• 1
  • 2
2009-06-07, 21:36
Medlem
Billbäcks plantskola utanför Norrköping saknar fingertoppskänsla och är otroligt otrevliga! Jag har handlat av dem en gång och kommer aldrig mer sätta min fot på Claerens Jacobsen´s plantskola(Billbäcks).

Det var den 6/6 som jag och en vän var och skulle hämta ett magnolia träd som var bokat sedan lång tid tillbaka. Vi parkerade bil och släp utanför och gick in för att hämta vår beställning. Det börjar med att vi blir runt skickade till olika personer i personalen för att sedan få veta att vi ska gå till kassan för att hämta trädet. Väl i kassan så hittar de inte vår reservation och frågar några olika personer om denna bokning. Efter mycket om och men så får vi äntligen träffa Claerens Jacobsen som vi hade bokat trädet av.

Vi hade några veckor tidigare varit ute på plats och bokat trädet samt fått ett pris av Claerens Jacobsen, 3 475kr. Vi ringde dessutom honom några dagar innan vi skule hämta trädet för att konfirmera att bokningen var gjort och att det skulle gå snabbt att hämta upp trädet. Vad mer kan man göra för att få en smidig och bra upphämtning?

Efter 40-45 minuter så hittar de trädet och kör fram det med truck till vår släpvagn. Än så länge god stämning trots att jag har missat min klipptid för att ordna till håret till bröllopet. Då säger jag följande sak i lugn och trevlig ton till Claerens Jacobsen:

" - Eftersom vi har fått vänta så pass länge på trädet så önskar vi någon form av kompensation då jag har missat min klipptid. Vi hade trots allt ringt till Er tidigare i veckan för att bekräfta att ni hade mottagit beställningen. Det är väl inga problem?"

Claerens Jacobsen svarar med att be oss att dra åt helvete eller betala trädet i kassan. Då frågade jag honom vad det var frågan om och varför han var så otrevlig? Svaret var då att jag kunde sticka härifrån då han inte orkade med sådana strulpellar som jag. Jag påpekade att detta bemötandet inte göra mig till någon nöjd kund, och då svarar han att det bekommer honom inte. Efter en kortare diskussion säger jag att vi tar trädet ändå eftersom det är bröllopspresent och vi inte hinner åka någon annan plantskola. Då lägger han ytterligare några spydiga kommentarer innan han lastar upp trädet på kärrarn och vi åker iväg otroligt missnöjda med deras kundservice.

Jag hade accepterat situationen ifall Claerens Jacobsen hade bett om ursäkt för att vi hade fått vänta på grund av deras slarv och struntat i kompensationen. Men nu när han uppträdde som han gjorde så är jag otroligt besviken på dem och vill givetvis varna Er om att ha med Billbäcks plantskola att göra!

Har ni någon Erfarenhet av dem? Har ni något förslag hur jag kan få min hämnd?

Mvh, Christoffer
Citera
2009-06-07, 21:44
Medlem
Japhys avatar
Låter som en redig idiot. Vill du hämnas kan du ju alltid beställa en hel skog av magnoliaträd, utan att hämta ut dem...

Jävligt bra bröllopspresent måste jag säga.
Citera
2009-06-07, 21:53
Medlem
Det kanske vore något! Dock så tänker jag inte göra något sådant utan satsar på att få ut mitt budskap via insändare och rekommendationsajter så som Eniro och Reco.se.

Om det är någon annan som tänkte ringa så kommer jag inte att hindra er.

011-368875

http://www.billbacks.se/
Citera
2009-06-07, 23:09
Bannlyst
Du kan ju alltid maila länken till Flashback och berätta att bollen
nu är i rullning och att ev. felbeställningar blir nåt för dom att räkna med!
Citera
2009-06-08, 16:18
Medlem
Han får upptäcka det själv. jag har inte gjort och vill inte göra något annat än att berätta om min upplevelse hos dem. Så vitt jag vet så är detta in olagligt då jag är en privatperson och inte ett konkurrerande företag.

Det är alltid skönt att ha ryggen fri emot en ev. stämning.
Citera
2009-06-11, 12:49
Medlem
Snubbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjoffe.com
Eftersom vi har fått vänta så pass länge på trädet så önskar vi någon form av kompensation då jag har missat min klipptid. Vi hade trots allt ringt till Er tidigare i veckan för att bekräfta att ni hade mottagit beställningen. Det är väl inga problem?"

Claerens Jacobsen svarar med att be oss att dra åt helvete eller betala trädet i kassan. Då frågade jag honom vad det var frågan om och varför han var så otrevlig? Svaret var då att jag kunde sticka härifrån då han inte orkade med sådana strulpellar som jag. Jag påpekade att detta bemötandet inte göra mig till någon nöjd kund, och då svarar han att det bekommer honom inte.
Claerens Jacobsen är min nya idol!

