2010-07-30, 18:48
Medlem
ploxinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smidvark
På vilket sätt är GTAIV realistiskt ? Hoppas också på Vice City igen, det allra bästa GTA-liret hittills.

Bilstyrningen, ersatt hidden packages med duvor, man får inga pengar för att köra över folk, man kan inte bara gå in i en stor affär och köpa den, inte massa ambulans/brandbils-uppdrag, sådana saker. De har tagit bort arkad-känslan. Det kanske inte är realistiskt att man tjänar på att skjuta ihjäl duvor, men det känns som om de medvetet valde något som smälte in bättre i miljön, än alla galna saker man samlade på i SA.
2010-08-10, 02:18
Medlem
Jim Divines avatar
Spontant så skulle jag tycka att ett GTA som utspelar sig på Hawaii (Lätt att glömma men det tillhör USA) inte skulle vara så dumt... lite som TDU konceptet men anpassat för GTA... fan vad nice det vore! Härliga miljöer inte minst. Droguppgörelser, fina bilar och vägar, tjusiga hus...

Om inte annat så borde det finnas en möjlighet att, från vilken stad det nu blir, kunna flyga till Honolulu och göra lite uppdrag! Och gör man bort sig hamnar man i Alaska

Lite nytt skvaller från gtav.net:

Jul 27, 2010 A report on VG247 suggested that Grand Theft Auto 5 may be set in Los Angeles (or Los Santos, as it was known in GTA: San Andreas). Eurogamer followed this up with a report that an independent source told them that Rockstar is "definitely" researching locations around Hollywood "and the surrounding area." It's interesting to note that the source for the Eurogamer story is unrelated to the VG247 story. Rockstar provided no comment on the rumor.

Jun 17, 2010 An editor from technology site TheBitBag.com supposedly overheard a Rockstar Games tester discussing his work. After talking about how much time Red Dead Redemption was taking up, the tester mentioned the fact he was testing GTA V. The validity of the report is uncertain, however the suggestion that GTA V is in the testing stages is certainly plausible.
2010-08-10, 03:07
Medlem
franomedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim Divine
Spontant så skulle jag tycka att ett GTA som utspelar sig på Hawaii (Lätt att glömma men det tillhör USA) inte skulle vara så dumt... lite som TDU konceptet men anpassat för GTA... fan vad nice det vore! Härliga miljöer inte minst. Droguppgörelser, fina bilar och vägar, tjusiga hus...

Om inte annat så borde det finnas en möjlighet att, från vilken stad det nu blir, kunna flyga till Honolulu och göra lite uppdrag! Och gör man bort sig hamnar man i Alaska

Lite nytt skvaller från gtav.net:

Jul 27, 2010 A report on VG247 suggested that Grand Theft Auto 5 may be set in Los Angeles (or Los Santos, as it was known in GTA: San Andreas). Eurogamer followed this up with a report that an independent source told them that Rockstar is "definitely" researching locations around Hollywood "and the surrounding area." It's interesting to note that the source for the Eurogamer story is unrelated to the VG247 story. Rockstar provided no comment on the rumor.

Jun 17, 2010 An editor from technology site TheBitBag.com supposedly overheard a Rockstar Games tester discussing his work. After talking about how much time Red Dead Redemption was taking up, the tester mentioned the fact he was testing GTA V. The validity of the report is uncertain, however the suggestion that GTA V is in the testing stages is certainly plausible.

Frågan är om Rockstar Games är så sugna på att göra ett nytt spel i Los Angeles såhär tätt inpå Midnight Club Los Angeles.

Hade inte haft något emot det då San Andreas är ett av mina favoritspel. Så länge de tar med lite mer landsortsmiljöer blir det nog hur bra som helst. Tycker att det blev lite för enformigt i GTA IV när man var mitt i stan hela tiden.
2010-09-03, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ploxination
Jag tycker de ska gå tillbaka och låta gta5 inspirerad av san andreas och vice city. Jag gillade den lite cartooniga känslan av att träna sig svinbiffig, äga affärer, bli svinrik och samla massa hidden packages. Att gå stenhårt på realism och en stentråkig huvudkaraktär sänkte gta4 från perfekt till bara ett bra spel.

Nej förhelvete vilken dålig idé. Köp saint row
2010-09-03, 13:31
Bannlyst
Jag tycker att GTA 4 var episkt och jag älskar det spelet.

