2019-05-03, 14:57
Medlem
Oj idag är det Gudrun som får stå för uthägningen på CWs instagram. Tydligen har hon umgåtts med Virtanen idag.
Citera
2019-05-03, 15:22
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Oj idag är det Gudrun som får stå för uthägningen på CWs instagram. Tydligen har hon umgåtts med Virtanen idag.

Klart hon ska hängas ut. Cissi har ju momentum och att höra vad Gudrun har att säga först tjänar ju ingen på. Hat och uthängning först. Resten skiter vi i.
Citera
2019-05-03, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banjoduell
Klart hon ska hängas ut. Cissi har ju momentum och att höra vad Gudrun har att säga först tjänar ju ingen på. Hat och uthängning först. Resten skiter vi i.

Gudrun brukar ju iof heja på våldtäktsmän, men trodde det var främst när de hade utomeuropeiskt blod.
Nu när hon så öppet umgås med Virtanen undrar jag inte om det är allmänt känt kändisstockholm att cissi faktiskt ljuger mycket.
Citera
2019-05-03, 17:33
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha

Det här blir ju bara sjukare och sjukare.

Ja nu får Gudrun känna på lite av det ”fina” hatet - Vissa kräver att podden hon spelat in (med Virtanen?)inte bör se dagens ljus.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2019-05-03 kl. 17:38.
Citera
2019-05-03, 19:22
Medlem
Giant Squids avatar
Wirre , Myrdal, Schyman vilket desperat gäng. Tillochmed hans gäster ber om ursäkt, haha.

Vilka kommer här näst Billy Butt, Solstollarna , Hannibal Lector eller Eskil Erlandsson?
Citera
2019-05-04, 01:05
Medlem
Ingen kan veta om Virtanen har våldtagit henne, det vet bara de två. Om jag skulle gissa, så blir min gissning att det inte har hänt. Den gissningen grundar jag på att de båda hade en ömsesidig positiv kontakt lång tid efter den påstådda våldtäkten ska ha ägt rum, samt att hon väntade länge med att anmäla.
Hon sa så sent som idag på Instagram att hon minsann aldrig ens skulle vistas i samma rum som den man som hade misshandlat Gudrun Schyman. Men att under en längre tid ha frivillig kontakt med den man som hon senare skulle utpeka som sin egen våldtäktsman var tydligen inget problem?
Hennes anklagelser känns spontant mer som uttryck för att hon känner sig försmådd och sviken. Att Virtanen kanske inte längre var beredd att ge det hon ville ha (och då vill jag tillägga att jag sannerligen inte är någon anhängare av Virtanen!).

Jag förstår att det måste vara ett oerhört trauma att bli våldtagen, och jag är den första att tycka att straffskalan borde skruvas upp ordentligt.
Men det betyder inte att kvinnor som säger sig ha blivit våldtagna ska ha något slags "frikort", att de ska bli trodda i allt de säger. Beviskraven i våra domstolar är - och ska vara - höga.
Anser man sig ha blivit våldtagen så måste man direkt kontakta polis och sjukvården, så att bevis kan säkras och en förundersökning inledas. Gör man inte det, så måste man vara införstådd med att möjligheterna till en fällande dom (eller ens ett åtal) försämras drastiskt.
Offer för andra våldsbrott tycker säkert också att det är skitjobbigt att utsättas för förhör och läkarundersökningar. Men man gör det, eftersom man inser att det är vad man måste göra.
Såvida man inte är förståndshandikappad, så förstår man allt detta.

Den här historien har för länge sedan slutat handla om en ev. våldtäkt för Cissi. Nu är det en politisk agenda, jakt på likes och en längtan om att utplåna Virtanen från jordens yta.
Jag har med stort intresse följt henne på Instagram, och det är övertydligt att hon anser att alla som inte faller platt framför hennes fötter och tror på hennes utsagor (utan några som helst bevis!) stöttar våldtäktsmän och hyllar patriarkatet. Alla som pratar med honom försvarar våldtäkt. Att inte helt oförblommerat tro på henne är att försvara våldtäkt. Alla som inte spottar på honom försvarar våldtäkt. Alla som inte identifierar sig som feminister försvarar våldtäkt. Alla som läser hans bok försvarar våldtäkt, osv.
Ingenting kunde vara mer fel, Cissi!

