2009-09-22, 22:48
Bannlyst
PCuri: Du verkar upprörd över att Tove har anstiftat till mord. Jag förstår inte varför det är så svårt att acceptera för dig, men du får tycka precis vad du vill. Jag anser att Tove glasklart har anstiftat till mord på Therese Johansson Rojo, men det är egentligen meningslöst att diskutera det med dig för du har ju inget vettigt att komma med, tramsar mest runt pga avsaknad av vettiga argument. Trist är det.
Citera
2009-09-22, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamub
PCuri: Du verkar upprörd över att Tove har anstiftat till mord. Jag förstår inte varför det är så svårt att acceptera för dig, men du får tycka precis vad du vill. Jag anser att Tove glasklart har anstiftat till mord på Therese Johansson Rojo, men det är egentligen meningslöst att diskutera det med dig för du har ju inget vettigt att komma med, tramsar mest runt pga avsaknad av vettiga argument. Trist är det.

Tycker att det är oklart vad du menar att jag sagt. Detta verkar också vara ett medvetet grepp från din sida. Du kan fula debattknep och är definitivt inte korkad.

Så jag får väl komma med ett förtydligande.

Jag var alltså som sagt tidigare inne på att jag tyckte att det var mer rimligt att rättsligt pröva om hon var skyldig till vållande/grovt vållande till annans död. Den som vill fördjupa sig i det hela får väl läsa mina tidigare inlägg. De kan nås genom att klicka på min signatur.

Från det ena till det andra. En sak som kommit litet i skymundan är hur länge Therese Johansson-Rojos dödskamp varade även om jag nuddat vid ämnet. Hur du någon gissning kring detta, Mamub?
Citera
2009-09-23, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spilo
T.V:s feja är inte öppen så den var inte värst intressant men här är den

http://www.facebook.com/search/?q=hjalmar+thiman&init=quick#/profile.php?id=577743650&ref=sgm

Är det bara för mig som Tims konto faktiskt är öppet? Jag kan se allt där.

E: Och jag är inte vän med honom på fejjan, nej.
Citera
2009-09-23, 19:32
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r

Är du facebookvän med någon av hans facebookvänner?
Citera
2009-09-23, 20:02
Medlem
Citat:

Några intressanta skärmdumpar att bjuda på då?
Citera
2009-09-23, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Är du facebookvän med någon av hans facebookvänner?

Nej, det är jag inte. Tycker det verkar oerhört märkligt att bara jag (om det nu är så) har tillgång till hans profil. I alla fall har han laddat upp flertalet bilder på sig själv i huliganutstyrsel, vet inte om han dressar eller om han är grabb. Här är bilderna i alla fall:

Bild 1 (SI-tröjan på)
Bild 2 (Tim vid bilen, antar jag)
Bild 3
Bild 4
Bild 5

Tim verkar onekligen vara intresserad av casualkulturen. Vid ett tillfälle (September 4, 2008 at 5:52pm) får han meddelandet: "tjaa hoooligaaan" av kamraten Adam (ser ingen vits med att hänga ut efternamnet).

Den enda statusuppdateringen jag hittar lyder: "chillar gaaaalet" och är författad September 27, 2008 at 10:58am

Övriga saker som är noterbara är att han verkar ha skaffat sig facebook i december 2007, det första meddelandet han får är skrivet av Gordon som är en av hans första facebookvänner. Den senaste aktiviteten som man ser datumet på är ifrån den artonde april i år då han spelade "Crazy Taxi". Efter det har det tillkommit lite vänner och för ungefär en vecka sedan blev han taggad i en sån där grej där datorn slumpmässigt taggar personer på ens vänlista (Friends Character). Han verkar mest spela spel och göra quiz på facebook. Alla meddelanden han har mottagit är:

"ok, jensen södra"
"soft.. de är bara bra.. går du kvar på kunskap?"
"hur leker livet?"
"tjaa hoooligaaan"
"jora de rullar "
" haha looooser klara! du va inte alls först ;D hahah
hej tim hur ere?
puss"
"dos"

Det äldsta meddelandet är längst ner och det nyaste är överst. Tim är alltså inte särskilt aktiv och under tiden han var aktiv så kunde man inte kommentera meddelanden på sin egen sida, alltså finns det i princip inget Tim har skrivit själv utöver statusuppdateringen. Jävligt tråkig facebook helt enkelt.

Är det något mer ni vill ha får ni fråga.
Citera
2009-09-23, 21:27
Medlem
humor-mes avatar
Citat:
Nej, det är jag inte. Tycker det verkar oerhört märkligt att bara jag (om det nu är så) har tillgång till hans profil.

Schysst med lite andra bilder på honom, hans händer ser också även på de bilder man såg dem läskigt stora ut. Tänker bara en tanke när jag ser dem...

