Alltså det är TRE hela år sedan GTA V släpptes, det släpptes 29e april 2008!
Är det inte riktigt märkligt att det inte finns någon som helst info om nästkommande GTA?
Tre långa år har det gått.
Märligt!
Jo det håller jag med dig om. Lite mer information hade inte varit fel. Hoppas att GTA V kommer till november-december 2011 alternativt första eller andra kvartalet 2012. Ser också att man släpper det på PC, PS3 och Xbox 360 på samma datum
Senast redigerad av PerZerk 2011-04-25 kl. 20:57.
hoppas verkligen att det kommer på pc direkt, eller att det i alla fall kommer på pc.
Skiter i om det är värdelöst portat bara det kommer.
jag skulle tro att 2012-2013 låter vettigt för gta v med tanke på att de inte sagt något om spelet än.
Någon här som vet hur de brukar vara på rockstar med att berätta om att ett spel kommer? vissa företag brukar ju hålla det lite hemligt medans vissa utgivare gärna skriker om spel (EA).
visst vill jag ju ha en bra port vilket jag tyckte att gta iv var ( jag körde det aldrig förens patchen som fixade spelet kom men har hört att det var dåligt innan och det är vad jag menar med dålig port.)
Men hellre en lite taskig port som gta iv var i början än att det inte kommer till pc som red dead.
och så vill vi självkart ha en RIKTIG kriminell inte en mes som Niko som försökte ta sig ur och skaffa flickvän
Det var verkligen sååååååååå tråkigt att köra massa människor och träffa den här tjejen i början
Själv så skulle jag vilja se GTA5 utspela sig mellan Chicago och Detroit med ett enormt landskap runtomkring med massa småstäder(byar) här o där.. liknande SA. Det bör utvecklas till PS3 och PC only(och kanske till nån ny konsoll som kommer)
-Tommy Vercetti som huvudroll igen, fast denna gång i 90talet
-Snyggare grafik(bättre spelmotor, fysikmotor)
-Man kan förstöra omgivningen likt Battlefield BC2(mordbrand och dylikt)
-Mycket större karta(större än SA)
-Mycket mer vapen
-Smartare poliser
-Militären är tillbaka
-Bankrån(tex på landsorten eller i stan)
-Inbrott
-Man kan stjäla saker.. tex i en butik, kan man stjäla allt från en motorsåg till skiftnyckel
-Oändligt mycket mer fordon + flygplan(nästan ett måste att färdas med flygplan mellan städerna)
-Mer realistiskt, fotgängare kan larma polisen om de ser nåt misstänkt, tex om man smyger omkring vid nåns hus på natten)
-Svårare att stjäla fordon, man måste lirka upp låsen(tjuvstarta)
Lite av de saker jag vill se i ett nytt spel.
Vad tycker ni?
Citat:
Ursprungligen postat av Svartmyran
Jag vill att snuten sätter på blåljuset om man kör mot rött eller kör illa öht. Och att om man kör till sidan så går de (polisen) fram och ger en böter, sen e man fri från "stjärnan" igen och kan glida vidare. Kör man inte till sidan så blir det biljakt och de försöker få stopp på en.
Är det ingen snut närvarande kan man dock köra mot rött etc. Och när polisen står utanför ens bil o skriver böteslapp ska man kunna skjuta honom och bränna iväg. Ascoolt!
En annan grej är att jag inte vill att fordonen ska spawna som de alltid gjort, att alla bilar kommer i vågor. Det är asdåligt.
Det är två saker jag vill att man implementerar.
Som Svartmyran säger här(spoiler), så vill jag också att man ska kunna få böter om man tex kör mot rött eller kör för fort.
Och jag gillar inte heller när bilar spawnar rätt som det är. Ändrar jag kamera vinkel och tittar bakåt så kan det rätt som det är vara en bil bakom.. eller framför.. riktigt störande.
Och en annan grej som jag stör mig på är, när jag har en viss bil, så helt plötsligt så kör alla runt med likadana bilar...
En sak till.
I GTA 4, så var det fan poliser överallt. På gatorna och på vägarna. Det får inte vara för mycket poliser, det blir bara orealistiskt.
Och sen om jag smiter från polisen så ska de ju inte skjuta ihjäl mig för det. Så är det i GTA4. De bör bara skjuta mot mig om situationen är hotfull. Tex om jag drar vapen.
En sak till som jag kan tycka vore coolt, är att om jag gör nåt brott, säg att jag bränner ner polisstationen och kommer undan, så kommer det stå i nyheterna senare och en efterlysning om gärningsman komma. Om det var nån som såg mig bränna ner det, så kommer det komma en beskrivning på mig. Fyfan va coolt
Senast redigerad av TheKillerSwede 2011-04-27 kl. 00:02.
Det senaste jag hört om GTA V är att det kommer att utspela sig i Los Santos (Los Angeles) & Vinewood (Hollywood). Ungefär som staden i GTA: San Andreas, fast självklart mycket bättre på alla sätt. Även har jag hört ett (extremt) preliminärt datum på spelet, 15/1-2012. Sen har jag också hört att det kommer att utspela sig i ungefärlig nutid, som GTA IV ungefär.
Är det inte riktigt märkligt att det inte finns någon som helst info om nästkommande GTA?
Märligt!
Nog för att RS gjort en grej tidigare av att blåsa av E3 (man besökte inte ens E3 året SA utannonserades utan släppte en trailer på hemsidan bara) LA Noire rullar ut nu om bara några veckor, kring E3 senast vet vi allt.
Märligt!
Håller med. Luckan mellan GTA 3 och Vice City var två år och lika länge mellan Vice City och San Andreas. Tre år efter San Andreas kom GTA IV ut. Så jo, visst är det lite spektakulärt att man nu snart tre år efter GTA IV inte ens fått någonting bekräftat. Kan ju dock vara så att Red dead redemption och LA Noire tagit tid och resurser från Rocktsar och om så är fallet är det faktiskt helt okej att GTA dröjer