2011-05-08, 14:44
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Jag tror(och har eventuellt läst det nånstans) att det har med att spara minne att göra. Låter logiskt.
Borde stämma, har också hört/läst det någonstans.
Tycker dock det borde gå att ändra nu. Om inte så borde det finnas med som en gameplay inställning.
2011-05-18, 17:17
Bannlyst
Detta vill jag se i nästa GTA:

Lönnmördaruppdrag.

Magnum 44.

Välja om man vill ha ljuddämpare på sina vapen eller ej.
2011-05-22, 23:11
Medlem
petardylovers avatar
* Bilda gäng.
* Kunna bli omskriven i media typ "New gang" osv där dom berättar om ett ny uppstartat gäng.
* Kanske man åker bil, med vänner eller gängmedlemar eller kanske ensam så ska man kunna bli stoppad av polisen. Så kan dom visitera en och bilen.
* Köpa droger/ sälja
* Planera/göra bankrån och värdetransportrån
* Om man nu åker fast så blir det en liten rättegång, sen fängelse. Så får man spela en tid inne på kåken
* Kunna strypa människor, knäcka nacken, ben vad som helst
* Ha lite modernare kläder, frisyr, tatueringar
* Kunna välja mellan kropps storleken på gubben utan att träna å äta.
* Använda mobiltelefon
* Utspelas i i nutid -2000 talet
* Göra hembesök hos advokater, polischefer, poliser eller varför inte en åklagare.
* Man ska inte få snuten efter sig om man nu dödar någon i en bakgård där INGEN ser.
* Polisen ska ha lite spanning på en, men inte bara för man slår en ner kille. Civiliare. Målade bilar.
* Kunna ta över krogar/nattklubbar
* Cykla som i SA.
* Man kanske går i stan själv och då kan man stötta på gamla vänner eller gängmedlemar.
* Man ska även kunna bli påhoppad och misshandlad av rivaler. Typ lite varningar. Inte bara panga på en med kulor. Vilket också kan ske efter en viss tid om man inte gjort som dom sagt. Men då får man skaffa lite skydd. Ringa gänget, å köpa bättre dörrar till hemma. Vapen. Allt.

Kul om det utspelats i L-A eller NYC. En ung kille, lite trasslig bakgrund. Familjen har bott på trailerpark, rök heroin. Soc tar ungen dvs den man spelar. Han bor hos fosterföräldrar. Går ut Gigh school med bra betyg. Är snygg, kan få brudar. Men sen händer det något. Han träffar in farbror av en slump. Alternativt en barndomskompis från trailerparken som drar in han i slummen och kriminalliteten.

Sen får man börja där i från, när man är i en trailerpark med barndomsvännen. Man är lite fundersam, han lurade dit en i tron att han skulle träffa sina föräldrar- även om han hatar dom så vill han fråga dom varför det blev som det blev (soc å fosterhem) å sånt. Men han finner dom döda, några crackheads börjar skjuta vilt. Barndomskompisen mister livet. Där står du i en trailerpark med 4 döda.
Syster, mamma, pappa och farbror. På golvet ligger en pistol. Utanför står det en Hillbilly med revolver som skriker något om pengar till mat eller något. Pang bom. Du skjuter honom., Du flyr.

Ja sen vete fan vad som skulle hända. hahaha. Men det får man luska ut.

EDIT!
OJ vad många stavfel. Inga jag orkar rätta. Men ni förstår nog. Haha var så inne i min lilla berättelse i skallen när jag skrev.
Senast redigerad av petardylover 2011-05-22 kl. 23:43.
2011-05-22, 23:26
Medlem
Jag vill se GTA5 utspela sig i en Europisk stad.
2011-05-22, 23:29
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petardylover
Massa text

haha

Köpa/sälja droger låter bra i alla fall, det var ganska roligt i Chinatown wars.
2011-05-22, 23:56
Medlem
TheAlamos avatar
Såhär står det i en kommentar till den här videon http://www.youtube.com/watch?v=pGtTw2dT3JQ

"Next gta GTA V will be in Vice City (Miami) but around 2011/2012 =/ A Rockstar designer confirmed it 2 months ago".

Men det är det enda jag har, så vart kan han ha fått det här ifrån?
2011-05-23, 01:58
Medlem
gottmospahedens avatar

Du vill alltså ha Saints Row 2? Ta inte illa upp, men GTA är för folk som ligger på en mognadsnivå över en tolvåring..
Senast redigerad av gottmospaheden 2011-05-23 kl. 01:59. Anledning: idioti
2011-05-23, 02:05
Medlem
Uncuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cash777
Jag vill se GTA5 utspela sig i en Europisk stad.

Fy fan vad vidrigt det vore. Usch!
GTA V ska utspela sig antingen i Vice City eller San Andreas tycker jag. Helst San Andreas då det var en fantastisk miljö. Underbart att cruisa runt mellan LA, San Francisco och Las Vegas med landsbygd, öken och berg mellan städerna.
2011-05-23, 02:19
Medlem
Hoppas att GTA kommer att röra sig allt mer mot funktioner i t ex CrimeFighter (ett gammalt roligt dos-spel som nu är freeware)

http://www.pssoft.de/english/index.html

De flesta verkar hålla med mig om att sandbox-elementen är det roligaste med GTA. Att kunna gå runt och göra sin egen grej. För att få in fler delar använder de storyn och scriptar saker.

I CrimeFighter finns det ingen story alls. Men du kan ändå kidnappa folk, skapa ett gäng, råna tåg, köpa bilar, stjäla bilar, ta lån, blackmaila folk med mera, med mera.

CrimeFighter är ett ganska stelt 2d-spel. Men de öppna spelelementen finns ändå där. Vore riktigt kul om GTA kunde sandboxa fler element på samma sätt, fast i 3D och med riktigt snygg grafik. Förskriven story är aldrig lika kul som den man skapar själv.
Senast redigerad av femaniac 2011-05-23 kl. 02:32.
2011-05-23, 13:13
Medlem
Eight08s avatar
Började spela San Andreas igår, igen, faktiskt. Hade glömt bort hela storyn totalt. Bland det första man gör är att åka och skaffa en ny frilla, sen sa min polare att jag skulle gå och köpa lite mat för att jag såg sjukligt smal ut. När jag står och ska tjacka min meny så kommer polaren in med draget vapen och ska råna stället. Plötsligt drar den finniga tonårspojken bakom disken fram en shotgun och jagar oss ut därifrån. Garvade fan i tio minuter
2011-05-23, 13:50
Medlem
FEFBGs avatar
Flygplan!! Som i SA. Det var ju helt klart det roligaste som fanns att rollspela terrorist
En riktigt stor och fin airbus skulle inte sitta fel hehe. Det var ju kul att man kunde köra tåg i SA också.
2011-05-23, 15:32
Medlem
petardylovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden

Du vill alltså ha Saints Row 2? Ta inte illa upp, men GTA är för folk som ligger på en mognadsnivå över en tolvåring..

Aldrig spelat Saints Row. Vet inte ens vad det är för spel, men antar att det är som GTA.
Men är inte GTA också lika moget som en tolvåring? Jag menar hur moget är det att skjuta en snut å knulla en hora?

Tagga ner, det är ett spel. klart man ska kunna deala knark, köpa, använda. Skapa gäng. Råna banker å sånt. Utan å göra uppdrag.... Bara ett spel inte verklighet.

Likadant med NFS det är ju för småkids, men ack så kul det är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in