Du är inte med i samma nätverk som honom? Har märkt av att jag kan titta på vissa människors profiler om jag tillhör samma nätverk..
Citera
2009-09-23, 22:30
Medlem
Skulle vara om vi båda är med i det svenska nätverket, men det bör väl ni också vara?
Senast redigerad av Shiv3r 2009-09-23 kl. 23:17.
Citera
2009-09-23, 23:19
Medlem
Skumt att du kan gå in på hans facebook! Jag försökte gå med i samma närverk som han, men man var tvungen att få bekräftat av någon i nätverket att man går på den skolan (en skola han inte ens går på?.. eller gick). Jag vill också kunna gå in på den!

Hur ser hans relationsstatus ut? Är han taggad på några bilder tillsammans med Tove?

Jag har sett så få bilder på Tim & Tove att jag inte tror att jag skulle reagera om jag t.ex gick förbi dem på stan och det stör mig på något vis.. visst vill man se hur människor som är kapabla att göra något sånt här ser ut? De är otroligt fascinerade människor (förlåt för ordvalet kanske) men verkar se ut som alla andra fjortisar man ser på ica, som mest verkar glida runt utan personligheter eller ambitioner/drivkraft att göra nåt. Jag tror att det hade varit lättare att förstå fallet om de hade sett mer udda ut, som "typiska psychon".. men det kanske bara är jag?

Övrigt funnet i min research (jag är en smygspanare i detta fall) är filmer från Toves framträdande på kabaren, som verkar vara oupptäckta (finns inga kommeterare iaf, något som det finns ganska gott om till de som visats tidigare). Kvaliteten är något bättre än på de som cirkulerat tidigare, jag länkar dem här under:

http://www.youtube.com/watch?v=yaSxYLvHrfA Ignorera honom som skymmer bilden i början, han försvinner efter ett tag.

http://www.youtube.com/watch?v=Z_PVXsz85vo

Och slutligen har jag nu besökt hoppbacken (tror jag var rätt iaf, hur många hoppbackar kan det finnas i Enskede egentligen?). Det såg inte alls ut som jag tänkt mig och ingångarna till skogen var extremt dåligt anpassade för gång, speciellt för en full person så det måste tagit ett bra tag att komma långt in i skogen, både för att kissa och.. att mörda. Någon annan som varit där som har tankar om det?
Jag har också gått exakt den sträcka Tove och Olivia går på bildrna från övervakningskameorna.. bara för att kunna tänka den sjuka känslan att "exakt här satte Tove Lind sina fötter några timmar innan hon blev gripen.. och exakt här har förmodligen alla de inblandade i detta fall satt sina fötter"

Satan va långt inlägget blev, jag har så mkt att säga o tycka om detta fall att jag nästan svämmar över. Men jag tycker iaf att jag håller mig till ämnet, tll skillnad från vissa som börjar hamna så långt OT att de borde tvångsförflyttas från denna tråd. Tack för mig för denna gång!
Citera
2009-09-23, 23:37
Medlem
Hans status är "In a relationship". Han har ingen Tove bland sina vänner på facebook, antingen har hennes tagits bort eller så har hon inte haft någon. Vet inte huruvida Therese har/har haft fejjan men hon återfinns inte heller bland Tims vänner.

Tim är bara taggad på en bild utöver sina egna och det är den där "Friends Character"-bilden.
Citera
2009-09-23, 23:56
Medlem
Okej okej!
Tove ska ha haft facebook, och jag har sett några få bilder där hon är taggad (dock bara en bild som inte visats i tråden, och den är på henne bakifrån i skidkläder) men hennes konto är nog borttaget = man kommer inte in på det. Jag tror att Tims konto också är borttaget, då man inte får fram hans användare när man söker på hans namn och han syns inte heller på sina vänners vännerlistor. Jag hittade hans användare bland de slmpvis utvalda vänner som visas som små bilder på en persons profil, och det beror nog på att det tydligen ska vara svårt att få bort en anvädare från facebook till 100%. En kompis nämnde att det var ett jäkla projekt att ta bort sin användare nämligen.
Jag tror därför att Toves profil bör kunna hittas på samma vis, och jag försöker hitta den.. skulle nämligen vara stört intressant att kunna se hennes profil (jag får verkligen inte ihop henne som människa, varenda uttalande hon gjort ger mig en liten liten pusselbit i det enorma pusslet Tove Lind.)
Hittar någon Toves profil - LÄNKA!
Citera
2009-09-24, 00:06
Medlem
humor-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lalalady

Jag har sett så få bilder på Tim & Tove att jag inte tror att jag skulle reagera om jag t.ex gick förbi dem på stan och det stör mig på något vis..

Jag har svårt att greppa Toves utseende, Tim har jag nu fått ett slags hum om, skulle kanske känna igen honom om jag såg honom ute på gatan. Det är nästan så att deras utseende på något vis är så alldagliga..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in