Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-08, 15:00
  #7321
Avstängd
"Ansiktsrengörings kräm är bra! I'ts the shit! Morgon o kväll! Torr eller normal hy!"

Så kollar man efter ansiktskrämer och hamnar bland peeling, krämer och schampo etc. Allt ifrån 7530:- till 213:-...

Blir galen.

Frågor.
Hur vet jag vilken hudtyp jag har?
Vilken ansiktskräm bör man ha och vad ska man leta efter om man inte vill få torr hy under dagen?

Vill hitta någon billig och bra nybörjarkräm som rengör på djupet, håller ansiktet friskt och gör att man ser pigg och ung ut.
Citera
2017-08-10, 18:20
  #7322
Medlem
Ska man verkligen ens tvätta ansiktet med krämer och återfukta 2 gg per dag?

Har haft perioder i mitt liv då jag levt efter detta och inte blev min hy så mycket bättre. Idag är jag 25 år och tvättar inte ens ansiktet längre, bara i den dagliga duschen på kvällen med lite vatten.
Använder varken rengöringskräm eller återfuktande , för huden blir inte direkt torr efter en vanlig dusch.
Ibland då och då tar jag lite peelingkräm eller liknande men det är sällan.

Är denna "rutin-nojja" något som vi bara blivit lurade till att göra av alla företag som säljer skit?
Citera
2017-08-11, 17:23
  #7323
Medlem
sasos avatar
behöver tips på peeling?

funderar på köpa "Exuviance Skinrinse bionic tonic", någon som använder den?
Citera
2017-08-11, 17:24
  #7324
Medlem
Jag kan starkt rekommendera https://www.reddit.com/r/SkincareAddiction/, jag har lärt mig så mycket sen jag började läsa där.
Citera
2017-08-12, 21:28
  #7325
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lizell
Ska man verkligen ens tvätta ansiktet med krämer och återfukta 2 gg per dag?

Har haft perioder i mitt liv då jag levt efter detta och inte blev min hy så mycket bättre. Idag är jag 25 år och tvättar inte ens ansiktet längre, bara i den dagliga duschen på kvällen med lite vatten.
Använder varken rengöringskräm eller återfuktande , för huden blir inte direkt torr efter en vanlig dusch.
Ibland då och då tar jag lite peelingkräm eller liknande men det är sällan.

Är denna "rutin-nojja" något som vi bara blivit lurade till att göra av alla företag som säljer skit?


håller med jämför idrottare som peter forsberg som har fått så mycket stryk och han har fin hud,simmaren michael Phelps se på hans ansikte utan kräm bara träning . det är mest reklam skit du får PERFEKT HUD MED DEN HÄR HUDVÅRDS SERIEN , har provat en del hudvårdsprodukter det är bra för dagen men det betyder inte att huden blir bra resten av livet utan man får använda produkten hela tiden och lägga pengar tycker man kan lika mycket förbättra sin hudvård genom träning då man pumpar blod i kroppen och anskitet .
Citera
2017-08-18, 20:20
  #7326
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
håller med jämför idrottare som peter forsberg som har fått så mycket stryk och han har fin hud,simmaren michael Phelps se på hans ansikte utan kräm bara träning . det är mest reklam skit du får PERFEKT HUD MED DEN HÄR HUDVÅRDS SERIEN , har provat en del hudvårdsprodukter det är bra för dagen men det betyder inte att huden blir bra resten av livet utan man får använda produkten hela tiden och lägga pengar tycker man kan lika mycket förbättra sin hudvård genom träning då man pumpar blod i kroppen och anskitet .

Källa på att Michael Phelps ej använder någon form av ansiktskräm/produkter?
Citera
2017-08-19, 08:57
  #7327
Medlem
sasos avatar
någon här inne som använder "Neutriherbs Retinol Serum med Vitamin E 30ml" ?
Citera
2017-08-25, 15:08
  #7328
Medlem
Lys avatar
Har man finnar eller bara vill få finare hy kan man gora mask på potatismjol. Mycket enkelt, man bara dabbar på potatismjol i ansiktet, later sitta ca 30 min och torkar av det. Kan goras varje dag tills finnarna är borta . Hyn far fin lyster med. Jag har inte gjort den här masken på lange, men den fungerar verkligen. Brukar kora aspirinmask två ggr vecka och sa smorjer jag in ansiktet med hudkram morgon och kvall. Har fin, slat hy numera och inte ens nagra pormaskar. Hade ganska dålig hy tidigare.
Citera
2017-09-03, 16:55
  #7329
Medlem
Nån som kan tips om en bra hudvårdsserier?
Pris oväsentligt så länge den är bra!
Min hy känns flottig så främst mot det det men även en allmänt fräschare hy är ju inte fel!

Mvh Rallarkalle
Citera
2017-09-03, 21:04
  #7330
Medlem
Voglys avatar
Hur får man bort stora enstaka svarta pormaskar?
Citera
2017-09-08, 06:53
  #7331
Medlem
Lys avatar
Rosenvatten är bra för hyn. Doftar gott med. Finns i utlandska butiker. Bara dabba pa lite da och da. Jag tycker nog rosenvatten hjalper till att halla min hy fin. Blir mjukt och lent. Kan aven anvandas for haret.
Citera
2017-09-29, 00:33
  #7332
Medlem
Enmansdemos avatar
Det här är ju lysande(huden?), jag har mottagit rådet på det elektroniska nätet att honung skulle motverka acne, jag har hört att gotu kola skulle jobba på ärrbildningar, jag har hört att MSM-pulver skulle göra en massa bra saker, jag har hört att citron skulle bleka hiv-fläckar

Jag rör ihop allt i en salig röra och penslar en gång dagligen på folk jag inte gillar, och allt synbart resultat hittills är följande, mer? acne i pannan än innan, jag har svårt att tro att jag skulle ha min period simultant

Vad kan det vara i denna gula blend som söndrar och förstör? eller så löser jag det konstruktivt jag lägger kanske till en ingrediens..som kan komma som en salvation....Niacin!? pulver


Citat:
Ursprungligen postat av Ly
Rosenvatten är bra för hyn. Doftar gott med. Finns i utlandska butiker. Bara dabba pa lite da och da. Jag tycker nog rosenvatten hjalper till att halla min hy fin. Blir mjukt och lent. Kan aven anvandas for haret.
jag har aldrig stött på hårdhudade livsformer i mitt liv häruppe, har du det verkligen? det du lobbar för har ju absolut inget med yta å göra! och det tycker jag är ytligt värre, det finns bara en som kan uttrycka sig sådär snopet som du, och det
är ke-vinnan i beg your pardon
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2017-09-29 kl. 00:44.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback