2012-08-11, 16:50
Medlem
Ass.Parades avatar
Hört ifrån kompisar ( jag vet) att det släpps i höst, hade vart nice om det är sant.

Tror att detta kan bli riktigt bra, jag gillade ju San Andreas riktigt mycket så detta kan ju bara bli bra med dagens teknologi.
2012-08-11, 17:22
Medlem
LoggotyroX32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Du tar det ju ett steg för långt, detta blir ju mer som truck simulator än ett uppdrag i Gta

Visst att det skulle kunna finnas truckuppdrag där man måste frakta en trailer från A-B på en viss tid utan att skada lasten men inte mer än så för då blir det lite för avancerat imo.

Däremot skulle jag tycka att det vore roligt att se lite olyckor/vägarbeten i världen rent allmänt

Mjo du kan ha rätt i det.

Tänker mig att olyckor och liknande skulle kunna fungera som random encounters gjorde i Red Dead Redemption. Något i den stilen kanske?
2012-08-11, 17:26
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gord
Blev jävligt besviken på radion i IV, inte en enda låtjävel som var bra nästan. Tacka vet jag GTA San Andreas, eller Vice City.
Är väl ganska enkelt att klura ut varför.. eller?

Musiken var mycket bättre på 80 och 90 talet.
Dagens Hip Hop tex skulle inte passa i ett GTA spel, hoppas det finns en radiokanal med bara gamla klassiker, allt från rock, pop till hip hop.
2012-08-11, 17:48
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoggotyroX32

Tänker mig att olyckor och liknande skulle kunna fungera som random encounters gjorde i Red Dead Redemption. Något i den stilen kanske?

Håller med dig där. Red Dead Redemption gjorde det ganska bra också har jag för mig även om det blev enformigt ganska fort.

Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Är väl ganska enkelt att klura ut varför.. eller?

Musiken var mycket bättre på 80 och 90 talet.
Dagens Hip Hop tex skulle inte passa i ett GTA spel, hoppas det finns en radiokanal med bara gamla klassiker, allt från rock, pop till hip hop.

http://youtu.be/9xoM4jlOs98 Känner du igen den här?

Favortikanalen i 4:an var lätt Vladivostok FM. T.ex. den här: http://youtu.be/GSJx-xmlmBc
2012-08-11, 17:55
Medlem
Naikons avatar
Citat:
Du tar det ju ett steg för långt, detta blir ju mer som truck simulator än ett uppdrag i Gta

Jo, men samtidigt så bygger ju faktiskt GTA-serien till en VÄLDIGT stor del på fordonen. Hur roligt vore GTA utan fordon? Vet att det inte är så du menar, men jag säger bara att GTA hänger mycket på trafiken. Vet många som kör GTA enbart för att köra runt i olika fordon, och skita i uppdrag mm.

GTA är trots allt en av de verkligaste bilsimulatorerna som finns till konsol, och jag har verkligen inget emot om de utvecklar mer fordonsuppdrag
2012-08-11, 18:34
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoggotyroX32

Jo, det skulle nog funka bra, precis som det redan är sagt så gör det spelet roligare även om det blir lite enformigt

Citat:
Ursprungligen postat av Naikon
Jo, men samtidigt så bygger ju faktiskt GTA-serien till en VÄLDIGT stor del på fordonen. Hur roligt vore GTA utan fordon? Vet att det inte är så du menar, men jag säger bara att GTA hänger mycket på trafiken. Vet många som kör GTA enbart för att köra runt i olika fordon, och skita i uppdrag mm.

GTA är trots allt en av de verkligaste bilsimulatorerna som finns till konsol, och jag har verkligen inget emot om de utvecklar mer fordonsuppdrag

Fast du drar ju iväg från själva ämnet nu...det du snackar om handlar ju endast om hela biltrafiken rent allmänt sett i Gta och inte specifikt om lastbilar och uppdrag som du började prata om...

Sen tvekar jag på att Gta är "en av de verkligaste bilsimulatorerna som finns till konsoll", har ingen riktig koll dock men kan tänka mig att Dirt spelen tex är bättre rent realistisk men jag har inget emot att dom utvecklar fordonshandlingen till det bättre men som jag skrev så skulle det vara kul att köra truckuppdrag mellan uppdragen men inte så avancerat som du beskrev det
2012-08-11, 19:26
Medlem
Naikons avatar
Citat:
Jo, det skulle nog funka bra, precis som det redan är sagt så gör det spelet roligare även om det blir lite enformigt

Fast du drar ju iväg från själva ämnet nu...det du snackar om handlar ju endast om hela biltrafiken rent allmänt sett i Gta och inte specifikt om lastbilar och uppdrag som du började prata om...

