2013-08-24, 13:50
Medlem
creteks avatar
VARNING

"
From the PSN preload, people have been able to decrypt all the audio tracks. (This includes radio stations as well for those that just want to know the tracklist) From the audio, they got all the game dialogue and listened to it all up to the ending.
On a side note, I really wish Rockstar had of given the preload a week in advance, instead of over 3. Would have made the task of avoiding this much easier."

var försiktiga om ni inte vill ha allting spoilat för er, inkl. slutet.
2013-08-24, 14:26
Medlem
Autoziones avatar
Hallå på er!

Är ni riktigt sugna på att spela GTA Online men inte vill spela själva eller spela i ett större crew? Gå då med i Flashbacks eget GTA-crew. Hittills är vi bara 9 stycken men med lite över en månad kvar är målet att bli minst 50 stycken som krigar mot andra online. Så oavsett om du spelar på 360 eller PS3 skapa ett konto på Rockstar Social Club, sök på "Flashback Crew" och gå med redan idag! Ju fler vi blir desto fler roliga aktiviteter kan vi ordna som t.ex. cruising, racing, basejumping och mycket annat.

Skicka gärna ett PM eller ett meddelande på Social Club när du går med så att vi får en förteckning över vilka medlemmar vi har.

Här är länken till multiplayertråden om ni vill vara med och diskutera: https://www.flashback.org/t2200263

MVH

Autozione
2013-08-24, 14:34
Medlem
beerklunkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Har sett ganska många i tråden skriver att GTA V = GOTY (Game of the year)
Själv tycker jag det låter lite för mesigt. Jag skulle säga att GTA V = GOTG (Game of the Gen)

Med tanke på storleken på spelet, innehållet, storyn, möjligheterna, alla features, multiplayer läget... ja allt som gta v kommer att bjuda på så börjar jag mer och mer se detta spel som det spel som kommer att definiera current gen
Missförstå mig inte, jag längtar efter gta5 som alla andra.
Men SÅ fantastiskt som "game of the gen" tror jag inte att det kommer bli.
2013-08-24, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beerklunker
Missförstå mig inte, jag längtar efter gta5 som alla andra.
Men SÅ fantastiskt som "game of the gen" tror jag inte att det kommer bli.

Det var bara något jag kom att tänka på när jag här om dagen var i en butik och kollade spelen och kände mig sugen på att köpa något nytt. De enda spelen som intresserade mig då för tillfället så visade sig att det man gör i dom så kan man även göra i GTA V, både online och offline. Så jag gick hem utan spel för att vänta på GTA V istället.
2013-08-24, 15:27
Medlem
steris123s avatar
https://twitter.com/Raarstefeiten/status/371005828125691904/photo/1 Nu har nån hackare kunnat börja spela gta 5......... Vi ses den 17 september så jag slipper några jävla spoilers nu
2013-08-24, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Alltså vad i helvete tänker Rockstar med? Hur kan dem vara så jävla dumma så dem släpper filer en månad i förväg som nån jävla nörd kan hacka..........

Amatörmisstag som man trodde Take 2 var immuna mot.

Kommer inte förvåna mig om skiten blir försenat tack vare dessa nördar

Varför skulle det bli försenat på grund av det? Har ju ingenting med utvecklingen av spelet att göra.
2013-08-24, 15:41
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullatorn
Varför skulle det bli försenat på grund av det? Har ju ingenting med utvecklingen av spelet att göra.

Om en hackar spelet lär flera göra det, nåt sånt här kan leda till att flera tusen börjar spela i förväg. Kan kosta dem några millar i sålda spel på releasedagen.
2013-08-24, 15:46
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Om en hackar spelet lär flera göra det, nåt sånt här kan leda till att flera tusen börjar spela i förväg. Kan kosta dem några millar i sålda spel på releasedagen.

Jag har nog missat en del de senaste två åren sedan jag köpte mitt senaste PS3 spel. Är det så här lätt att hacka PS3 spel att man klarar det på mindre än två dygn? Det är en sak att lyckas ta ut ljudfiler men en helt annan sak att få spelet att köra.

Nåja, jag tänker dock inte ens försöka att göra det så att jag riskerar att mitt konto blir stängt och jag missar Online delen...
2013-08-24, 15:50
Medlem
WalterSullivans avatar
Nån kan ju lägga ut nån guide för hur man hackar tex, oansvarigt ändå att Rockstar släpper data som gör att folk kan hacka en månad i förväg. Sen vill man ju inte se massa spoilers överallt
2013-08-24, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Jag har nog missat en del de senaste två åren sedan jag köpte mitt senaste PS3 spel. Är det så här lätt att hacka PS3 spel att man klarar det på mindre än två dygn? Det är en sak att lyckas ta ut ljudfiler men en helt annan sak att få spelet att köra.

Nåja, jag tänker dock inte ens försöka att göra det så att jag riskerar att mitt konto blir stängt och jag missar Online delen...

Har gjort lite efterforskning och det är inte preload filen som nån har hackat. Den är ännu ospelbar.
Däremot bilden som någon tidigare postat är tagen från: http://imgur.com/a/M9How
Vilket ser ut som nåt ställe där skivorna trycks upp eller dylikt.
2013-08-24, 15:59
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Har gjort lite efterforskning och det är inte preload filen som nån har hackat. Den är ännu ospelbar.
Däremot bilden som någon tidigare postat är tagen från: http://imgur.com/a/M9How

Fatta om man hade några ex av dem där skivorna nu, priset skulle nog gå högre än ett kilo rent kokain
2013-08-24, 16:18
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Däremot bilden som någon tidigare postat är tagen från:

Skönt att det inte är preload filen som hackats, eftersom den är såpass välspridd nu. Jag tyckte som sagt var att två dagar var alltför snabbt för att hacka den.

Citat:
Fatta om man hade några ex av dem där skivorna nu, priset skulle nog gå högre än ett kilo rent kokain

Nja, känner inte till kokainpriset i Sverige men det borde väl röra sig om 800-1000 kronor grammet. En bluray skiva väger väl ca 80 gram per styck (utan box) och spelet kommer på en eller är det två? (Borde räcka med en) så 64-80000 kronor för motsvarande mängd kokain. Låter lite högt faktiskt...

Jag har kollat upp min PS3 och konstaterar att jag enbart har 50 GB fritt på den (av 300 GB) vilket gör mig lite orolig för platsbrist. Har en d-a massa spel (ca 150) jag fått genom mitt Playstation+ medlemskap som jag kan radera men jag är lite ovillig att radera spel jag kanske inte kan få tillbaks om jag raderar Kan iofs radera några av de spel jag köpt och har på skiva men inte spelar längre men den tiden den sorgen.

Ytterligare en notering, det första spel jag köpte och installerade på min PS3 var GTA IV, nu verkar det som om GTA V blir det sista spelet vilket är ganska passande...
Senast redigerad av i.b.m 2013-08-24 kl. 16:20.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in