Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Nja alltså, spelade en sväng förut, och har man snuten efter sig och de har satt upp en vägspärr så är det grymt jobbigt när man ska plöja igenom busskuren och så tar det tvärstopp. Samma sak är det med en del staket som ser ut som typ rangligt hönsnät. Finns även halvmeterhöga småstängsel i vad jag antar är metall runtom i staden som ofta omger bostadsområden. Vet inte hur många gånger jag glömt av mig och försökt forcera ett sånt och det tagit tvärstopp och så har jag flugit ut genom rutan. Jag tänkte mest att det som normalt går sönder/ger vika av en bil som kommer i full fart borde göra det i spelet.
Jag håller med faktiskt, det är alltför många spel som gör små misstag som det där som gör det sjukt irriterande
Ta tex BF3, du kan ta en tank och köra igenom betongbyggnader men det tar tvärstopp när du ska köra över en träbänk...what the hell
Precis samma sak i Gta IV, du kan ta en bil och köra igenom allt möjligt, krossa en bil med din lastbil, köra över brandposter så att de lossnar men du kan inte köra igenom en busskur av glas och brandposter sitter fast bra mycket hårdare än en busskur...makes no sense
Jag säger inte att man ska kunna riva hela skyskrapor men ta tex dessa små träd som finns på trottoaren i Gta IV, de går inte att rubba det minsta men med tanke på hur små och smala de är så skulle de i verkligheten gå av som en kvist om en bil körde in i dem i full fart, dessa små förstörelseobjekt måste förbättras för mer realism, och jag hoppas att de gör det i Gta V, det funkade ju att ha mycket realistiska förstörbara busskurer i Mafia 2 så varför inte i Gta V?