2011-05-06, 11:27
Bannlyst
Vice City is the shit! Om de jort om Vice City i femman, fast med mycket större stad, mycket mer häftiga uppdrag, mer nutid med maffian, kombinerat med 80-talets sound/färger osv, så har vi det optimala spelet. Miami Vice, Sopranos, Vice City, maffian; nya GTA 5.
2011-05-06, 11:30
Medlem
Medves avatar
Saknar öknen som fans i SA Skulle vara kul om man kunde se UFO också.

Hoppas verkligen vi får se SA igen. Spelar det fofarande idag fast man blir
lite trött att grafiken inte är den bästa och att polisen är så korkade.
Sen skulle det inte skada med mera gäng i olika delar av SA från stora
gäng till små undergrupper.
2011-05-07, 13:09
Medlem
Exonis avatar
En liten sak jag alltid har velat haft med är en liten polis-siren som man kan köpa o ta in i varje bil man kör.
Hade varit jävligt coolt tycker jag, att leka polis i spelet.
2011-05-07, 15:54
Medlem
Gillade storyn i IV rätt mycket men det tråkiga är att det inte finns ett skit att göra när man väl har klarat spelet. Sen att man inte kan döda folk med kniv på en mörk bakgata utan att man får polisen efter sig är något som är extremt jobbigt... och där med försvinner charmen av att gå runt och bara mörda folk vilket jag tycker är roligt.

Vad jag för tillfället kan komma på att jag vill ha i GTA V är:

-Silent Kills. Ljuddämpade vapen så att man kan mörda folk utan att få snuten efter sig. En sniper och en pistol skulle vara guld. Skulle även vilja ha tillbaks katanan.

-Träning som på SA. Kunna köra olika kampstilar var roligt!

-Mindre poliser. Bara i Middle Park i IV så finns det säkert 30-40 snutar. Jag vill kunna slå på lite uteliggare och kasta dom i sjön utan att få en stjärna man måste ta sig ifrån.

- Mer realistiska mord. Kunna se skjuthål och knivskador på dom man skjuter/hugger. Och stora blodsplattar på väggarna bakom den person man just skjutit i huvudet.

-Hålla fast i människor. Mänskliga sköldar och för att kunna ta med dom dit man vill.

-Binda fast människor. Typ i stolpar och stolar eller bara binda fast dom på plats. Med munkavel.

-Kunna öppna bakluckan på bilen och lasta in saker där.

-Kunna kidnappa folk. Sedan kasta dom i bakluckan, köra ut dom till sitt lilla hus i skogen och misshandla dom sadistiskt.

-En stor värld med mycket olika miljöer. Skog, öken, städer, berg you name it. Ni som spelat Just Cause vet vad jag menar.

-Ett par bilar som man kan "drifta" med. Otroligt underhållande.

-Mycket byggnader man kan gå in i.

-Köpbara fastigheter. Och allting som man placerar på tomten finns kvar där. Ska även kunna uppgradera fastigheterna med hjälp av trädgårdsmästare osv.

-Lite saker man kan använda sina pengar till. Typ köpa bilar som man kan trimma och styla. Fastigheter man kanske kan bygga om? Tycker det ska gå och köpa nästan vad som helst men att det ska vara svårt att få ihop pengar.

-Kunna sno kläder och då anta rollen som den personen. Så om jag snor en polisuniform så ska jag även bli betraktad som en polis och kunna arrestera folk för att sedan kidnappa dom. Behöver egentligen bara funka för Polis/FBI/militär.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Viktigast efter storyn:

-Många olika sätt att tjäna pengar. Köra taxi, stjäla lite bilar och döda folk är ju vad som finns på GTA IV, men där finns det inget att köpa heller.
Jag vill att man ska kunna stjäla prylar, bryta sig in i folks hem, mörda dom och leta igenom fastigheten efter värdesaker. Bygga upp ett gäng som säljer knark, vapen osv åt en. Bli yrkesmördare och få mobilsamtal där man ska möta upp någon för att få ett target? Kanske starta ett företag?

Det ska finnas en massa prylar som är så pass dyra att man måste spela ett tag för att få tillgång till dem.
Det ska finnas feta bilar som kostar skjortan att köpa, exklusiva penthouse våningar och dyra restauranger där man kan ragga upp en och annan golddigger som man kan dra med sig hem. Man ska även få betala bra för dom bästa och mest eftertraktade vapnena som man bara ska kunna få tag på genom att ha bra rep med någon.

Kunna anställa beväpnade livvakter, uppdatera sina fastigheter med grindar, bevakningssystem osv.

Med pengarna kommer nya vänner, nya ovänner och en massa möjligheter.