Som brottsoffer har man ett ansvar. Inte ansvar för att brottet skett, såklart. Men man har ett ansvar att hjälpa till på alla sätt så att förövaren ska bli lagförd. Det ansvaret har Cissi valt att inte ta, och då får hon lära sig leva med konsekvenserna av sina val.
Har du haft inbrott, så har du ett ansvar att ringa polisen, och att släppa in dem i din bostad för en brottsplatsundersökning. Gör du inte det, så kan du inte 10 år senare sitta och grina om att du inte blir trodd. Så jävla enkelt är det.

Med tanke på att hennes förtal fortsätter i oförminskad styrka även efter att hon fått vetskap om att hon är anmäld, så hoppas jag att det förordas om en § 7 undersökning på henne.
Det Cissi håller på med nu är inte feminism, det är snarare något som gränsar till sinnessjukdom.
Senast redigerad av DilsNacke 2019-05-04 kl. 01:08.
Citera
2019-05-04, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banjoduell

Så bra formulerat, precis så är det!

Inför UG:s program var Cissi livrädd och började så fort hon hörde rykten om att programmet skulle göras, smutskasta reportern på alla sätt som finns. Dagen innan publicering av programmet var hon så desperat att hon hittade på att reportern och V är vänner.

Hon smutskastade också Svt på alla tänkbara sätt och ljög ihop saker i flera månader före publicering. Reportern skriver om hur märkligt Cissi betedde sig på journalisten.se.

Och från ingenstans dök då bloggen ”Virtanens offer upp”, där det publicerades ett inlägg om ett övergrepp som i detaljer var likt och skrivet på det sätt Cissi berättar i fup:en. Alla ”offer” skulle skriva där stod det. Men det blev bara det inlägget, och Cissi skrev om den på sin insta några dagar före UG sändes. Skulle vara intressant om den går att spåra via ip- nummer.
Citera
2019-05-04, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vad är det som är så bra med att folk skall bete sig som svin och utnyttja kändisskap till ONS som gör att de som utsätts för det skall tvingas hålla käft om det och inte yttra ett pip för då ”förtalar” de skitstöveln? Är det inte rimligare och leder till något bättre om svinaktigt beteende faktiskt leder till att folk i allmänhet betraktar den som sysslar med det som det svin vederbörande är?

Öh? Vad har Cissi Wallin utsatts för? Ett dåligt knull? Det är likvärdigt med att anklaga en annan människa för våldtäkt inför hela svenska folket?....

Det är skillnad på att vara ett svin och våldta en annan människa, det hoppas jag även du förstår. Trots att du går i bräschen för Cissi Wallin i denna tråd, gång på gång.
Citera
2019-05-04, 12:44
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Ingen kan veta om Virtanen har våldtagit henne, det vet bara de två. Om jag skulle gissa, så blir min gissning att det inte har hänt. Den gissningen grundar jag på att de båda hade en ömsesidig positiv kontakt lång tid efter den påstådda våldtäkten ska ha ägt rum, samt att hon väntade länge med att anmäla.
Hon sa så sent som idag på Instagram att hon minsann aldrig ens skulle vistas i samma rum som den man som hade misshandlat Gudrun Schyman. Men att under en längre tid ha frivillig kontakt med den man som hon senare skulle utpeka som sin egen våldtäktsman var tydligen inget problem?
Hennes anklagelser känns spontant mer som uttryck för att hon känner sig försmådd och sviken. Att Virtanen kanske inte längre var beredd att ge det hon ville ha (och då vill jag tillägga att jag sannerligen inte är någon anhängare av Virtanen!).

