Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-12, 13:26
Medlem
Ari.Golds avatar
Klimatförändringar... Jo då, men knappast nån värmehöjning.

Tom klimatalarmisterna nr 1 erkänner att det är en EXTREMT kall sommarstart i år.
http://www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp?d=103&a=41977&l=sv

Kan vi sluta tjata om global uppvärmning nu?
Citera
2009-06-12, 13:37
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Ju kallare ju varmare blir det

Det har DOM säkert svar på också!! På grund av den globala uppvärmningen blir det så kallt här. Men det har blivit mycket varmare i Afrika…å Indien..å Pakistan..å Iran..å Bangladesh.

Så även om istiden kommer med en kilometer packis ovanför våra huvuden så har det blivit sååå varmt i Afrika…!
Citera
2009-06-12, 13:40
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold

Nej, tyvärr. EN kall sommar hotar inte den globala uppvärmningen!
Klimat är som du vet serier av väderförhållanden. Normalt varierar medeltemperaturen ganska mycket, så man måste ha mätdata från många år för att se vartåt det barkar.
Citera
2009-06-12, 13:48
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:

Tom klimatalarmisterna nr 1 erkänner att det är en EXTREMT kall sommarstart i år.

Och hela Världen utgörs endast av Sverige när vi nu talar om Global uppvärmning?
Citera
2009-06-12, 13:51
Medlem
DDKs avatar
Som jag har fattat det betyder inte global uppvärmning att det rent faktiskt kommer att bli varmare överallt utan snarare att det inte kommer att bli riktigt kallt någonstans. Länderna runt polcirklarna kommer således att få halvpissigt väder året runt istället för årstider, medan länderna runt ekvatorn kommer att grillas och förtorka.
Citera
2009-06-12, 15:09
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Klimat är som du vet serier av väderförhållanden. Normalt varierar medeltemperaturen ganska mycket, så man måste ha mätdata från många år för att se vartåt det barkar.

Har själv hört att klimatbegreppet baseras på ett antal år, omkring 30 år ungefär.
Citera
2009-06-12, 15:11
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:

Hör här: GLOBAL uppvärmning.
Citera
2009-06-12, 15:37
Medlem
trafalgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDK
Som jag har fattat det betyder inte global uppvärmning att det rent faktiskt kommer att bli varmare överallt utan snarare att det inte kommer att bli riktigt kallt någonstans. Länderna runt polcirklarna kommer således att få halvpissigt väder året runt istället för årstider, medan länderna runt ekvatorn kommer att grillas och förtorka.

P.g.a. att golfströmmen kommer avta. Stockholm ligger på samma breddgrad som Grönland och skulle således ha samma klimat utan golfströmmen.
Citera
2009-06-12, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife

Kanske vi ser en utjämning av klimatet redan nu. Varm höst, kort vinter, varm vår och kort sommar. Trist. Men om det är bra för min skog, då är det bra för mig.
Citera
2009-06-12, 19:11
Medlem
Aakes avatar
Det var inte länge sedan klimathysterikerna gallskrek om att Jorden skulle frysa till is och man gjorde tom en film om att vitingar skulle fly till sydligare länder som Mexico där de blev glatt mottagna i sann solidarisk anda.
Citera
2009-06-12, 19:32
Medlem
Citat:

Det tycker jag verkligen att vi borde. Jorden kyls för närvarande av och har så gjort i 1,5 års tid ungefär. Antagligen kommer fokus framöver skiftas från "global uppvärmning" till "klimatförändringar" då den senare formuleringen även kan inbegripa en nedkylning. Tycker mig redan kunna skönja sådana tendenser.

Det finns, inga, nada, zip zero bevis för att människan orsakar en uppvärmning av jordens klimatsystem. En ren lögn som de allra flesta svalt med hull och hår, så även jag. Som tur är vet jag bättre nu.
Citera
2009-06-12, 19:54
Medlem
Kingen_kings avatar
Maj var den varmaste maj-månad som någonsin uppmätts... Nu är det lite kallare än normalt. Man måste se till en längre tidsperiod. Kollar man mätningarna vid observatorielunden i stockholm, som är den längsta mätperiodoen i världen, så ser man klart hur det blir varmare även om man tar hänsyn till den urbana uppvärmningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in