2009-10-12, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anteus
Essex Lotion.
Ja den var ju billig och bra. Använder du denna själv och hur funkar den?
Citera
2009-10-12, 08:03
Medlem
Anteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Anser ni att den allra största osaken till dålig hy kan ha att göra med sina livsvanor? Jag har haft dåliga vanor dom senaste åren. Skit dålig dygnsrythm för det mesta (går nästan aldrig och lägger mig innan 4 tex), äter mycket skit som choklad läsk osv. Äter inte direkt massa frukt och grönsaker. Rör knappt på mig alls. Är detta något som kan bidra stort till dålig hud? Tycker framförallt att min ansiktshy inte är den bästa precis. Och då menar jag inte att jag har massa finnar och så för det har jag inte. Bara allmänt dålig hy om man tittar på sitt ansikte på nära håll i spegeln. Små pluppar här och var som ser ut som finnar som inte har slagit ut osv. Jobbigt.

Många tycker det.

Citat:
Ja den var ju billig och bra. Använder du denna själv och hur funkar den?

Jag använder den och tycker den är bra!
Citera
2009-10-12, 16:06
Medlem
Citat:
Anser ni att den allra största osaken till dålig hy kan ha att göra med sina livsvanor? Jag har haft dåliga vanor dom senaste åren. Skit dålig dygnsrythm för det mesta (går nästan aldrig och lägger mig innan 4 tex), äter mycket skit som choklad läsk osv. Äter inte direkt massa frukt och grönsaker. Rör knappt på mig alls. Är detta något som kan bidra stort till dålig hud? Tycker framförallt att min ansiktshy inte är den bästa precis. Och då menar jag inte att jag har massa finnar och så för det har jag inte. Bara allmänt dålig hy om man tittar på sitt ansikte på nära håll i spegeln. Små pluppar här och var som ser ut som finnar som inte har slagit ut osv. Jobbigt.

Ja, utan tvekan. Först måste det finnas en genetisk komponent som gör att du har dålig hy och finnar, men det som triggar det är i mitt och i många andras fall dålig kost och i viss mån dålig sömn, även om jag åtminstone kan negligera min sömn utan att jag märker någon skillnad, men om jag slarvar med kosten kommer finnarna på posten.

Sedan jag slutade äta mjölkprodukter och alla sorters sädesprodukter; pasta, alla sorters bröd, ris, gröt inklusive alla sorters fullkornsprodukter har jag bara fått någon enstaka finne. Min mat består nästan enbart av fett kött, lax, ägg, grönsaker och lite frukt. Den enda processade maten jag äter är mörk choklad. Tillagar all mat med kokosolja eftersom smör och olivolja tycks ge mig finnar. Min syster och jag har samma slags hy. Hon är på många sätt mer hälsosam än jag då hon sover bättre och tränar mer regelbundet. Hon äter aldrig något godis eller läsk, däremot äter hon mycket mjölkrpdukter och pasta, bröd, ris, e tc. Resultatet är att hon fortfarande har finnar, medan jag bara får de i dem fall jag äter av ovanstående.

Jag är ingen expert alls på hälsa, kost och näringslära utan har bara läst mig fram till vad som funkat för olika människor och prövat mig fram. Uteslutande av alla mjölk och sädprodukter till fördel för massor med kött, lite grönsaker och frukt har funkat för mig.

Tilläggas bör att jag inte använder några rengöringsprodukter alls förutom vatten och smörjer sedan in ansiktet i kokosolja.

Tycker de här bilderna visar ganska bra vad som kan åstadkommas bara genom att lägga om dieten:

http://healthoid.com/2009/07/24/my-a...tures/#more-16

http://healthoid.com/2009/07/23/welcome-to-healthoid/
Citera
2009-10-13, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut_johan
Köpte du den på internet eller i butik? Om butik, vart och hur mycket kostade den?

Citerar mig själv, undrar altså om det finns någon butik i Stockholm som har den inne? Vet att den finns på internet men jag föredrar att gå till en butik och köpa den!
Citera
2009-10-14, 15:11
Medlem
Ywas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fahrquarh
Jo, jag vet. Men han/hon sa att man skulle låta den sitta kvar även om förpackningen sa annat. Därav frågan.

Finns det två?
Jag använder iaf den som man ska tvätta av. Det är lugnt att sova med, Basiron torkar efter typ tio minuter. Jag upplever hur som helst att det minskar finnens storlek och hindrar vidare inflammation.
Citera
2009-10-16, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrjac
Ja, utan tvekan. Först måste det finnas en genetisk komponent som gör att du har dålig hy och finnar, men det som triggar det är i mitt och i många andras fall dålig kost och i viss mån dålig sömn, även om jag åtminstone kan negligera min sömn utan att jag märker någon skillnad, men om jag slarvar med kosten kommer finnarna på posten.