Lite egna Idéer

-När man är rik så vill man inte dra till sig så mycket uppmärksamhet och därför kan man gå in i rollen som en av sina undersåtar och drar runt med dessa om man vill. De kan även ha sin egen mini-story på ett par uppdrag och även ett eget liv med egna tillgångar, annan fru och andra hus på kartan osv.

-Vill att det ska finnas ett stort antal kriminella gäng i staden och att det ska vara speciella personer som är med i gängen. Namngivna och inte allt för lätta att hitta. Dessa rör sig mycket och de är precis som andra spelare, de finns alltså där hela tiden men man får på olika sätt försöka lista ut vart.
De högst uppsatta ska vara extremt svåra att träffa på då dom rör sig över hela kartan och "under the radar" så att säga. Så dessa kanske man får nys om vart dom kommer befinna sig en viss dag om en månad ingame. De har självklart livvakter 24/7.

Medlemmarna försvinner inte förrän man har dödat dom. Men om deras gäng håller på att falla så blir det svårare och svårare att hitta dom då dom kan gömma sig vart som helst. Att fimpa dessa ska vara lite som att skjuta duvorna i GTA IV. En del medlemmar ska man kunna leta upp genom polisdatorn och andra måste man först och främst ta reda på namnen på, för att sedan söka sig vidare. Många skulle man dock få hitta genom att hålla ögonen öppna.

Säg att dessa kanske 3 olika gäng börjar med 100 pers när man börjar spelet. De kommer rekrytera och komma upp i låt oss säga 200 när man är klar med storyn. Under tiden så kan man ju med lite tur stöta på dessa och ta död på dom. De ska vara lite svårare att döda då de bär skyddsväst, och är lite tyngre beväpnade typ som SWAT-gubbarna som kommer om man har fulla stjärnor i IV.

Tyvärr så behöver man ju göra en lång jävla kod för att få in de 2 sista punkterna men nån gång i framtiden kanske det dyker upp
2011-05-07, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weesly
Grym text

jävlar vad glad jag hade blivit om du blev chef över utvecklandet av gta 5 och förövrigt ett par miljoner mer Du har så jävla bra idéer där. Jag kan bara hoppas att de stoppar in ett par av dina förslag så kommer jag älska spelet
2011-05-07, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dumhuvet
Vice City is the shit! Om de jort om Vice City i femman, fast med mycket större stad, mycket mer häftiga uppdrag, mer nutid med maffian, kombinerat med 80-talets sound/färger osv, så har vi det optimala spelet. Miami Vice, Sopranos, Vice City, maffian; nya GTA 5.
Håller med dig. Vice City var lätt bäst! Visst, de andra var bra men Vice City var på en egen nivå :>
2011-05-08, 00:26
Medlem
FEFBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weesly
massa text
Det här med eget företagande tycker jag är lite att gå till överdrift... Tycker att dom ska lägga mer energi på att fixa till de andra förslagen som att kunna slänga in folk i bakluckan, skapa ett gäng och lite gängmedlemmar, kunna köpa fastigheter
2011-05-08, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKillerSwede
[spoiler]

Och en annan grej som jag stör mig på är, när jag har en viss bil, så helt plötsligt så kör alla runt med likadana bilar...
Jag tror att de gör det för att det kanske skulle suga att äntligen få en bra bil som man kanske vill ha kvar. För att sedan krascha den och ha svårt att hitta en ny sådan.
2011-05-08, 01:04
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hvergelmir
Jag tror att de gör det för att det kanske skulle suga att äntligen få en bra bil som man kanske vill ha kvar. För att sedan krascha den och ha svårt att hitta en ny sådan.
Nja. Det har snarare med spelmotorn att göra.
2011-05-08, 01:49
Medlem
Jasså? Jag trodde att det var ett medvetet val när jag märkte det för första gången. Nåja, jag ogillar inte det men kan förstå varför det stör andra.
2011-05-08, 01:55
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hvergelmir
Jasså? Jag trodde att det var ett medvetet val när jag märkte det för första gången. Nåja, jag ogillar inte det men kan förstå varför det stör andra.
Jag tror(och har eventuellt läst det nånstans) att det har med att spara minne att göra. Låter logiskt.
2011-05-08, 11:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FEFBG
Det här med eget företagande tycker jag är lite att gå till överdrift... Tycker att dom ska lägga mer energi på att fixa till de andra förslagen som att kunna slänga in folk i bakluckan, skapa ett gäng och lite gängmedlemmar, kunna köpa fastigheter
Håller med. Vore även kul om man kunde göra inbrott som i San Andreas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in