Mest av allt så skulle jag vilja att man ska kunna utnyttja alla dessa byggnader och hus som finns. Tex gå in i ett hus och råna eller mörda personen som bor där, antingen genom att gå in via dörren eller krossa fönstret och hoppa in, man ska kunna starta stora brander så att man kan utföra sabotage eller mordbrand. Elden ska verkligen bränna ner huset ända tills eldsvådan släcks ner.
Alla byggnader ska kunna vara gångbara så att de inte bara står där och är ivägen.
+ Gym, så man får träna upp sig.
+ Fixa egna brudar, typ ragga.
+ kunna välja gäng/grupp.
+ Mer stadsliv.
+ Kunna gå in i vilket hus/lägenhet som helst (med våld då).
+ Köpa vilket hus/lägenhet.
+ Mer Ghetto zoner + rika zoner.
Vet, stora krav
Gym finns i San Andreas
Fixa brudar kan du göra i Ballad of Gay Tony
Gäng/grupp, du valde vilka personer du ville förlita dig på och vilka som hjälper dig
Stadsliv fanns endel i 4an tyckte jag
Sen de 3sista tycker jag om, mer att du ska kunna gå in i varje hus och att det finns saker gömda, inbrott och liknande.
Ghetto och rika fanns lite, men inte så uppenbart som i San Andreas.
Jag tycker dom borde fixa så man kan använda pengarna på något vettigt sätt, mer saker att köpa och framförallt svårare att få pengarna.
Skulle gärna se att dom tar tillbaka "fusken" från GTA SA, det var sjukt roligt att sitta och flyga med bilen och sånt. Perfekt när man har klarat av spelet och vill latja runt lite.
jag tycker att de ska titta tillbaka lite åt san andreas hållet, jag är en sån person som för det mesta bara glider runt i en bil o driftar / racar... tex skjuter på andra bilar o bara leker med de o hänger på...
men men iaf till saken, jag tycker att de ska införa så att man bara inte åker i städer, utan att man åker ute på landet igen som sa, fast tillomed göra världen lite större, samt försöka trycka in fler bilar, o motorcyklar, sedan kan de ju alltid jobba på allt gäng relaterat och våld.
äh bättre att allt laddar i början än innan varje jävla race som på forza 3 ... helt kefft, spelet e bra men laddningstiderna gör en galen.. men men tillbaka till gta
En tortyr-mode. "Hidden missions" på så sätt att du kan komma inpå djupet på vilken random NPC som helst och där igenom pressa personen på info till något som leder till något gott.
T.ex, du ser t.ex en prostituerad, pressa henne på info om hallick, pressa sedan hallicken, ger han inte med sig så tortera lite för mer information. Sen gräver du dig högre och högre upp.
På så sätt ska man också kunna få respekt i undre världen och få tillgång till fler saker och hjälp.
Köpa egna lyor att inreda skulle vara nice. Där man sparar sina troféer.
Rekrytera och träna sina egna gubbar som man kan leja för lite olika uppdrag.
Har massa idéer, hehe.
Senast redigerad av aggression 2011-07-04 kl. 20:46.
Man vet knappt vart man ska börja sin redogörelse för förbättringar och nya ting i den, helt unika, spelserien. Det som jag vet irriterar en mest är små detaljer i det animerade vardagslivet som ser ut att vara lätta att åtgärda. Att Rockstar mer och mer har börjat sikta in sig på realism anser jag vara helt utomordentligt, de nya handlingarna är råare och känns helt klart mer riktiga och troliga. Men man hade kunnat tagit lite mer hänsyn när man ändå riktat in sig på realism.
Ett exempel för att ni ska få en uppfattning om vilka problem jag menar. Om ni någon gång har testat att köra hyfsat lagligt runt i Liberty City med valfritt fordon så har ni säkert märkt hur pantade de flesta förarna är. Om man står vid ett rödlyse och väntar på grönt så händer det i princip varje gång att den artificiella dumheten driver t.ex. en taxiförare att försöka tränga sig förbi en med resultatet att fordonet ditt skrapas och repas. Det kan också hända att folk dyker in i baken på dig med en rejäl buckla som följd, helt utan speciell anledning. En annan sak som alltid händer och känns lite slarvigt gjort är hur andra fordon i realtid skapas i världen (spawning). Det är nämligen så att om du åker utav bara helvete på en hyfsat tom väg och tittar bakåt, bara ett kort ögonblick, så kan du räkna med att du sitter klistrad i en bil som ploppat fram precis framför dig. Sjukt irriterande.
Jag vill ha en realistisk helhet med många valmöjligheter, dock så ska inte dessa valmöjligheter, såsom ett ökat husutbud och annat, förstöra andra spelområden som i längden kan bli irriterande. En annan sak som jag kan nämna är att jag personligen vill ha lite mindre betong då GTA IV utspelades i betongdjungeln nummer ett. Ge mig landsväg och en "countryside" vid sidan om städerna samt en fordonsfysik som är lite mindre gungig så blir jag nöjd.
Det är nästan helt sjukt att jag fortfarande kan sitta klistrad framför ett tre år gammalt spel, känns så fräscht fortfarande.
Ni borde även spana in Red Dead Redemption och L.A. Noire om ni inte redan gjort det.
gta , gta2 , gta3 , gta vice city , gta san andreas , gta iv .
GTA
GTA 2
GTA 3
-Vice City
-San Andreas
GTA 4
-Lost and Damned
-Ballad of Gay Tony
VC, SA, LD och BoGT var mer som expansioner till 3an respektive 4an
Så det är spel nr 9 (inte 7) som kommer ja. Men de 4 "expansionerna" räknas väl inte som ett helt nytt GTA spel. (San Andreas är bäst i serien so far IMO)
Gillade vice city mycket där man kunde tjäna småpengar på många olika sätt som tex sno en buss/taxi och köra runt, sen så kunde man ju råna också som man saknar på de nyare gta spelen.
Sen tycker jag att det var rätt kul med trucking som man kunde göra på SA. jäkligt soft att köra runt på landet med skön countrymusik.
Hade varit kul med en blandning av stads och lantmiljö som det var på sa. Annars så tycker jag att IV är det bästa gta spelet hitils.