2011-11-03, 22:29
Medlem
top12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alardee
kanske en noob fråga men men.
Har för mig att GTA 5 ska spela sig i staden LA, men vart spelades GTA 4a, san andreas och vice city?

gta 4 - liberty city (gta's motsvarighet till new york tror jag?)
gta vice city - miami
gta san andreas - jadu..
2011-11-03, 22:29
Medlem
Most Wanteds avatar
Citat:
Har för mig att GTA 5 ska spela sig i staden LA, men vart spelades GTA 4a, san andreas och vice city?

GTA 4 - New York (Liberty City)
San Andreas - Los Angeles & San Fransisco
Vice City - Miami
2011-11-03, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Most Wanted
Vice City - Miami
nice. tänker du köpa spelet? spela multiplayer kanske?
Medlem
smides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Most Wanted
Vice City - Miami

Las Vegas var med i San Andreas också.
Medlem
_ZoutHs avatar
Citat:
5an kommer utspela sig i LA eller Los Santos som staden heter i spelet. GTA 4 utspelades i Liberty City som ska efterlikna New York. Vice City utspelades i Miami.

I San Andreas fanns tre städer: Los Santos (Los Angeles), San Fierro (San Francisco) och Las Venturas (Las Vegas). Alla städer låg i en delstat med namnet San Andreas, därav speltiteln.
2011-11-03, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _ZoutH
Varför ser jag flera som spekulerar i om det bara blir Los Santos eller hela San Andreas-området? Har jag missat något? Får man tro IGN.com och FZ.se så är det bestämt att det blir hela San Andreas området.

Postat länken förr men gör det igen:
http://ps3.ign.com/articles/121/1211341p1.html

och FZ (som i sin tur hänvisar till länken ovan):
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111102/den-forsta-trailern-fran-gta-v-ar-har

Där står klart och tydligt att läsa:

Så om ingen kan visa upp något som tyder på motsatsen (Trailern gör det inte. Var endast Los Santos i första San Andreas trailern också.) så finns det ingen anledning i att spekulera i saken. Vi lär se bilder från San Fiero och Las Venturas o kommande trailers.

http://www.rockstargames.com/newswire/article/19471/grand-theft-auto-v-official-announcement.html

Det utesluter SF och LV. Men det kan komma andra städer istället. Bara R* som vet.
2011-11-03, 22:36
Medlem
Most Wanteds avatar
Citat:
nice. tänker du köpa spelet? spela multiplayer kanske?

Har inte missat nåt spel i serien ännu så det antar jag...

Citat:
Ursprungligen postat av smide
Las Vegas var med i San Andreas också.

Stämmer ju, glömde helt bort det.
2011-11-03, 22:37
Medlem
_ZoutHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyElement
http://www.rockstargames.com/newswire/article/19471/grand-theft-auto-v-official-announcement.html

Det utesluter SF och LV. Men det kan komma andra städer istället. Bara R* som vet.
Kan det möjligen vara så att man placerar ut en antal mindre förorter eller ytterområden runt Los Santos?
2011-11-03, 22:39
Medlem
C0ws avatar
Citat:

GTA 5 = LA/Los Santos, ja.

GTA 4 = Liberty City / New York

San Andreas = Los Angeles (Los Santos i spelet), San Francisco (San Fierro i spelet) och Las Vegas (Las Venturas i spelet)

Vice City: Miami.

Någon får gärna rätta ifall jag har fel

edit: Meh, såg att någon hann skriva innan mig
2011-11-03, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyElement

Amen fan då, hoppas dom lägger in mycket landskap då!
En fråga jag alltid haft är varför kan dom aldrig ha riktiga namn på städer. "Los santos" varför inte Los Angeles för? Liberty city.. whats the point?
2011-11-03, 22:41
Medlem
mr.mister89s avatar
Citat:
Kan det möjligen vara så att man placerar ut en antal mindre förorter eller ytterområden runt Los Santos?

Ja det tror jag. Särskilt av trailern att döma.
Sen är det ju möjligt att dom bakar in flera "counties" dvs. städer/län i delstaten.
2011-11-03, 22:45
Medlem
Citat:

Detär väldigt troligt. Andra spekulerar om San Diego. Och det kan kanske stämma. Så här står det på Grandtheftwiki.com:

""Los Puerta" might be another city in San Andreas, possibly based on San Diego. There is good reason to believe this because the highway sign shown is Interstate 5, a real-life U.S. Interstate in Los Angeles. The I-5 goes both through LA and San Diego, and in real-life a portion of the I-5 in Los Angeles is called the San Diego Freeway, and Los Puerta Freeway might be its GTA counterpart."

Sen läste jag någonannanstans att Los Peurta betyder "Dörr" eller "Dörren" på spanska, och San Diego ligger väldigt nära Mexico. Men ingen vet än så länge.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in