Citat:
Ursprungligen postat av tjoffe.com
Ojoj...
Klart att man frågar efter en kompensation ifall de strular ihop beställning. Klippningen missade jag helt då vi var tvungna att åka iväg direkt till bröllopet.
Även jag jobbar med kundservice och vet att kunden alltid har rätt. Får man en missnöjd kund så är det en mindre katastrof ur marknadsföringssyfte. Speciellt när kunden är lika envis som mig och gärna publicerar händelsen på internet.
Vilken miss att han hade glömt att köpa:
http://billbäcks.se och bara hade köpt billbacks.se.
Vad kan jag sätta upp på sajten utan att bli anmäld? Jag har ingen anledning att skriva något som inte är sant(förtal). Kan jag sätta upp en blogg om Billbäcks Plantskola på den adressen?
men ser du inte själv, människa? du ska alltså starta ett mindre krig? kunden har inte alls alltid rätt. killen lackade ju uppenbarligen ur alldeles för mycket, men det var faktiskt ett träd du köpte, en vara du fick efter en väntetid. att du missade din klipptid är delvis ditt fel då du verkar ha planerat dåligt.
jag jobbar på hotell och om du bara visste vilka galna krav på kompensation jag har hört. en gäst som hade löst in bonuspoäng och därmed inte betalade nåt fastnade i hissen i FEM minuter pga han hade ställt grejer över den där gula linjen. en annan gäst klagade över att gatukontotets traktorer röjde snö under natten och ville ha pengarna tillbaka. hoppas han åtminstone var glad att han kunde komma ut med bilen från parkeringen på morgonen...
det finns folk som har fått kompensation av mig, och då är det när vi har gjort något klumpigt. men man märker jävligt snabbt när det är en snål jäkel som försöker få nånting gratis eller billigare. din berättelse ger mig det intrycket.