Sedan jag slutade äta mjölkprodukter och alla sorters sädesprodukter; pasta, alla sorters bröd, ris, gröt inklusive alla sorters fullkornsprodukter har jag bara fått någon enstaka finne. Min mat består nästan enbart av fett kött, lax, ägg, grönsaker och lite frukt. Den enda processade maten jag äter är mörk choklad. Tillagar all mat med kokosolja eftersom smör och olivolja tycks ge mig finnar. Min syster och jag har samma slags hy. Hon är på många sätt mer hälsosam än jag då hon sover bättre och tränar mer regelbundet. Hon äter aldrig något godis eller läsk, däremot äter hon mycket mjölkrpdukter och pasta, bröd, ris, e tc. Resultatet är att hon fortfarande har finnar, medan jag bara får de i dem fall jag äter av ovanstående.

Jag är ingen expert alls på hälsa, kost och näringslära utan har bara läst mig fram till vad som funkat för olika människor och prövat mig fram. Uteslutande av alla mjölk och sädprodukter till fördel för massor med kött, lite grönsaker och frukt har funkat för mig.

Tilläggas bör att jag inte använder några rengöringsprodukter alls förutom vatten och smörjer sedan in ansiktet i kokosolja.

Tycker de här bilderna visar ganska bra vad som kan åstadkommas bara genom att lägga om dieten:

http://healthoid.com/2009/07/24/my-a...tures/#more-16

http://healthoid.com/2009/07/23/welcome-to-healthoid/

Längd, vikt? Ungefärlig fettprocent på din kropp?
Själv så tror jag att skillnaden kanske ligger att hon får i sig mer energi från sin föda än dig, och jag tycks höra om att att energiöverskott (kaloriöverskott) ger vissa personer hudproblem. Jag har i alla fall det problemet. Tror heller icke jag är ensam bland tränande individer!
Citera
2009-10-17, 17:22
Medlem
193 cm, 75 kg. Inte mycket kroppsfett. Var ännu smalare förut och då var även min hy mycket sämre. Verkar förövrigt som att smala och spinkiga personer generellt sett har större problem med acne eller generella hudproblem än tjockisar eller folk med lite hull på magen. Det är iaf vad jag lagt märke till. Någon med lite koll kanske kan förklara varför.
Citera
2009-10-17, 21:14
Medlem
Meteorits avatar
Jag har skrivit här innan om att jag har haft problem med huden. Sedan lade jag av helt med hudvårdsprodukter samt hårvax etc. Nu har jag så bra hud som någonsin, ungefär en månad senare.

Åt er som har problem rekommenderar jag att sluta använda hudvårdsprodukter, förutom fuktighetskrämer som absorberas snabbt. Jag använder Oil of OLAY Beaty fluid (lagom metro...) - det är det jag har inne för tillfället.

Använder aldrig tvål till fejan. Bara vatten samt en handduk att skrubba med när det är vått följt av fuktighetskräm.

Drick vatten och ät morötter i stora lass. Ät nyttigt. Motionera. Det har funkat för mig. Och lägg ner alla produkter. Prova i alla fall. Nåja, lycka till.
Citera
2009-10-19, 14:33
Medlem
Bästa metoden för bra hud i ansiktet

Den utan tvekan bästa och snabbaste metoden för fin hy i ansiktet är att ställa sig upp och ner i 5 min varannan dag. Man behöver inte stå på huvud utan det räcker med att man lägger sig på mage neråt på någonting som lutar 90 grader.
Vad som händer är att mer blod rusar ner till ansiktet och huden blir mycke finare och man blir av med alla rynkor i ansiktet.

Dem har tillverkat en produkt som fungerar på liknande sätt.Den sväller upp huden i ansiktet och ökar blodflödet till ansiktet.
Senast redigerad av Robertkarlsson 2009-10-19 kl. 14:39.
Citera
2009-10-19, 14:36
Medlem
Troligtvis har detta tagits uppe flera gånger i tråden, men tål att upprepas.

Tips mot bra hud: Bastu! Rensar huden från skit. Svettning rent allmänt gör det, så att t.ex. träna är också bra för huden.

Bastar man några gånger i veckan får man bättre hud. Annars är bra mat och lite stress också viktigt.
Citera
2009-10-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canucks
Troligtvis har detta tagits uppe flera gånger i tråden, men tål att upprepas.

Tips mot bra hud: Bastu! Rensar huden från skit. Svettning rent allmänt gör det, så att t.ex. träna är också bra för huden.

Bastar man några gånger i veckan får man bättre hud. Annars är bra mat och lite stress också viktigt.

Ja stämmer, värmen och ångan i bastun öppnar upp porerna och svetten hjälper till att rensa bort en del av skiten. Tar du en scrub/ansiktsmask precis efter så kan du räkna med en preeetty ren hy!
Citera
2009-10-19, 23:49
Medlem
Eh Whatevers avatar
Haha, alla verkar ha köpt det jävla cocos smöret nu

214:- Betalade jag på en Life butik.
169:- på bodystore.com

Tycker det känns bra,

Hade den på tacos, jävla va den tog över smaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in