2012-10-17, 21:11
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnknownSource
Bra lista, håller med på det mesta förutom om busshållplatsen som känns helt obetydlig. Spelet går inte ut på att förstöra så mycket som möjligt. Gore känns som en av de viktigare sakerna då det gick att skjuta någon på en halvmeters avstånd i huvudet med en hagelbössa utan att det blev en enda blodfläck på huvudet i IV. Liiiite störande.

Tycker även att om man skjuter någon i benet så ska den personen halta eller eventuellt försöka kravla sig iväg.

Nja alltså, spelade en sväng förut, och har man snuten efter sig och de har satt upp en vägspärr så är det grymt jobbigt när man ska plöja igenom busskuren och så tar det tvärstopp. Samma sak är det med en del staket som ser ut som typ rangligt hönsnät. Finns även halvmeterhöga småstängsel i vad jag antar är metall runtom i staden som ofta omger bostadsområden. Vet inte hur många gånger jag glömt av mig och försökt forcera ett sånt och det tagit tvärstopp och så har jag flugit ut genom rutan. Jag tänkte mest att det som normalt går sönder/ger vika av en bil som kommer i full fart borde göra det i spelet.
2012-10-17, 21:27
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Nja alltså, spelade en sväng förut, och har man snuten efter sig och de har satt upp en vägspärr så är det grymt jobbigt när man ska plöja igenom busskuren och så tar det tvärstopp. Samma sak är det med en del staket som ser ut som typ rangligt hönsnät. Finns även halvmeterhöga småstängsel i vad jag antar är metall runtom i staden som ofta omger bostadsområden. Vet inte hur många gånger jag glömt av mig och försökt forcera ett sånt och det tagit tvärstopp och så har jag flugit ut genom rutan. Jag tänkte mest att det som normalt går sönder/ger vika av en bil som kommer i full fart borde göra det i spelet.

Jag håller med faktiskt, det är alltför många spel som gör små misstag som det där som gör det sjukt irriterande

Ta tex BF3, du kan ta en tank och köra igenom betongbyggnader men det tar tvärstopp när du ska köra över en träbänk...what the hell

Precis samma sak i Gta IV, du kan ta en bil och köra igenom allt möjligt, krossa en bil med din lastbil, köra över brandposter så att de lossnar men du kan inte köra igenom en busskur av glas och brandposter sitter fast bra mycket hårdare än en busskur...makes no sense

Jag säger inte att man ska kunna riva hela skyskrapor men ta tex dessa små träd som finns på trottoaren i Gta IV, de går inte att rubba det minsta men med tanke på hur små och smala de är så skulle de i verkligheten gå av som en kvist om en bil körde in i dem i full fart, dessa små förstörelseobjekt måste förbättras för mer realism, och jag hoppas att de gör det i Gta V, det funkade ju att ha mycket realistiska förstörbara busskurer i Mafia 2 så varför inte i Gta V?
Senast redigerad av Reggaeman 2012-10-17 kl. 21:32.
2012-10-17, 21:55
Medlem
UnknownSources avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude

Helt obetydligt var kanske att ta i. Jag tycker däremot att det finns viktigare saker att lägga ner energi på än att göra så att busshållplatser ska kunna gå sönder, samma sak med staketen. Visst är det lite irriterande när man krockar i något som borde gå sönder. Men hur ofta händer det att man kör in i en busshållplats eller fastnar i staketen? Inte så ofta för mig iallafall.
2012-10-17, 22:28
Medlem
Rabbadabs avatar
Det här med att det inte går att köra ner vissa rangliga metallstaket, småträd, busskurer etc är något jag stört mig på ända sedan jag för första gången spelade ett GTA-spel.
Dags att göra någonting åt det nu i femman. Visst finns det viktigare saker, men det är verkligen ett rejält störningsmoment när man i en vild polisjakt kommer med en långtradare i 100 knyck och det tar tvärstopp mot en sleten parkbänk.

Det var dock ganska bra i IV måste jag säga, definitivt mindre orubbliga skitobjekt gentemot de äldre spelen. Både hoppas och tror att det kommer bli ännu bättre i V.
2012-10-17, 22:36
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbadab
Det här med att det inte går att köra ner vissa rangliga metallstaket, småträd, busskurer etc är något jag stört mig på ända sedan jag för första gången spelade ett GTA-spel.
Dags att göra någonting åt det nu i femman. Visst finns det viktigare saker, men det är verkligen ett rejält störningsmoment när man i en vild polisjakt kommer med en långtradare i 100 knyck och det tar tvärstopp mot en sleten parkbänk.

Det var dock ganska bra i IV måste jag säga, definitivt mindre orubbliga skitobjekt gentemot de äldre spelen. Både hoppas och tror att det kommer bli ännu bättre i V.