Sen tvekar jag på att Gta är "en av de verkligaste bilsimulatorerna som finns till konsoll", har ingen riktig koll dock men kan tänka mig att Dirt spelen tex är bättre rent realistisk men jag har inget emot att dom utvecklar fordonshandlingen till det bättre men som jag skrev så skulle det vara kul att köra truckuppdrag mellan uppdragen men inte så avancerat som du beskrev det

Det var inte jag som började prata om lastbilsuppdragen, jag bara fyllde i att jag tycker det vore roligt med fler fordonsuppdrag, då det i princip inte fanns några i GTA IV förutom polisuppdragen.

När jag sa "en av de verkligaste bilsimulatorerna som finns till konsol", så tänkte jag främst bland "open-world"-spel. Visst, har kanske Forza och Colin McRae-spelen bättre fysik, men de är ju fullutvecklade bilspel. Jag menar att GTA har jävligt bra bilfysik, för att inte vara ett 100% bilspel. Och det vore kul om Rockstar tog till vara på det och utvecklade fordonsuppdragen ännu mer
2012-08-11, 20:05
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Håller med dig där. Red Dead Redemption gjorde det ganska bra också har jag för mig även om det blev enformigt ganska fort.

http://youtu.be/9xoM4jlOs98 Känner du igen den här?

Favortikanalen i 4:an var lätt Vladivostok FM. T.ex. den här: http://youtu.be/GSJx-xmlmBc

Ja, första du länkade var ju nice men överlag var musiken bättre i Vice City och San Andreas just för att det utspelades på en tid då musiken var bättre.
2012-08-11, 21:36
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naikon
Det var inte jag som började prata om lastbilsuppdragen, jag bara fyllde i att jag tycker det vore roligt med fler fordonsuppdrag, då det i princip inte fanns några i GTA IV förutom polisuppdragen.

När jag sa "en av de verkligaste bilsimulatorerna som finns till konsol", så tänkte jag främst bland "open-world"-spel. Visst, har kanske Forza och Colin McRae-spelen bättre fysik, men de är ju fullutvecklade bilspel. Jag menar att GTA har jävligt bra bilfysik, för att inte vara ett 100% bilspel. Och det vore kul om Rockstar tog till vara på det och utvecklade fordonsuppdragen ännu mer

Sorry, håller inte reda på vem som startade denna konversation haha men ja, det skulle vara roligare med olika sorters uppdrag med fordon så som polis, brandkår, ambulans, bärgare etc
2012-08-11, 22:14
Medlem
Dwades avatar
Alltså nu börjar bägaren rinna över av förväntan. Kan föreställa mig att bara cruisa runt i LA med en bil och lyssna på radio. Titta på vad som är likt från San Andreas. Titta vad som är nytt. Känna sig som att man är där. Rysningar för fan.

Eller varför inte köra runt i landskapet och lyssna på K-DST (?) Hoppas VERKLIGEN att det finns bättre radiokanaler i detta spel än i IV. Musiken där var skit tycker jag.

SLÄPP MER INFO PLEASE, JAG DÖR HÄR I MIN STOL.
2012-08-11, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dwade
Alltså nu börjar bägaren rinna över av förväntan. Kan föreställa mig att bara cruisa runt i LA med en bil och lyssna på radio. Titta på vad som är likt från San Andreas. Titta vad som är nytt. Känna sig som att man är där. Rysningar för fan.

Eller varför inte köra runt i landskapet och lyssna på K-DST (?) Hoppas VERKLIGEN att det finns bättre radiokanaler i detta spel än i IV. Musiken där var skit tycker jag.

SLÄPP MER INFO PLEASE, JAG DÖR HÄR I MIN STOL.

Verkligen, vet att det diskuterats redan men va fan är det för stil att släppa en trailer sedan vänta flera månader innan man släpper 2 sjukt tråkiga bilder. Nu äre väl hela 9 månader sedan trailern kom? Sjukt störande, hade hellre sett att dem inte gått ut med pelet överhuvudtaget för inte tror jag att dem kmr att släppa det inom 6 månader, inte en chans i mina ögon.
2012-08-12, 00:46
Medlem
Jag håller med er, längtan är nästintill olidlig.

Jag blir rent nostalgisk av allt snack om gamla GTA. Vet inte hur många timmar jag spenderade i SA världen. Lyssnade på K-rose, letade spökbilar, motorsågsmän, bigfoots mfl Gamla goda tider. Brände till och med ut K-Rose spåren på en cd och hade i min egna bil. Snacka om sjukt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in