• 3
  • 4
2009-06-24, 22:30
Medlem
Kriminalarens avatar
Det är som jag trodde, det finns inget hopp för Sverige och svenskarna.

Att orka lägga ner så mycket gnällarbete för ett försenat träd måste tyda på betydande psykiska problem eller att vi inte får höra hela historien!
Citera
2010-04-16, 10:23
Medlem
Maskinoppvasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubb
Har du tipsat Aftonbladet än? Bilden på dig, ledsen och besviken för den uteblivna kompensationen, hållandes i trädet framför Billbäcks entré, kommer säkert få ett mittuppslag.
Det tragiska är att det förmodligen hade kunnat bli nånting av det hela i tidningen..

Nåja, gubbfan är dum i huvudet om han bemöter sina kunder på det viset. Stämmer tidsuppgiften 40-45min så är det okej att klaga..
Citera
2010-04-16, 16:05
Medlem
biljons avatar
Vad gjorde TS för att ersätta frisören för den uteblivna inkomsten?
Citera
2010-04-16, 19:47
Bannlyst
Trevligt med människor som kan be andra att dra åt helvete. De kanske hade kört ihop sig den dagen och ni hae bara otur, shit happens!
Citera
2010-04-18, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av biljon

Ja det vill jag veta också.
Citera
2010-04-19, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Han skulle ju kunna ge frisören magnolia trädet och skita i att gå på bröllopet. Bara en idé
Citera
2010-04-26, 05:54
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrock
men ser du inte själv, människa? du ska alltså starta ett mindre krig? kunden har inte alls alltid rätt. killen lackade ju uppenbarligen ur alldeles för mycket, men det var faktiskt ett träd du köpte, en vara du fick efter en väntetid. att du missade din klipptid är delvis ditt fel då du verkar ha planerat dåligt.

jag jobbar på hotell och om du bara visste vilka galna krav på kompensation jag har hört. en gäst som hade löst in bonuspoäng och därmed inte betalade nåt fastnade i hissen i FEM minuter pga han hade ställt grejer över den där gula linjen. en annan gäst klagade över att gatukontotets traktorer röjde snö under natten och ville ha pengarna tillbaka. hoppas han åtminstone var glad att han kunde komma ut med bilen från parkeringen på morgonen...

det finns folk som har fått kompensation av mig, och då är det när vi har gjort något klumpigt. men man märker jävligt snabbt när det är en snål jäkel som försöker få nånting gratis eller billigare. din berättelse ger mig det intrycket.
Men hallå där. Som kund skall du kunna förvänta dig en viss service. En beställd vara skall finnas på bestämd plats när du kommer och hämtar som alla på företaget känner till. Det är inte kunden som måste söka upp nya individer på försäljningsstället för att man har en urusel organisation.

När kunden kom borde man ha hänvisats till en plats eller en person som ansvarade för utlämnande av beställningar. Det gjorde inte Billbäcks. Man hänvisade runt till olika personer som alla tydligen var lika ansvarsbefriade. TS borde ha fått tillgång till trädet ganska omgående efter ankomst och förfrågan om beställd vara.

Enda anledningen till att företag som Billbäcks existerar i Sverige är för att kunder är så jävla stora idioter att man låter sig hunsas av servicegivare. Svenskar borde vara otrogna kunder. Jag tycker TS skulle ha struntat i trädet och Billbäcks stått utan försäljning. Jag är intresserad av hur Billbäcks skulle kunna överleva om kunderna slutade handla. Kanske det går upp ett ljus för företaget vem som står för deras omsättning.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in