2012-10-17, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juicy J
Det kommer nog inte dyka upp på Wii U.

Varför skulle det inte komma till Wii U? Känns snarare givet att GTA V kommer till den konsolen. Kanske tom blir den versionen av spelet som man kommer föredra sen, vi får väl se.
2012-10-17, 01:02
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ardbeg-och-LSD
Varför skulle det inte komma till Wii U? Känns snarare givet att GTA V kommer till den konsolen. Kanske tom blir den versionen av spelet som man kommer föredra sen, vi får väl se.

Varför skulle det komma till en konsol som är svagare än dagens? Känns oerhört dumt att släppa det till Wii U. Samt att det inte kommer hända oavsett.
2012-10-17, 01:04
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Jaha...?

Och vad har det här med Gta V att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av Exoni
Haha va?

http://www.vg247.com/2012/08/01/gta-5-epsilon-program-site-updates-twitter-feed-begins/

http://www.epsilonprogram.com

Citat:
Testimonials.
"The Epsilon Tract helped me give up smack"
- Jezz Torrent

"Kifflom changed my life. I used to have a well paid job, a family and good prospects. Now, I've given that up to find real meaning in wearing light blue and proclaiming my real religion. Kifflom!'
- Jonas Ackerman, Blueberry, San Andreas

"Much better than Inversion Therapy. My mother sleeps much easier now that I've joined the fellowship. Kifflom!"
- Jeremy Smith, San Fierro

"Religion never worked for me, until now!"
- Brian Van Ginsberg, Carcer City

"I was lost. Luckily, I now go to regular meeetings of a cult group and give them lots of money, so everything is okay."
- Jane Pole, Ohio

"At first, I was nervous about giving up my identity and sleeping with all of those men, but I really enjoy it now."
- Mary Fortune, Liberty City

"Cris Formage is a genius. It's a religion without homework!"
- Morgan August, Los Santos, San Andreas.

http://twitter.com/EpsilonismToday
2012-10-17, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Varför skulle det komma till en konsol som är svagare än dagens? Känns oerhört dumt att släppa det till Wii U. Samt att det inte kommer hända oavsett.

Wii U är inte svagare utan ska ju tvärtom kunna visa bättre grafik. Att porta spel från 360 verkar vara väldigt smidigt så det finns ingen anledning till att spelet inte skulle komma till konsolen. "Kommer inte hända oavsett" är ju bara fyllesnack från din sida och det vet du. Du kan lika gärna påstå att spelet inte kommer till 360, eller inte till PS3.
2012-10-17, 02:14
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exoni
Haha va?

Perzerk

Jag tror inte att det är någon som fattar vad det är du vill säga med det där, beställa en tröja?
Senast redigerad av Reggaeman 2012-10-17 kl. 03:03.
2012-10-17, 07:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Perzerk

Jag tror inte att det är någon som fattar vad det är du vill säga med det där, beställa en tröja?
Som jag tidigare har förklarat så handlar det om en fiktiv sekt som finns i GTA-världen.

www.epsilonprogram.com
Senast redigerad av PerZerk 2012-10-17 kl. 07:45.
2012-10-17, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PerZerk
Som jag tidigare har förklarat så handlar det om en fiktiv sekt som finns i GTA-världen.

www.epsilonprogram.com
Ja den sekten återkommer med största sannolikhet.

Kifflom, Broder.
2012-10-17, 14:31
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Wii U är inte svagare utan ska ju tvärtom kunna visa bättre grafik. Att porta spel från 360 verkar vara väldigt smidigt så det finns ingen anledning till att spelet inte skulle komma till konsolen. "Kommer inte hända oavsett" är ju bara fyllesnack från din sida och det vet du. Du kan lika gärna påstå att spelet inte kommer till 360, eller inte till PS3.

Står fast vid det ändå. Nintendo är inte överhypade på att släppa så pass våldsamma spel.
Om det nu mot all förmodan skulle dyka upp på Wii U så är det förmodligen därför vi inte får veta något. För dom måste fixa med Wiins motionkontroller, som förövrigt kommer suga balle att spela med.
2012-10-17, 15:07
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:

Varför skulle man föredra en version som är på samma nivå som Ps3 och 360? Dessutom så när man vet hur Nintendo brukar göra med spel. Om Nintendo vill fortsätta sälja till barnfamiljer så är det nog bäst att det inte ligger ett GTA V i hyllan bredvid Super Mario.
2012-10-17, 15:56
Medlem
sneakydudes avatar
En liten önskelista, skulle inte förvåna mig om en eller flera av dessa kommer att vara med:

En sak jag önskar att de kunde ha med är att man kan klänga sig fast vid fordon. I Gta IV så kunde man ju hoppa upp och ta tag i kanten till skåpet på en lastbil och hänga där, men så fort den körde så tappade man taget. Samma sak med tåg. Det gick ju utan problem att klättra upp på taket, men så fort det började rulla så fick man fylleben och trillade av. Borde även fungera att klamra sig fast på biltak. En enkel lösning om bilen kör fort är ju att försöka styra åt samma håll som bilen svänger för att hålla sig kvar.

Även rån av olika slag, inte bara i uppdragsform. Ungefär som i vice city. Man kliver in i valfri butik och siktar på kassören. Beroende på vilken affär så varierar risken att kassören har ett vapen bakom disken. Det borde även gå att råna taxichaufförer, och personer ute på gatan.

