvs folk med masker).

T.ex att om man köttat tillräckligt många med motorsåg får man tillgång till ett Jason-set med hängselbyxor, flanellskjorta o hockeymask.

Gillade för övrigt upplägget och storyn i San Andreas. Inte för de andras storys har sugit imo. Gillat alla GTA egentligen hittills.
2011-07-05, 02:49
Medlem
noksocaws avatar
Känns som många fans vill ha tillbaka lite av hur det var i SA.
Jag har spelat alla spelen som kommit ut och måste säga de spelen jag spelat mest efter storyn är SA och CTW.
Älskar gäng känsla i SA och tyckte faktiskt det var skit kul när man hade "turf wars" och kunde sno andra gängs delar av staden.
Men älskade att sälja droger i CTW är väldigt kul och ett bra sätt att få ihop cash.
Så vad jag hade velat se i GTA V:

*Möjligheten att välja ett gäng alternativt starta ett gäng som i det första GTA spelet så är man vän med ett gäng är man ovän med ett annat beroende på vilket gäng man väljer.

*Kunna köpa sälja droger. Det är något som är kul i CTW och ger en bra kriminell känsla i spelet.

*Råna som många skrivit tidigare bankrån person rån etc.

*Köpa sälja lägenheter. Detta är något man kan göra i Fabel 2(möjligtvis de andra också inte spelat) tycker det är lite tråkigt i GTA att man har alla dessa lägenheter varför inte kunna hyra ut dessa och som i fabel kunna köpa grejer till dom. Så när man kommer upp i världen kan man ha en maffig lägenhet/hus och sen ha en del man kan hyra ut även ett gött sett att tjäna pengar.

*Inriktning eller yrke. Man skulle kunna bli droghandlare pimp rånare eller något annat och ha sitt gäng fokusera på en av dessa. Droger så säljer dtt gäng droger till dig pimp så tar de hand om de prostituerade osv.

*Poker biljard och annat man kan spela på. Gillar dessa funktioner i SA och i Red dead redemption.

*Betala hyra för lägenheter kunna köpa kläder tatueringar osv. Har man en lägenhet måste man betala för den varje vecka beroende på vad för lägenhet man har så kostar de olika. Detta gör att man måste ha pengar. I alla GTA spelen lyckas man få ihop enormt mycket pengar och förutom om man köper vapen har man inget att lägga pengarna på. När det är så oroar man sig aldrig för få slut på pengar för lets face it det gör man inte.
2011-07-05, 05:06
Medlem
majxstros avatar
Att kunna hamna i fängelse för diverse brott man gjort/gör. Och få testa livet på insidan murarna. Ställas inför rättegång, få handbojor på sig och bli transporterad till häktet kanske kunna försöka rymma alternativt ringa sina gängmedlemmar som kommer och hjälper en att försöka rymma. Ska vara grymt svårt dock.
Sen massvis av saker som ni andra skrivit såklart.

Ha en familj utöver gänget, typ flickvän som man kan skaffa en unge med? Blir väl kanske lite väl realistiskt och SIMS aktigt men det vore ju kul. Kunna anlita byggfirmor som skräddarsyr diverse hus du vill bygga så som du vill ha dom(inte som i SIMS där du får bygga allt från grund och botten).

Mindre förorter som ligger en bit utanför den "stora" staden där det är mindre gäng och fattigdom alternativt rika människor som bor där man tex. kan rekrytera nya medlemmar till sitt gäng.

Langa droger självklart skulle det vara episkt om det gick, skaffa fabriker som tillverkar dem. Dock inte som det är i Gudfadern 2 spelet(Inte droger där dock).

Kanske börja som ung typ 18 åring och ju mer du spelar ju äldre blir du, tillslut är du en högtuppsatt och respekterad Don Corleone.

Mord på viktiga personer typ ledaren för ett annat gäng, för att få dem att skaka i skorna för att sedan utplåna resterna.

Kunna elda/spränga hus och dylikt.

Verkligen jobba för att få tag i vapen, inte så att varenda gängmedlem har ett vapen i ditt gäng utan man måste råna hus/lägenheter/vapenaffärer för att få mer.

Kunna bryta nacken av folk.

Tortera folk, kunna köpa olika saker tex. slakterier som kan användas som torteringssätt.

Nattliv typ klubbande, dansande, drickande, knarkande, rejvande, stora fester i din lya för att tex. träffa random brudar/snubbar.

Kunna välja om man vill vara tjej eller kille.

Att det finns fler sätt att klara ett uppdrag på så att utgången i vilket du väljer så kan det ha en negativ effekt på vad som hända skall.

Polizrazzior i din lya, bland ditt gäng. Ett större Gängkrig mot polisen.

Utredningar på just dig och ditt gäng.

Kunna anlita folk till att göra saker för dig.

Kunna göra saker för folk som behöver hjälp i början tills man tagit sig upp. Tex mörda någon.
2011-07-05, 07:54
Bannlyst
Nu har vi lyckats skrapa ihop flera sidor med bra förslag. Vi borde skicka förslagen till Rockstar.
2011-07-05, 08:57
Medlem
Flamezons avatar
Modifiera bilar grejen som fanns i san andreas var kul, det måste finnas. Lägga till så att man kan modifiera motorcyklar också.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in