Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Så fort det dyket upp en länk till detta så please... posta det här.
Den som orkar tråla hennes instagram hittar gott om små "musikvideos".
Anledningen till att Daddy fått betala är dock inte att inget skivbolag eller liknande ville investera utan att hon vill ha hela vinsten från framgångarna själv. Åtminstone enligt Cissi själv.
"8 mars släpper jag ”Fragile like a bomb” på
egen label. Innan dess väntar enormt massa jobb men jag är redo och lycklig. Tack alla som hjälpt mig ta det här steget, ni är allt."
"Nu när jag ska göra min stora dröm och släppa musik så pratar jag med massa kvinnor som gjort detsamma. Man berättar om usla kontrakt, där man ger bort nästan allt man drar in via sin musik till storbolag (ägda av gubbar). Klagar man så upplever man sig utstött, i kylan. Ålderdismen är påtaglig, du ska helst vara 22 och säga ja till allt, samtidigt som du hypersexualiserar dig själv, såklart med ett brett leende."
Det är förstås begripligt att hon vill ha så stor del av kakan som möjligt den här gången. Så att det inte blir som med filmkarriären, bloggandet, poddandet, författandet, de olika kvinnoorganisationerna och alla de andra gigantiska framgångarna som Cissi skapat.