Samt mer förstörelse. Inte nödvändigtvis att man kan riva hela hus, men busskurerna i IV var ju till exempel oförstörbara.

Det vore även en bra detalj att det spelar roll vad man blir påkörd av. Alltså, om man blir påkörd av ett tåg så blir man ju köttfärs, likaså med lastbilar och andra tunga fordon. Tåget i red dead redemption är ett bra och inte alltför avlägset exempel.

Att kunna supa sig full! Inte att man måste ringa nån jävla kusin eller polare, utan bara gå in på nån random krog/nattklubb och ställa sig i baren och beställa valfri dryck. Livmätaren fylls upp, men man blir dessutom dyngrak om man har lite liv. Minns inte om man fick liv av att kröka i RDR, men det är den lösningen jag är ute efter. Super man för mycket får man en blackout, och vaknar på nåt random ställe.

En sista detalj är att det vore schysst om det blev skotthål i personen på det ställe man skjuter, och kanske lite mer gore när man skjuter någon i huvudet, återigen ungefär som i RDR.
Senast redigerad av sneakydude 2012-10-17 kl. 16:18.
2012-10-17, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edberg24
Står fast vid det ändå. Nintendo är inte överhypade på att släppa så pass våldsamma spel.
Om det nu mot all förmodan skulle dyka upp på Wii U så är det förmodligen därför vi inte får veta något. För dom måste fixa med Wiins motionkontroller, som förövrigt kommer suga balle att spela med.

Nintendo har väl aldrig stoppat våldsamma spel? Det är väl Microsoft som kan vara lite känsliga ibland, som när Conker skulle leta sig från N64 till Xbox och vart kraftigt censurerad. Sen lär inte Rockstar göra ett skit med några rörelsegrejer varken till Wii U eller Kinect o vad nu PS3 grejen heter, det är liksom inte Rockstars grej de där.

Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Varför skulle man föredra en version som är på samma nivå som Ps3 och 360? Dessutom så när man vet hur Nintendo brukar göra med spel. Om Nintendo vill fortsätta sälja till barnfamiljer så är det nog bäst att det inte ligger ett GTA V i hyllan bredvid Super Mario.

Ja varför väljer man mellan att köpa spelet till PS3 eller 360? Uppenbarligen så föredrar man ju någon av konsolerna. Det kan röra sig om små skillnader i hur spelet flyter eller att man föredrar kontrollen till den ena eller andra konsolen. Går det att spela GTA V i 1080p HD så väl det inte fel eller om controller pro visar sig vara skönare än dom andra, det kan vi ju inte veta i dagsläget.

Jag köper alla konsoler och det är ofta små detaljer som avgör vilken konsol jag köper ett spel till. Alla dom här fördomsfulla fanboy bögerierna är inte min grej, det lämnar jag åt alla coola 12 åringar.
2012-10-17, 18:52
Medlem
UnknownSources avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
En liten önskelista, skulle inte förvåna mig om en eller flera av dessa kommer att vara med:

En sak jag önskar att de kunde ha med är att man kan klänga sig fast vid fordon. I Gta IV så kunde man ju hoppa upp och ta tag i kanten till skåpet på en lastbil och hänga där, men så fort den körde så tappade man taget. Samma sak med tåg. Det gick ju utan problem att klättra upp på taket, men så fort det började rulla så fick man fylleben och trillade av. Borde även fungera att klamra sig fast på biltak. En enkel lösning om bilen kör fort är ju att försöka styra åt samma håll som bilen svänger för att hålla sig kvar.

Även rån av olika slag, inte bara i uppdragsform. Ungefär som i vice city. Man kliver in i valfri butik och siktar på kassören. Beroende på vilken affär så varierar risken att kassören har ett vapen bakom disken. Det borde även gå att råna taxichaufförer, och personer ute på gatan.

Samt mer förstörelse. Inte nödvändigtvis att man kan riva hela hus, men busskurerna i IV var ju till exempel oförstörbara.

Det vore även en bra detalj att det spelar roll vad man blir påkörd av. Alltså, om man blir påkörd av ett tåg så blir man ju köttfärs, likaså med lastbilar och andra tunga fordon. Tåget i red dead redemption är ett bra och inte alltför avlägset exempel.

Att kunna supa sig full! Inte att man måste ringa nån jävla kusin eller polare, utan bara gå in på nån random krog/nattklubb och ställa sig i baren och beställa valfri dryck. Livmätaren fylls upp, men man blir dessutom dyngrak om man har lite liv. Minns inte om man fick liv av att kröka i RDR, men det är den lösningen jag är ute efter. Super man för mycket får man en blackout, och vaknar på nåt random ställe.

En sista detalj är att det vore schysst om det blev skotthål i personen på det ställe man skjuter, och kanske lite mer gore när man skjuter någon i huvudet, återigen ungefär som i RDR.

Bra lista, håller med på det mesta förutom om busshållplatsen som känns helt obetydlig. Spelet går inte ut på att förstöra så mycket som möjligt. Gore känns som en av de viktigare sakerna då det gick att skjuta någon på en halvmeters avstånd i huvudet med en hagelbössa utan att det blev en enda blodfläck på huvudet i IV. Liiiite störande.

Tycker även att om man skjuter någon i benet så ska den personen halta eller eventuellt försöka kravla sig iväg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in