Jag förstår att det måste vara ett oerhört trauma att bli våldtagen, och jag är den första att tycka att straffskalan borde skruvas upp ordentligt.
Men det betyder inte att kvinnor som säger sig ha blivit våldtagna ska ha något slags "frikort", att de ska bli trodda i allt de säger. Beviskraven i våra domstolar är - och ska vara - höga.
Anser man sig ha blivit våldtagen så måste man direkt kontakta polis och sjukvården, så att bevis kan säkras och en förundersökning inledas. Gör man inte det, så måste man vara införstådd med att möjligheterna till en fällande dom (eller ens ett åtal) försämras drastiskt.
Offer för andra våldsbrott tycker säkert också att det är skitjobbigt att utsättas för förhör och läkarundersökningar. Men man gör det, eftersom man inser att det är vad man måste göra.
Såvida man inte är förståndshandikappad, så förstår man allt detta.

Den här historien har för länge sedan slutat handla om en ev. våldtäkt för Cissi. Nu är det en politisk agenda, jakt på likes och en längtan om att utplåna Virtanen från jordens yta.
Jag har med stort intresse följt henne på Instagram, och det är övertydligt att hon anser att alla som inte faller platt framför hennes fötter och tror på hennes utsagor (utan några som helst bevis!) stöttar våldtäktsmän och hyllar patriarkatet. Alla som pratar med honom försvarar våldtäkt. Att inte helt oförblommerat tro på henne är att försvara våldtäkt. Alla som inte spottar på honom försvarar våldtäkt. Alla som inte identifierar sig som feminister försvarar våldtäkt. Alla som läser hans bok försvarar våldtäkt, osv.
Ingenting kunde vara mer fel, Cissi!

Som brottsoffer har man ett ansvar. Inte ansvar för att brottet skett, såklart. Men man har ett ansvar att hjälpa till på alla sätt så att förövaren ska bli lagförd. Det ansvaret har Cissi valt att inte ta, och då får hon lära sig leva med konsekvenserna av sina val.
Har du haft inbrott, så har du ett ansvar att ringa polisen, och att släppa in dem i din bostad för en brottsplatsundersökning. Gör du inte det, så kan du inte 10 år senare sitta och grina om att du inte blir trodd. Så jävla enkelt är det.

Med tanke på att hennes förtal fortsätter i oförminskad styrka även efter att hon fått vetskap om att hon är anmäld, så hoppas jag att det förordas om en § 7 undersökning på henne.
Det Cissi håller på med nu är inte feminism, det är snarare något som gränsar till sinnessjukdom.

Lika lite som vi kan veta vad som hände mellan dessa två, lika lite kan vi veta om det var en positiv kontakt mellan dessa, vad som föregick sig i deras huvuden då kan vi inte veta.
Lång väntan mellan brott och anmälan har inget med skuld att göra däremot blir bevisläget sämre. Om det fanns någon korrelation mellan tiden från brott till anmälan och själva skuldfrågan så hade vi inte behövt ha långa preskriptionstider för exempelvis sexualbrott mot minderåriga som börjar löpa när brottsoffret blir 18 år. Finns andra aspekter än skuldfrågan som påverkar när ett offer anmäler en våldtäkt. Man behöver inte heller ha en utvecklingsstörning (förståndshandikappad) för att inte anmäla direkt man kan bland annat vara minderårig eller vara så pass traumatiserad så man inte förstår bättre just då.
Senast redigerad av crocodilelilo 2019-05-04 kl. 12:49.
Citera
2019-05-04, 15:31
Medlem
Durochmolls avatar
Många feminister verkar upprörda över hennes uthängning och vilja att skapa ett drev mot Gudrun. Jag följer inte henne på instagram, men nu hittar jag inte ens hennes konto. Är det hackat?
Citera
2019-05-04, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Många feminister verkar upprörda över hennes uthängning och vilja att skapa ett drev mot Gudrun. Jag följer inte henne på instagram, men nu hittar jag inte ens hennes konto. Är det hackat?

Du är med många fler blockad, jag undrar hur många liknande av dessa inlägg som finns i tråden..
Citera
2019-05-04, 17:50
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Du är med många fler blockad, jag undrar hur många liknande av dessa inlägg som finns i tråden..

Hittade inte när jag sökte på Instagram (då dök bara ett konto som heter ”Cissi Wallin backup” up), men kunde följa via tagg på annans instagram-konto, skumt och synd, hade varit roligt om kontot var försvunnet.
Senast redigerad av Durochmoll 2019-05-04 kl. 18:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in