Gött att jag inte är ensam att tycka så iallafall=)

Är som sagt inte ute efter någon sorts totalförstörelse av staden då det ändå inte kommer att hända. Men att göra flera mindre objekt förstörbara gör ju bara upplevelsen bättre.
2012-10-18, 12:03
Medlem
LannibalHecters avatar
Citat:
Att kunna köpa bilar är ju bara en funktion som skulle vara kul att ha med men för min del så kommer jag förmodligen fortsätta sno bilar istället, att köpa en bil gör man kanske någon gång i spelet bara för kul men knappast varje gång man behöver ett fordon

När jag kör mina nytjålade bilar i 200 km/h med helt oskrapad lack på motorvägen och en jävla taxiförare skiter i att se sig för och svänger ut framför mig får jag såna extrema utbrott, t.ex så slutar det med att han och resten av alla andra runtom sitter där med ett hål i huvudet och jag har hela poliskåren och FIB efter mig.

Kan inte ens föreställa mig hur utbrotten ser ut om samma sak händer med en bil som jag har betalat $25.000 surt förvärvade pengar för.
2012-10-18, 12:18
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LannibalHecter
När jag kör mina nytjålade bilar i 200 km/h med helt oskrapad lack på motorvägen och en jävla taxiförare skiter i att se sig för och svänger ut framför mig får jag såna extrema utbrott, t.ex så slutar det med att han och resten av alla andra runtom sitter där med ett hål i huvudet och jag har hela poliskåren och FIB efter mig.

Kan inte ens föreställa mig hur utbrotten ser ut om samma sak händer med en bil som jag har betalat $25.000 surt förvärvade pengar för.

Haha visst vore det härligt!
2012-10-18, 19:31
Medlem
BleAivanos avatar
gtav verkar inte helt dött hos rs i alla fall:

Rockstar Games Rockstar GamesVerified ‏@RockstarGames

What would you like to see in #GTAV Crews? http://rsg.ms/RENxMa

https://twitter.com/RockstarGames/status/258980981049016320
http://www.rockstargames.com/newswire/article/45621/what-would-you-like-to-see-in-gtav-crews.html
2012-10-18, 19:38
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LannibalHecter

Äääh, om du blir så sur för en sån sak så kan du ju bara laga bilen med fusk
Fast om du kör i 200km/h så får du väl räkna med en och annan krock

Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
gtav verkar inte helt dött hos rs i alla fall:

Rockstar Games Rockstar GamesVerified ‏@RockstarGames

What would you like to see in #GTAV Crews? http://rsg.ms/RENxMa

https://twitter.com/RockstarGames/status/258980981049016320
http://www.rockstargames.com/newswire/article/45621/what-would-you-like-to-see-in-gtav-crews.html

Men faaan, det där intresserar mig inte det minsta...ge oss riktig info om Gta V!
2012-10-18, 20:22
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leatherhead
Var på tok för mycket morduppdrag i GTA IV. Dags för lite mer variation!
Exempel...?
Citat:
Ursprungligen postat av Yetis
Vill inte ha stora pepprare, och hur mycket ammo som helst. Vill ha det realistiskt aka man blir glad om man får 2-3 skott till sin pistol liksom, iallafall i början och detta ska kosta. I GTA IV så blev det lätt att man hade 500, var inte lika sällsynt och det tog aldrig slut.
Och sedan vill jag har mer pistoler och sånt, det är ju det vanligaste, massa AKs gör det hela bara löjligt tycker jag.
Jag har inte stört mig så mycket på ammo än vad jag har när man tar fram en RPG ur fickan
Citat:
Ursprungligen postat av Yetis
GTA IV älskade jag. Mörkt och regnigt. Min stil, GTA V kommer enligt mig sänka enormt i kvalite med massa sol och färger.
Håller med till en viss del. Jag tyckte om känslan det levererade i NY.
Men för mycket av regn och gråa moln avger dystra känslor
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Sen att följa storyn och sen sluta spela låter lite väl tråkigt med tanke på att det är Gta, finns så enormt mycket annat att göra men du har ditt sätt att spela
Ja, mer sid-uppdrag uppskattas starkt.
Citat:
Ursprungligen postat av roookie
har varit tyst länge nu så det vore grymt om det kom ut lite info om spelet
För tyst...
2012-10-18, 20:42
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnknownSource

Tycker även att om man skjuter någon i benet så ska den personen halta eller eventuellt försöka kravla sig iväg.
Håller med! Sedan om jag skjuter en polis i handen ska han tappa sitt vapen osv.
2012-10-18, 20:46
Medlem
Jag blir upprörd av att läsa en massa onödiga önskemål om onlineläget.

Det är inte viktigt.

GTA är i första hand ett SP spel, har alltid varit, GTA4 är även i dagens mått är ett grymt SP spel.
Hur många SP spel tar så många timmar att spela igenom idag? CoD?

GTA 5 ska vara ett 200h+ SP spel....(likt Skyrim). MP kommer i andra hand. Hoppas och TROR på det!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in