2010-11-25, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gminus
Menar du den här artikeln?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8165206.ab

Hade du läst artikeln och inte bara anpassat den efter vad du tror att den skall handla om hade du märkt att Per inte nämner någonting om kallare vintrar vintrar. Istället är det, helt i enlighet med de fysiska lagarna så att när mer energi (varmare väder) finns tillgänglig i atmosfären bidrar även det till att oväder blir kraftigare och att vattenånga lättare avdunstar = Snöoväder.

Ingenstans nämner han någonting om att det skulle bli varmare. Sen tycker jag det är dags att lyfta ögonen. ATT det blivit varmare säger ju all vetenskap (ja, det råder konsensus), och enligt de modeller som finns att tillgå är människan en bidragande orsak.

Varför denna skepsism mot vetenskapen? Eller går ni inte till utbildade läkare heller, utan hänger ni på flashback för råd om hur man botar Cancer också?

Hissa upp persiennerna och ta en titt ut! Vi har i åratal fått höra fran SMHI att man ska kunna odla vin i Skåne m.m. Att man nu snackar om om att kylan också är ett tecken på uppvärmning visar ju på att man är helt fel ute. Konsensus? Inte alls! läs du på lite så märker du att det debatteras bland forskarna så det är också en myt som miljömupparna torgför!
Citera
2010-11-25, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insignificunt
Det är självklart att en vetenskapsman ändrar sina åsikter baserat på observationer av verkligheten, att personer som du tycker det är idioti visar att du helt saknar naturvetenskaplig förståelse och därför ej heller är lämplig att lyssna på när det kommer till naturvetenskap. Jag känner inte till några detaljer i fallet, men om det som du irriterar dig på är just att man ändrat åsikt så har du katastrofalt dålig koll.

Naturvetenskap bygger helt på att man ändrar åsikt, du verkar mer lämpad att bli religiös än vetenskapsman.

Problemet är ju att observationer inte stämmer med verkligheten! Jag har nog långt mer naturvetenskapliga insikter än du, och ja jag har studerat paleoklimatiska data och klimatet går igenom stora variationer oavsett vad vi gör. Att du gått på klimatskojet är ju tråkigt för dig men du kommer nog snart till insikt om denna gigantiska bluff....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in