2013-05-03, 13:12
Medlem
Skandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor
Du och jag verkar ha spelat helt olika spel.
Ok, tack för info!

Efter en snabb sökning på jämförelser av kartorna kommer du inte hitta någon där RD är mindre än SA.

Jag hoppas vi pratar om samma spel. GTA SA är spelet där en "Pony" är en van och i Read Dead är det ett djur. Låter det bekant?
2013-05-03, 13:16
Medlem
Skandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Alright boys. Time to settle this.

Skandalf -> du bootar upp RDR och går tvärs över mappen
Ninjor -> du bootar upp GTA:SA och går tvärs över mappen

Kom ihåg att ta tid och posta här sedan hur lång tid det tog.
Välj att gå på bredaste stället, och gärna både från öst till väst och norr till söder och ta tid på båda.

Problem solved

Haha, bra idé. jag hade annars tänkt föreslå att vi skulle ses på gatan i Armadillo vid noon och göra upp med pickadollen istället. Fast Ninjor skulle ha vunnit då han uppenbarligen har två "dead eyes".
2013-05-03, 13:17
Medlem
Ninjors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Alright boys. Time to settle this.

Skandalf -> du bootar upp RDR och går tvärs över mappen
Ninjor -> du bootar upp GTA:SA och går tvärs över mappen

Kom ihåg att ta tid och posta här sedan hur lång tid det tog.
Välj att gå på bredaste stället, och gärna både från öst till väst och norr till söder och ta tid på båda.

Problem solved
Haha, vore kanske en ide.

Efter att ha läst på nätet så säger många olika saker, fler påstår dock att RDR är större, vilket gör det märkligt att jag uppfattar SA som enormt men RDR som något man rider igenom på nolltid.

Struntsamma, huvusaken är att man får massvis av smågrejer att göra ... då behöver det inte vara större än Vice City.
Senast redigerad av Ninjor 2013-05-03 kl. 13:28.
2013-05-03, 13:22
Medlem
Skandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor
Haha, vore kanske en ide.

Efter att ha läst på nätet så säger många olika saker, fler påstår dock att RDR är större, vilket gör det märkligt att jag uppfattar SA som enormt med RDR som något man rider igenom på nolltid.

Struntsamma, huvusaken är att man får massvis av smågrejer att göra ... då behöver det inte vara större än Vice City.

Det är nog den avlånga banan i RDR som förvirrar många. Men enligt allt man hörde från previewerna igår så verkar det som om storleken inte kommer göra någon besviken.

Ledsen att jag spoilade detta för dig. hade nog blivit en trevlig överaskning om du startade spelet med lägre förväntningar på banan.

See you out there!
2013-05-03, 13:37
Medlem
FHXNs avatar
Ser fram emot fusken. Helvete alltså om fusken är lika tråkiga som på IV, även om IV var ett grymt spel. SA hade dom roligaste spelfusken någonsin! IMO
2013-05-03, 14:05
Medlem
PUSClFERs avatar
http://imgur.com/a/HTY8y
Dessa fyra bilder bilder kom upp igår runt 9-tiden. Jag hade helt missat dem, så jag länkar dem utifall att någon annan också har missat dem.

Citat:
Ursprungligen postat av FHXN
Ser fram emot fusken. Helvete alltså om fusken är lika tråkiga som på IV, även om IV var ett grymt spel. SA hade dom roligaste spelfusken någonsin! IMO
Jag har sagt det ett flertal gånger tidigare när man har diskuterat fuskkoder i GTA V, och jag säger det igen;
Jag vill gärna se följande två fusk i spelet:
WhoLetTheDogsOut: Turns all pedestrians into dogs (Dels för att det är kul, men också som en gest eftersom det är det första GTA-spelet där vi får se hundar.)
MoreHumanThanHuman: All pedestrians are hostile, can only walk and will attack you with their fists (Kanske t.o.m. lite mer komplex än så. Poängen är att kunna iscensätta en sorts zombieapokalyps.)

Fuskkoderna är referenser till låttitlar eftersom Rockstar älskar referenser och påskägg;
-Baha Men - Who Let The Dogs Out
-White Zombie - More Human Than Human
2013-05-03, 14:55
Medlem
WalterSullivans avatar
Kan vi verkligen lita på att Rockstar håller alla dessa löften som dem nu kommit ut med? Finns inte risken att dem skär ner på en hel del inför release?

Tar bort butiksrånen lr tatueringar etc

Nåt jag är lite orolig över eftersom spelföretag gjort så förr
2013-05-03, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
...

The reticule changes from white to red when targeted at an enemy, and flashes an X when the enemy is dead

...

Hoppas man kommer kunna stänga av den här funktionen. Känns som att det skulle kunna bli för lätt annars.
2013-05-03, 15:39
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Kan vi verkligen lita på att Rockstar håller alla dessa löften som dem nu kommit ut med? Finns inte risken att dem skär ner på en hel del inför release?

Tar bort butiksrånen lr tatueringar etc

Nåt jag är lite orolig över eftersom spelföretag gjort så förr
Jo, det har hant forr.

Har har du lite exempel fran tidigare spel i GTA-serien: http://gta.wikia.com/Beta_Releases

Ett intressant exempel nar det galler IV som ser ut att komma till V: "There were originally female police officers."
Senast redigerad av CommonKnowledge 2013-05-03 kl. 15:42.
2013-05-03, 15:55
Medlem
a25zkmiz-premiums avatar
En liten detalj angående kartstorleken i GTA V

"Just how big is this world? Art director Aaron Garbut crunched the math. When you include interior and exterior spaces together, Los Santos is bigger than the worlds of Red Dead Redemption, San Andreas, and Grand Theft Auto IV combined, with room to spare."

Källa: http://www.igta5.com/map
2013-05-03, 16:07
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Jo, det har hant forr.

Har har du lite exempel fran tidigare spel i GTA-serien: http://gta.wikia.com/Beta_Releases

Ett intressant exempel nar det galler IV som ser ut att komma till V: "There were originally female police officers."
Citat:
Grand Theft Auto: San Andreas:
Weapons;
-The Skateboard was cut.
EDIT: Den skulle tydligen ha fungerat som ett fordon också.
Citat:
Grand Theft Auto IV:
Snow was a weather condition but it is only seen as an unused scenario for pedestrian behavior in the game files.
Citat:
Grand Theft Auto IV:
There were meant to be flyable planes and jets that the player would fly, however according to a recent Q&A by Rockstar Games, they were cut because the map was too small.
Senast redigerad av PUSClFER 2013-05-03 kl. 16:19.
2013-05-03, 16:42
Medlem
Kesslers avatar
Undrar om man kan springa runt med sin multiplayer-karaktär i single player? Är rätt negativ till att man hoppar mellan spelare under uppdrag men syr de ihop det snyggt kanske det funkar bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in