2011-11-02, 21:45
Medlem
BigFatCones avatar
Då det räcker med en tråd om GTA V sammanfogade jag spekulationstråden och Den Stora tråden om.. samt döpte om denna till just Den stora tråden om GTA V.

Mvh,
Moderator
Medlem
PalleKanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eregussen
Angående den 24/5 så släpptes albumet Ogdens' nuts gone wild (Musiken till trailern) 24/5 1968 :

Så man jag ju alltid hoppas

Edit: Wikilänk
"Musikvideo"
Länk till låten...

http://www.youtube.com/watch?v=pqS721yggyw
Medlem
QuackDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccoonnyy
Jag tyckte spelet såg väldigt trevligt ut på trailern. Som sagt så är det många spelföretag som plockar bort allting roligt till nästa spel som släpps. Förstår inte varför egentligen. Men förhoppningsvis så är cyklarna, planen och allt annat roligt tillbaka nu. Så att man inte tröttnar efter en liten stund. San Andreas spelar jag lite då och då till och med idag, just därför att det finns så jädrans mycket att göra.

Bara med cyklarna kunde man göra jävligt roliga saker. Något simpelt som cyklar förstår jag inte varför det inte fanns kvar i GTA IV, kan även vara för att det fanns så mycket trafik och man skulle bli på körd hela tiden. Men längtar som fan efter cyklar!
2011-11-02, 21:46
Medlem
mr.mister89s avatar
Vill dra en gissning på att rösten i trailern var Clifton Collins Jr.
Känd bl.a som Romeo i Boondock Saints II, med tanke på att det visades sig inte vara Liotta.

Med tanke på uppgiften om "Adrian" som protagonist så låter det vettigt då båda delar Latino ursprung.
2011-11-02, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Får hoppas det, typ helt random kläder men bara nåt plagg som sticker ut lite som visar vem man är.
Antagligen och förhoppningsvis kommer gäng att dyka upp i spelet men inte i samma utsträckning som i san andreas, eftersom vi alla kan nog komma överrens om att det är en vit man vi spelar och att han flyttade ut dit pga sina barn. alltså karraktären kommer inte vara medlem i något gäng. Men man kommer nog ha att göra med dom. Hoppas att ballas och grove street finns kvar.
2011-11-02, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medve
Får hoppas det, typ helt random kläder men bara nåt plagg som sticker ut lite som visar vem man är.

Haha, ja. Det blir jobbigt annars om man knallar in i ett område i början av spelet, inga vapen och känner för att spöa ner någon och så råkar man hoppa på en kille med pistol vars vänner är runt hörnet med en varsin AK47a
2011-11-02, 21:48
Medlem
utforskarens avatar
Det blir säkert kul, det här, men jag är rätt så less på att springa runt i amerikanska storstäder. Har länge velat se ett GTA t ex i Europa, mera landsbygd, skog och inte minst olika årstider med snö på vintern.

Hoppas också att de har förbättrat AI:n & språket på människorna i spelet, så att inte folk går runt och ropar "Fuck you!" och "Stupid malaca!" var femte sekund. Ju mer verklighetstroget, desto bättre.
Får jag gissa så har de bara modellerat upp en ny stad (bygd på tidigare spel) med lite nya texturer, bilmodeller osv. samt förstås nya uppdrag mm. Ska det bli en riktig wow-känsla måste de göra mer än så, är jag rädd. Hittills har de lyckats ganska bra mellan de stora releaserna, men det här känns bara mer som en blandning av de två senaste spelen (vilket väl är just vad det är, också).
2011-11-02, 21:50
Medlem
festispojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Jag hoppas att det finns en massa "mysterier" på landsbygden, precis som i San Andreas. Till exempel den där kameramannen/-kvinnan som stod och tog några bilder och sedan hoppade i vattnet och drunknade.
Känner jag R* rätt så kommer de göra massor av sånt!
2011-11-02, 21:53
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Jag hoppas att det finns en massa "mysterier" på landsbygden, precis som i San Andreas. Till exempel den där kameramannen/-kvinnan som stod och tog några bilder och sedan hoppade i vattnet och drunknade.

Citat:
Ursprungligen postat av festispojk
Känner jag R* rätt så kommer de göra massor av sånt!

Fanns sånt i GTA IV också.
2011-11-02, 21:54
Medlem
totalwarplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
Är det ens bekräftat att GTA 5 är i Rockstars planer?
absolut http://www.rockstargames.com/
Medlem
festispojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Fanns sånt i GTA IV också.
Har dock inte hittat något i Iv

Men jag hoppas GTA V blir en blandning av Seriöst och Oseriöst.
Medlem
Paskiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyElement
Har du någon koll på hur det är nu? Med gängfärger alltså? Det är en fråga, jag försöker inte vara dryg(När jag läste frågan själv så kände jag att det kunde tolkas som besserwisser-fasoner.).

Spontant känns det väl ganska självklart att dom inte har på sig endast rött för att visa att man är med i bloods, utan kanske har på sig ett par röda sneakers till exempel. För mycket av samma färg ger nog oönskad uppmärksamhet. Dom kanske har gjort något liknande i GTA:V?

Hehe, ja alltså jag är ju inte ifrån LA eller så men lite koll har jag ändå. Nu vet jag inte hur R* har tänkt sig men för att göra det verklighetstroget så för att identifiera gäng så kanske man inte går på hur dom är klädda utan kanske i vilka områden dom hänger eller nått liknande. Som du säger så drar det för mycket uppmärksamhet med att köra hel röda kläder bara för att visa att man är blood. I trailern så ser man ju t.ex en snubbe som försöker kränga nått på gatan till negern i diamanttröjan, han har på sig vit t-shirt och jeans. Vilket är mer vanligt bland gatulangarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in