2010-11-12, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbk
Funderar på att skriva en komplett lista över produkter jag rekomenderar i alla kategorier om det finns intresse. Återkommer snart

Tänkte faktiskt be om något sådant, så det uppskattas enormt
Citera
2010-11-12, 18:39
Medlem
nbks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pure_Hard_Dance
Tänkte faktiskt be om något sådant, så det uppskattas enormt

Yes. Men undrar ni om någon produkt ni har hemma så skriv bara namnet så kan jag kolla den åt er bara så att ni vet
Citera
2010-11-12, 21:14
Medlem
Hur låter detta;

Jag använder Oliva ECO Cleansing Mousse som cleanser, använder ACO Spotless Purifying 2 in 1 Mud Mask ibland men funderar på att eventuellt börja använda den som rengörare istället då jag tror att Oliva mousset kanske påverkar min hy irriterande....

Efter att ha rengjort så använder jag ibland scrub (1-2 ggr/v), ACO FACE Scrubcreme är produkten som fått det förtroendet.

Därefter torkar jag ansiktet med en ren handduk genom att badda bort vattnet, väntar därefter 5 minuter för att sedan behandla eventuella finnar med Basiron 10%.

Väntar sedan ytterliggare 5 min och återfuktar sedan med Biotherm Aquapower blandat med några droppar jojoba olja.

Vad bör jag ändra på för att få bukt med min problematiska hy?
Citera
2010-11-12, 23:26
Medlem
zimmyys avatar
Vilket av de ansiktsvatten som apoteket säljer är bäst? Och är det med eller utan alkohol som gäller?
Citera
2010-11-13, 00:03
Medlem
nbks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zimmyy
Vilket av de ansiktsvatten som apoteket säljer är bäst? Och är det med eller utan alkohol som gäller?

Alkohol används som billigt lösningsmedel. Det torkar ut och irriterar, skapar även friradikal-skada. Det dödar inte bakterier, koncentrationen är för låg. Alkohol i hudvård är bland det värsta du kan använda, det skadar huden rejält.

Bästa ansiktsvattnen:

ACO för torr hud
L300 för torr hud
Natuvive för torr hud
Citera
2010-11-13, 04:20
Medlem
POMJUP53s avatar
ansiktsvatten är det sånt man tar på pad å drar över ansiktet som extra rengöring? har för mig att mitt ex hade nån rosa qlinique-flaska med nån spritgrej i.....paden brukade bli helt svart när jag använde den.
Citera
2010-11-13, 11:57
Medlem
nbks avatar
Använder för tillfället Mild Clarifying Lotion från Clinique. Det är den mildaste i serien och den enda som saknar alkohol och trollhassel. Riktigt riktigt bra produkt.
Citera
2010-11-13, 12:58
Medlem
Citat:
Yes. Men undrar ni om någon produkt ni har hemma så skriv bara namnet så kan jag kolla den åt er bara så att ni vet

Jag är intresserad av din utlåtande av dessa två produkter.
http://www.acnicyl.se, som finns att köpa på ett apotek.

Vad innehåller Acnicyl CLEANSER?
Aqua, Disodium laureth sulfosuccinate, Sodium lauryl sulfoacetate, Sodium lauroyl glutamate, PEG-11 avocado glycerides, Methyl gluceth-10, Sodium chloride, PEG- 120 methyl glucose dioleate, PEG-15 glyceryl isostearate, Phenoxyethanol, Laureth-2, Lactic acid, Ethyl- hexylglycerine.

Vad innehåller Acnicyl CREAM?
Aqua, Cyclodextrin, Squalane, Lactic acid, Dimethicone, Phenethyl dimethicone, Octyldodecyl myristate, PEG- 11 avocado glycerides, Cetyl alcohol, Glyceryl stearate, Cetearyl alcohol, Capryloyl Glycine, PEG-75 stearate, Panthenol, Ceteth-20, Steareth-20, Sodium hydroxide, Xanthan gum.
Citera
2010-11-13, 12:58
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Använder för tillfället Mild Clarifying Lotion från Clinique. Det är den mildaste i serien och den enda som saknar alkohol och trollhassel. Riktigt riktigt bra produkt.

Kan det vara så att man får finnar för att man inte rengör tillräckligt isf när man kör sådär feta krämer som jag nu gjort några gånger? Menar man får ju bort riktigt mkt skit med sån där lotion från Clinique!? Och när använder du det, efter varje tvätt innan fuktgivare?
Citera
2010-11-13, 13:01
Medlem
Ett grymt tips är aspirinmask! Det görs av vanliga aspirintabletter som säljs på apoteket.

Det funkar som en "scrub" också då masken är väldigt kornig. Jag tycker denna mask är det enda som man verkligen resultat av. Den rengör på djupet och är väldigt effektiv mot irriterad röd hud och acne. Man får en babylen känsla efter användning

http://www.acne.org/aspirin-mask-reviews/75/page1.html titta mer där så kan ni läsa vad andra recenserat

Billigt är det dessutom!
Citera
2010-11-13, 14:59
Medlem
nbks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vAeX
Jag är intresserad av din utlåtande av dessa två produkter.
http://www.acnicyl.se, som finns att köpa på ett apotek.

Vad innehåller Acnicyl CLEANSER?
Aqua, Disodium laureth sulfosuccinate, Sodium lauryl sulfoacetate, Sodium lauroyl glutamate, PEG-11 avocado glycerides, Methyl gluceth-10, Sodium chloride, PEG- 120 methyl glucose dioleate, PEG-15 glyceryl isostearate, Phenoxyethanol, Laureth-2, Lactic acid, Ethyl- hexylglycerine.

Vad innehåller Acnicyl CREAM?
Aqua, Cyclodextrin, Squalane, Lactic acid, Dimethicone, Phenethyl dimethicone, Octyldodecyl myristate, PEG- 11 avocado glycerides, Cetyl alcohol, Glyceryl stearate, Cetearyl alcohol, Capryloyl Glycine, PEG-75 stearate, Panthenol, Ceteth-20, Steareth-20, Sodium hydroxide, Xanthan gum.

Båda produkterna är bra DOCK om du har fet och acnebenägen hud.

Citat:
Ursprungligen postat av POMJUP53
Kan det vara så att man får finnar för att man inte rengör tillräckligt isf när man kör sådär feta krämer som jag nu gjort några gånger? Menar man får ju bort riktigt mkt skit med sån där lotion från Clinique!? Och när använder du det, efter varje tvätt innan fuktgivare?

Alltså, feta krämer löper ju alltid en större risk att täppa till porer än vad lätta gör. Ansiktsvattnet använder man efter rengöring när huden är torr men utan att torka av. Jag har dock fortfarande bara ett tips till dig: Sluta använda dåliga märken
Citera
2010-11-13, 23:54
Medlem
Dickenss avatar
Detta har säkert tagits upp tidigare men, jag har något som jag stör mig på:

Jag har inte särskilt grov akne, visst jag får finnar men inte allt för ofta och dom brukar inte vara särskilt stora eller gula, men: på mina kinder så har jag små röda märken(prickar), ljusröda fläckar, de sticker alltså inte ut på något vis, och visst på avstånd så syns det ju inte men på närmare håll så är det ganska tydligt. På foton etc. Jag tvättar dagligen med ansiktsrengöring samt använder ansiktsvatten, basiron, testat visibly clear etc men de tenderar att stanna kvar. Någon som känner igen sig och vet vad man skall göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in