2009-06-17, 21:31
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Märker inte idioten till TS att vi har otroligt varma vintrar nuförtiden, vilket gör upp för kalla dessa kalal vårdar? Förstår inte TS att global miljöpåverkan inte bara behöver leda till värme i alla fall?

Men vi har alltid haft mildare vintrar och kalla somrar till och från genom alla år och så kommer det alltid att vara. Helt otroligt att folk går på allt som står i aftonbladet. Se upp för galna kosjukan förresten, större delen av europa kommer att dö pga den
Citera
2009-06-17, 22:21
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Märker inte idioten till TS att vi har otroligt varma vintrar nuförtiden, vilket gör upp för kalla dessa kalal vårdar? Förstår inte TS att global miljöpåverkan inte bara behöver leda till värme i alla fall?
Kallt så ini helvete var det i vintras. Klimatalarmisterna vrider sig som maskar i sina försök att försvara idéen om den globala uppvärmningen. På 80 talet släpade samma dårar döda träd genom centrala stockholm för att uppmärksamma skogsdöden som skulle ödelägga landet och världen.
Citera
2009-06-18, 11:54
Medlem
Erk Swedes avatar
Skitsnack

Citat:

Förra vintern var faktiskt väldigt kall där jag bor,ingen extremkyla men långa köldperioder,så det där är ju nys också.
Citera
2009-06-18, 13:22
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Otroligt varma vintrar? Vi har haft bland den mesta snön här uppe i Norr än vad vi har haft på minst 15 år och det har varit enormt kallt, speciellt i Januari/Februari. Bor du i Skåne eller liknande?
Citera
2009-06-18, 13:25
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:

Idioten till TS tyckte inte att det var någon OTROLIGT varm vinter. Snarare kallare än vanligt.

Vart bor du egentligen?
Citera
2009-06-18, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Monoj
Va? Utveckla.

Nazi-länkar? Skämtar du med mig?

Okej dina "tyska" länkar då.

Temperaturerna har inte GÅTT upp i taket som du försöker få det att verka som utan de har faktiskt sjunkit globalt sett.

Jorden har blivit kallare gradvis sen år 2000, och kommer snart att bli varmare igen.

Det enda konstiga i denna cykel är att solfläckarna är sena, vilket de inte brukar vara.

http://www.agiweb.org/geotimes/june07/article.html?id=nn_suncycle.html

Så visa oroar sig för att när det väl startar (kanske har gjort det nu) så blir det lite väl starka elektromagnetiska strålar som förstör våran elektriska värld.

Fast det är klart du har väl rätt gentemot 31000 forskare?

31,000 Scientists Rejecting Global Warming Theory
http://newsbusters.org/blogs/noel-sheppard/2008/05/18/31-000-scientists-rejecting-global-warming-theory-be-named-monday
Citera
2009-06-18, 20:59
Medlem
Växthus effekten i norden:
Isarna smällter, golfströmmen stannar och vi får en ny istid i norden.

Det är klart att vi inte får ett varmare/behagligare klimat i sverige, ny istid sattsar jag på.
Citera
2009-06-18, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Döna
Växthus effekten i norden:
Isarna smällter, golfströmmen stannar och vi får en ny istid i norden.

Det är klart att vi inte får ett varmare/behagligare klimat i sverige, ny istid sattsar jag på.

Visste du att "isarna" smälter varje vår och sen fryser till vintern sen igen?

http://www.theregister.co.uk/2008/08/15/goddard_arctic_ice_mystery/
Citera
2009-06-18, 21:06
Medlem
Det har i norden blivit kallare varje år sedan 1999. Man undrar lite vad det ligger för intressen bakom den här hysteriska kampen mot den globala uppvärmningen (växthuseffekten).

Det här snacket om att vi snart ska kunna odla tropiska frukter här i Sverige ligger ju inte precis om hörnet...
Citera
2009-06-18, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J400d
Okej dina "tyska" länkar då.

Temperaturerna har inte GÅTT upp i taket som du försöker få det att verka som utan de har faktiskt sjunkit globalt sett.

Jorden har blivit kallare gradvis sen år 2000, och kommer snart att bli varmare igen.

Det enda konstiga i denna cykel är att solfläckarna är sena, vilket de inte brukar vara.

Fast det är klart du har väl rätt gentemot 31000 forskare?

31,000 Scientists Rejecting Global Warming Theory
http://newsbusters.org/blogs/noel-sheppard/2008/05/18/31-000-scientists-rejecting-global-warming-theory-be-named-monday

Max Planck-institutet är alltså nazister?

Vad har du för källor på att temperaturerna sjunker?
http://www.aussmc.org/documents/waiting-for-global-cooling.pdf
På sida 4 här hittar du en graf över temperaturerna mellan 1998-2007. 2005 var ett väldigt varmt år (ungefär lika varmt som 1998 som var det varmaste uppmätt. Vissa mätningar visar lite kallare och vissa lite varmare), och i grafen ser du att temperaturen inte alls sjunker.

Jag ger inte mycket för såna listor. Det finns flertalet listor som stöttar t.ex intelligent design/avfärdar evolutionen, så jag förstår inte riktigt meningen med att ta upp det eller hur det är relevant.
Senast redigerad av Monoj 2009-06-18 kl. 21:15.
Citera
2009-06-19, 03:54
Medlem
Bronco68s avatar
Jag bor i Tysklands varmaste omrade. Det är fullt möjligt att plantera ut mediterrana växter här som Oleander, fikonträd, rosmarin, olivträd o.s.v. De brukar överleva vintern utan nagra problem.

Varje manad betalar jag ett visst belopp för värme. En gang om aret clearas det inbetalda beloppet mot vad som verkligen förbrukats. Tills för 5 ar sedan brukade jag fa pengar tillbaka varje ar. De senast 3 aren maste jag betala extra varje ar. För 2008 över 480 Euro! Trenden är tydlig. Det blir bara kallare och kallare. I vintras dog mitt olivträd och min rosmarin pa balkongen för första gangen.

Jag tycker synd om alla som tror pa Al Gore's sagor. Med Global Warming har han ökat sin privata förmögenhet fran 2 miljoner USD till 600 miljoner USD! Men det är väl som man säger: "Gore det sa gore det" (pa skanska).
Citera
2009-06-21, 21:18
Medlem
Herr Norrlands avatar
Citat:

Otroligt varma vintrar? Ja, kanske om man bor i Skåne och närliggande landskap. I mitt hemlandskap hade vi nära -40 flera gånger och allmänt kallt även mellan dessa toppar.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in