2011-11-03, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snikvard
Självklart får man hoppas på det, men tror det är extremt osannolikt att de släpper spelet då. De skulle inte vara ekonomiskt att släppa spelet då, eftersom folk är panka efter jul och nyår. Dessutom borde de väl hypa releasen som tusan redan nu, och i regel brukar det väl komma åtminstone 2-3 trailers till?

Tror att det brukar vara totalt 3 trailers. Men det hinns ju med på 2 månader. Men jag är också inne på ditt spår. Känns otroligt att det skulle dyka upp så pass fort.
Men om det är så att det motförmodan skulle komma ut det datumet så skulle det vara helt underbart.

Man vet inte inte vad R* har i rockärmen. Nästa vecka kanske dom kör för fullt. Alla önskar sig spelet i julklapp och få det förbokat. Jag tror nog att dom flesta GTAfansen klarar sig utan det där extra paketet i 2 veckor
2011-11-03, 21:40
Medlem
GirigaJudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyElement
Jag hittade denna bild på gtaforums. Kan det vara en tunnel?

http://imageshack.us/photo/my-images/607/screenshot20111104at123.png/
Det ser definitivt ut som en tunnel...och eftersom bakom bergen ligger landet så kan vi nog räkna med några byar och en hel del skog!
2011-11-03, 21:43
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquilandia
Det är kanske karaktären från III´an och det är sådär han låter. Men annars verkar det som att V står för något annat eftersom det på loggan står "five" på banderollen.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Romerska_talsystemet
2011-11-03, 21:44
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyElement
Saxat från Grandtheftwiki.com:

"Take-Two Interactive revealed they are expecting at least $2.00 per share for the first quarter of fiscal year 2012. The last time this happened was during the release of GTA IV, which reached $2.08 per share. Income only reached $1.06 per share during the release of Red Dead Redemption, and is projected to only reach $0.35 for the current fiscal year. It is expected that only a GTA game is able to bring this level of success to T2, which implies one must be planned for release in fiscal year 2012."

Låter spännande. Kan det vara så att det kommer första kvartalet? Om räkenskapsåret i USA börjar 1/1 alltså.

Nu kan man ju inte lita på dom sidorna innan R* har sagt sitt. Men den videon och det jag skrev här ovanför visar ju båda på första kvartalet.

T2s fiscal year 2012 började redan den 1 April i år.

Enligt denna länk så slutar T2 fiscal year 2012 den 31 mars 2012. Så om informationen i din länk stämmer, att spelet släpps under T2s fiscal year 2012, så kommer spelet under det första kvartalet nästa år. med reservation för förseningar förstås.

På länken ovan så står det en bit ner:

Citat:
Cautionary Note Regarding Forward-Looking Statements

Actual outcomes and results may vary materially from these forward-looking statements based on a variety of risks and uncertainties including: our dependence on key management and product development personnel, our dependence on our Grand Theft Auto products and our ability to develop other hit titles for current generation platforms, the timely release and significant market acceptance of our games, the ability to maintain acceptable pricing levels on our games, our ability to raise capital if needed and risks associated with international operations
2011-11-03, 21:48
Medlem
smides avatar
Gick för skojs skull in på prisjakt och sökte efter GTA V, och på 3/4 sidor stod det "kommer 2012-08-07". På den fjärde stod det 2012-12-31. Känns som augusti är lite väl sent va?

Edit: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=677938
2011-11-03, 22:06
Medlem
GirigaJudens avatar
Jag lovar er att Rockstar kommer göra en skön parodi på guvernören Arnold Schwarzenegger aka "The Governator Of Califonia".
2011-11-03, 22:07
Medlem
_ZoutHs avatar
Varför ser jag flera som spekulerar i om det bara blir Los Santos eller hela San Andreas-området? Har jag missat något? Får man tro IGN.com och FZ.se så är det bestämt att det blir hela San Andreas området.

