Citat:
Ursprungligen postat av IcyElement
Har du någon koll på hur det är nu? Med gängfärger alltså? Det är en fråga, jag försöker inte vara dryg(När jag läste frågan själv så kände jag att det kunde tolkas som besserwisser-fasoner

.).
Spontant känns det väl ganska självklart att dom inte har på sig endast rött för att visa att man är med i bloods, utan kanske har på sig ett par röda sneakers till exempel. För mycket av samma färg ger nog oönskad uppmärksamhet. Dom kanske har gjort något liknande i GTA:V?
Hehe, ja alltså jag är ju inte ifrån LA eller så men lite koll har jag ändå. Nu vet jag inte hur R* har tänkt sig men för att göra det verklighetstroget så för att identifiera gäng så kanske man inte går på hur dom är klädda utan kanske i vilka områden dom hänger eller nått liknande. Som du säger så drar det för mycket uppmärksamhet med att köra hel röda kläder bara för att visa att man är blood. I trailern så ser man ju t.ex en snubbe som försöker kränga nått på gatan till negern i diamanttröjan, han har på sig vit t-shirt och jeans. Vilket är mer vanligt bland gatulangarna.