Att han är trött på folk som skall ha "kompensation" för att de fått vänta lite är inte så konstigt. Har man jobbat i serviceyrke känner man snart igen typen: det är något med sättet att förhålla sig till omgivningen, tonfallet... Den där äckliga "jag förväntar mig service annars skriver jag till lokaltidningen"-attityden.

I de andra butikerna tänker de samma sak om dig, bara så du vet. De låter dig bara inte förstå att de tycker du är en idiot.
Citera
2009-06-11, 17:43
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubb
Claerens Jacobsen är min nya idol!

Att han är trött på folk som skall ha "kompensation" för att de fått vänta lite är inte så konstigt. Har man jobbat i serviceyrke känner man snart igen typen: det är något med sättet att förhålla sig till omgivningen, tonfallet... Den där äckliga "jag förväntar mig service annars skriver jag till lokaltidningen"-attityden.

I de andra butikerna tänker de samma sak om dig, bara så du vet. De låter dig bara inte förstå att de tycker du är en idiot.

Folk utan förståelse för att saker och ting kan strula ihop sig är inte dom roligaste att hantera. Har råkat ut för många i mina dagar som säljare.
I detta fallet valde ju kunden att vänta i 45 minuter och missa sin klipptid. Vad hindrade kunden ifråga att A: Åka och hämta trädet sen? B: Skicka någon annan att hämta trädet? Att sitta och gnälla om kompensation är ju bara löjligt, kunden beställde en vara och fick den. Hade kunden betett sig mänskligt så kanske företaget hade gett lite rabatt men sura kunder gör man inte gärna såna saker för tyvärr.
Att karln ifråga ber någon dra åt helvete sen är ju fel i sig det med.
Citera
2009-06-11, 19:43
Bannlyst
Det finns 2 kommentatorer här som nog inte bör arbeta som säljare. Är man dessutom ägare av bolaget så handlar det om att bita ihop och gilla läget. Vad man sedan tyckte
om kunden kan man dryfta på lunchrasten. För att ta ett lysande exempel som hände mig igår:

Skulle besiktiga bilen, tiden beställd till 12:50 och jag kommer in 13.17. Innan jag hann säga nåt så säger besiktningsmannen:
-"Detta bjuder jag på därför det är inte meningen att du ska behöva betala när vi inte kan passa tiden"

Här var man alltså pro-aktiv vilket man definitivt ska vara om man som butik/lev strulat till det. Ovanstående skribenter
hävdar att detta ska man ta som kund, förmodligen så länge man inte är kund själv.....

Har man attityden "jävla kunder" så har man inte riktigt förstått vem det är som "betalar" lönen!!
Citera
2009-06-12, 03:05
Medlem
Snubbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandbredd
Det finns 2 kommentatorer här som nog inte bör arbeta som säljare. Är man dessutom ägare av bolaget så handlar det om att bita ihop och gilla läget. Vad man sedan tyckte
om kunden kan man dryfta på lunchrasten. För att ta ett lysande exempel som hände mig igår:

Skulle besiktiga bilen, tiden beställd till 12:50 och jag kommer in 13.17. Innan jag hann säga nåt så säger besiktningsmannen:
-"Detta bjuder jag på därför det är inte meningen att du ska behöva betala när vi inte kan passa tiden"

Här var man alltså pro-aktiv vilket man definitivt ska vara om man som butik/lev strulat till det. Ovanstående skribenter
hävdar att detta ska man ta som kund, förmodligen så länge man inte är kund själv.....

Har man attityden "jävla kunder" så har man inte riktigt förstått vem det är som "betalar" lönen!!
Det märkts ganska fort om det finns någon substans i ett klagomål eller om det är en mupp som har som hobby att klaga sig till diverse gratisvaror.

TS verkar tillhöra den senare kategorin, och de betalar definitivt inte ens lön, eller någon annans. Jag brukar hänvisa dem till mina konkurrenter istället, så får de krångla med idioterna medan jag tjänar pengar på att vara trevlig mot vanligt, hyggligt folk.
Citera
2009-06-12, 04:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snubb
Det märkts ganska fort om det finns någon substans i ett klagomål eller om det är en mupp som har som hobby att klaga sig till diverse gratisvaror.

TS verkar tillhöra den senare kategorin, och de betalar definitivt inte ens lön, eller någon annans. Jag brukar hänvisa dem till mina konkurrenter istället, så får de krångla med idioterna medan jag tjänar pengar på att vara trevlig mot vanligt, hyggligt folk.

*Må jag icke mötas av dig som säljare*

Ha en trevlig helg
Citera
2009-06-12, 12:40
Medlem
Snubbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandbredd
*Må jag icke mötas av dig som säljare*

Ha en trevlig helg
Så du vet att du är en mupp som klagar till dig varor?

Dålig helg!
Citera
2009-06-12, 13:30
Medlem
fredrocks avatar
fyfan vilket gnäll. kompensation? klart killen lackar, MEN han borde ha behärskat sig.

sorten av människor som ts tillhör finns överallt. riktigt gnidiga människor som inte bedömer en vara eller service utifrån hur bra den är utan om den är dålig nog för att kräva kompensation.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in