Postat länken förr men gör det igen:
http://ps3.ign.com/articles/121/1211341p1.html

och FZ (som i sin tur hänvisar till länken ovan):
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111102/den-forsta-trailern-fran-gta-v-ar-har

Där står klart och tydligt att läsa:
Citat:
Nu behöver du inte undra längre, spelet utspelar i San Andreas, vilket innebär en revival av Los Santos (Rockstars tolkning av Los Angeles), San Fierro (San Francisco) och Las Venturas (Las Vegas). Lägg då också till alla extra landområden mellan städerna – vi snackar ju om en hel stat.

Så om ingen kan visa upp något som tyder på motsatsen (Trailern gör det inte. Var endast Los Santos i första San Andreas trailern också.) så finns det ingen anledning i att spekulera i saken. Vi lär se bilder från San Fiero och Las Venturas o kommande trailers.
2011-11-03, 22:11
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GirigaJuden
Jag lovar er att Rockstar kommer göra en skön parodi på guvernören Arnold Schwarzenegger aka "The Governator Of Califonia".
Haha, det hade ingen tänkt på Blir spännande att höra Lazlo prata om honom på radion!
2011-11-03, 22:18
Medlem
Xel2oXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _ZoutH
Varför ser jag flera som spekulerar i om det bara blir Los Santos eller hela San Andreas-området? Har jag missat något? Får man tro IGN.com och FZ.se så är det bestämt att det blir hela San Andreas området.

Postat länken förr men gör det igen:
http://ps3.ign.com/articles/121/1211341p1.html

och FZ (som i sin tur hänvisar till länken ovan):
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111102/den-forsta-trailern-fran-gta-v-ar-har

Där står klart och tydligt att läsa:

Så om ingen kan visa upp något som tyder på motsatsen (Trailern gör det inte. Var endast Los Santos i första San Andreas trailern också.) så finns det ingen anledning i att spekulera i saken. Vi lär se bilder från San Fiero och Las Venturas o kommande trailers.

Inser du hur stort spelet skulle bli med tre städer?
Det var en bedrift för GTA:SA och GTA V har lika mycket utrymme att röra sig med. Dessutom är det släppt ett pressmeddelande från Take-Two som säger det bara blir Los Santos med närliggande natur...
2011-11-03, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melonbulle
Official Information about GTA V

These two sources provide the only known information about the game:

The game is set in modern-day Los Santos (based on Los Angeles) and surrounding countryside in the state of San Andreas.
The cities of San Fierro or Las Venturas (the other cities in San Andreas) are NOT included in GTA V.
Los Santos and the surrounding areas have been completely remade; it is not a copy of the map from GTA San Andreas.
Named locations include: Vinewood, Little Seoul, Los Puerta Freeway, Vespucci Beach, Downtown, Del Perro Freeway, East Los Santos and Los Santos Bay.
GTA V will include: female police officers, dogs, planes, airships/blimps, trucks, jet-skis, mountainous countryside, convertible cars, mines and wind turbines.
The city and surrounding areas appear to be thick with smog during late evening time.
Many vehicles have returned from GTA IV, with some being redesigned, and many new ones have been created.
The U.S. Interstate will be featured in the game, making it one of the few things not to be parodied and have its real-life form in a GTA game. This does not confirm that San Fierro, Las Venturas or any new cities will be in the game.

källa: http://www.grandtheftwiki.com/Grand_Theft_Auto_V#cite_note-0

Säg att det är fel! Vill ju ha med flera städer!!
2011-11-03, 22:24
Medlem
kanske en noob fråga men men.
Har för mig att GTA 5 ska spela sig i staden LA, men vart spelades GTA 4a, san andreas och vice city?
2011-11-03, 22:28
Medlem
_ZoutHs avatar
Ja sedär. Då kan man ju undra varför ign.com verkar så säkra på sin sak. Men det blir i alla fall generöst med landsbyggd.

Kommer staden vara uppdelad i olika öar som Liberty City? Om hela staden är sammanhängande så borde den i så fall vara helt upplåst ifrån början. Skulle bara vara fult om man avskärmade ej tillgängliga delar med en osynlig "vägg".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in