Saker att förbättra.
  • Storyn - Inte så medgripande, inte Mafia 1 kvalitet.
  • Möjlighet att hamna i fängelse.
  • Barn ska finnas
  • Jag vill även kunna mörda folk på mer kreativt sätt, typ gå in i ett hus där någon familj bor och leka lite Henry & Otis.
  • Det hade varit roligt med fler vapen.
  • Att kunna ta folks kläder (inte tjejers, för oseriöst). Tänk att kunna ta poliskläder, gripa folk, sätta dom i polisbilen, köra ut dom till vildmarken och avrätta dom.

• Att kunna gräva ner och gömma kroppar.
  • Det hade varit kul att kunna köpa och sälj lägenheter
  • Möjligheten till landsbygd (fast inte så super viktigt för mig personligen)
  • Att kunna hugga av mnniskors huvuden, armar och ben.
  • Kunna skapa kaos och förödelse på ett annat sätt, typ smälla bort en hel byggnad och att den byggnaden förblev helt söndrig. Framtills att olika bygglag reparerat allt, vilket dock dröjde.

• Kunna dejta fler tjejer, nu kunde man "bara" dejta 2 eller tre stycken.
2010-09-20, 22:44
Medlem
DIEXELs avatar
Dom bör införa att man kan fan förstöra allt i miljön som Bad Company och sen kan det spawnas efter några minuter efter man har dragit. Så jävla irriterande när man gasar med APC (BoGT) och kan inte ens köra över lite staket eller de mindre träden.

För övrigt så skulle jag vilja se MER där spelaren får fan bestämma själv vad den vill göra och säga till de andra karaktärerna och har många olika slut beroende vad för val man tar under storyn. Jag var rätt irriterad över de val som speltillverkarna tog i storyn till IV och BoGT som jag INTE hade gjort själv.
2010-09-20, 22:50
Medlem
DIEXELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enserieibrott
Saker att förbättra.
  • Möjlighet att hamna i fängelse.
  • Barn ska finnas
  • Det hade varit kul att kunna köpa och sälj lägenheter
  • Möjligheten till landsbygd (fast inte så super viktigt för mig personligen)
  • Att kunna hugga av mnniskors huvuden, armar och ben.

1. Ja dom borde ha kört en Prison Break (Niko, Packie & Gerald) nu när dom byggde upp ett så fett fängelse.

2. Det kommer aldrig att tas med.

3. Ja det borde finnas. De som är involverade i organiserad brottslighet äger ju flertal företag och skalbolag samt fastigheter för att kunna inbringa inkomster och även legal inkomst så att inte skatteverket/polisväsendet blir misstänksamma. Rent jävla idiotiskt av R* att inte ta med det.

4. Det var ju på tapeten för R* men valde att dumpa det för att koncentrera sig på att göra New York så detaljrikt som möjligt.

5. Se nr 2. GTA är inte Postal.
2010-10-10, 15:51
Medlem
SwAxXs avatar
Någon som har hört något nytt?
2010-10-10, 18:45
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwAxX
Någon som har hört något nytt?

Det är total tystnad som gäller vilket är lite konstigt. Efter GTA III dröjde det väl bara ett år innan Vice City kom ut har jag för mig. Konstigt att dom inte ens gett ut nån info om nästa GTA. Men jag gissar att det kommer en tralier i Dec-Jan ungefär, låt oss hoppas
2010-10-10, 19:38
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Det är total tystnad som gäller vilket är lite konstigt. Efter GTA III dröjde det väl bara ett år innan Vice City kom ut har jag för mig. Konstigt att dom inte ens gett ut nån info om nästa GTA. Men jag gissar att det kommer en tralier i Dec-Jan ungefär, låt oss hoppas

Okej. Hoppas på att det går snabbt!
2010-10-24, 18:13
Medlem
DIEXELs avatar
Nu får R* banne mig dela med sig om information om nästa GTA. Jag börjar få rejäl abstinens efter ett nytt GTA och det har fan gått nästan tre år nu innan IV kom ut. Visst dom kan hjälpa till att göra Red Dead men dom ska fan inte göra så att det går ut över GTA-serien!

Precis som nån före skrev så är det ovanligt tyst om nästa GTA. Rent sagt förjävligt.
2010-10-24, 18:57
Bannlyst
Jag tycker dom ska ta tillbaks fastighetsbiten, den var kul. Sen får dom gärna göra bilkörningen ännu mer realistisk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in