2014-09-17, 13:24
Jävligt vettig artikel!

Lite lustigt ändå att andras intryck vänder 180 grader först efter den där SD-artikeln... Det är ingen "attack", jag finner det bara lite intressant att det var det som krävdes.

Det är ju inte hon som har gjort en vändning i och med just den senaste artikeln, jag har då sett ett tiotal artiklar det senaste året som inte alls stämmer överens med min bild av henne för kanske 3-4 år sedan. (Tyckte hon var knasigare än skribenter som Åsa Linderborg)

Det är dock möjligt att dessa artiklar inte har fått samma uppmärksamhet, det är även förståligt att folk är skeptiska under en tid när någon gör en "omvändning". Jag köper inte heller det hur som helst, men hon har gett rimliga förklaringar till vändningen tycker jag och sedan även hållt en sansad debatton i samtliga artiklar jag har råkat läsa därefter.

Men VISSA verkar ju (fortfarande) medvetet hitta fel "bara för att". Exempelvis att reagera på "trams om vithetsnormen" pga en kort mening i slutet, efter en lång artikel som man (förmodligen) instämmer i... Pga en mening i slutet som SDare (och andra) SJÄLVA exakt brukar förmedla i andra sammanhang. Hon kritiserar ju antagligen mediernas hyckleri där, även om det kanske är en tolkningsfråga.

Detta var inte heller en "attack" mot dig som skrev det, men jag tackar för exemplet, hur otroligt enkelt det är att hitta fel bara man vill... Hon skriver säkert ibland fortfarande saker där jag anser att hon är helt ute och cyklar, men jag väljer i alla fall att inte dömma ut någon för det, om helhetsintrycket framstår som någorlunda vettigt och balanserat.

Detta oavsett om någon röstar på V eller SD, oavsett om de ser sig som feminist eller antifeminist.Osv. Alla "motståndare" är inte helt sjuka i huvudet och omöjliga att diskutera med, i varendaste fråga. Tror man det har man tyvärr själv hamnat i den svart-vita och polariserande fällan, som andra med rätta kritiseras för att skapa (Exempelvis vissa medier, journalister och politiker.)

Långt jävla svammel eller inte, ville egentligen bara säga att det trots allt är skönt att ibland se exempel på att även "knasbollar" som Cissi kan förändra sig/växa upp.

Sedan letar jag efter en specifik gammal artikel där hon berättar om när och varför hon inte längre vill vara en del av "Twitter-pöbeln"... Har ett vagt minne av en sådan artikel, om någon kommer på vilken så posta gärna den igen.
Senast redigerad av sjelvefan 2014-09-17 kl. 13:38.
Citera
2014-09-17, 13:35
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Jävligt vettig artikel!

Lite lustigt ändå att andras intryck vänder 180 grader först efter den där SD-artikeln... Det är ingen "attack", jag finner det bara lite intressant att det var det som krävdes.

Det är ju inte hon som har gjort en vändning i och med just den senaste artikeln, jag har då sett ett tiotal artiklar det senaste året som inte alls stämmer överens med min bild av henne för kanske 3 år sedan. (Tyckte hon var knasigare än skribenter som Åsa Linderborg)

Det är dock möjligt att dessa artiklar inte har fått samma uppmärksamhet, det är även förståligt att folk är skeptiska under en tid när någon gör en "omvändning".

Men VISSA verkar ju (fortfarande) medvetet hitta fel "bara för att". Exempelvis att reagera på "trams om vithetsnormen" pga en mening i slutet, efter en lång artikel som man (förmodligen) instämmer i... Pga en mening som SDare (och andra) SJÄLVA brukar förmedla. Hon kritiserar ju antagligen mediernas hyckleri, även om det kanske är en tolkningsfråga.

Detta var inte heller en "attack" mot dig som skrev det, men jag tackar för exemplet, hur otroligt enkelt det är att hitta fel bara man vill... Hon skriver säkert ibland fortfarande saker där jag anser att hon är helt ute och cyklar, men jag väljer i alla fall att inte dömma ut någon för det, om helhetsintrycket framstår som någorlunda vettigt och balanserat.

Detta oavsett om någon röstar på V eller SD, oavsett om de ser sig som feminist eller antifeminist.Osv. Alla "motståndare" är inte helt sjuka i huvudet och omöjliga att diskutera med, i varendaste fråga. Tror man det har man tyvärr själv hamnat i den svart-vita och polariserande fällan, som andra med rätta kritiseras för att skapa (Exempelvis vissa medier, journalister och politiker.)

Långt jävla svammel eller inte, ville egentligen bara säga att det trots allt är skönt att ibland se exempel på att även "knasbollar" som Cissi kan förändra sig/växa upp.

Sedan letar jag efter en specifik gammal artikel där hon berättar om när och varför hon inte längre vill vara en del av "Twitter-pöbeln"... Har ett vagt minne av en sådan artikel, om någon kommer på vilken så posta gärna den igen.

Väldigt långt och svamlande från dig där. Jag nämnde det där med vithetsnormen för att det är extremt korkat, och säger väldigt mycket om den som skriver det. Det är inte heller en liten detalj, utan det visar hur vederbörande egentligen tänker, även om hon, som i det här fallet, anstränger sig för att skriva en någorlunda vettig text. Inte ens den texten lyckades hon hålla ren från sin dumhet.

En välvillig tolkning skulle kunna vara att hon slängde in det för att blidka PK-media och göra artikeln lättare att få in. Så smart tror jag iofs inte hon är.
Citera
2014-09-17, 13:54
Det kan tyckas. Varför jag reagerar på det är ju för att "SDare" brukar formulera sig exakt likadant när de kritiserar mediernas hyckleri att de bara anställer vita människor, när de propagerar för att de "gillar olika". Jag tolkar det som att hon också kritiserar deras hyckleri.

Men om jag tolkat meningen efter själva artikeln helt fel, så kan jag medge att läsningen var 99 % vettig och 1 % PK då!

För MIG är det dock märkligt att haka upp sig på så små detaljer. Och ja, jag tycker likadant om så självaste Jimmie Åkesson (eller vem som helst) skriver en vettig debattartikel och sedan avslutar med en "knasig" mening. På en motsvarande nivå då, vore såklart en sak om han avslutade med att säga att han vill "mörda invandrare".
Citera
2014-09-17, 14:00
Edit: Lyckades nog tolka meningen fel ändå (till "98 % vit redaktion" antar jag. Nu tycker jag som sagt att den meningen var en lite parantes ändå och jag fokuserar mer på helheten, hur tramsig den (enda) meningen än må vara. (Ingen är väl heller perfekt och resonerar lika om ALLT, hoppas jag)
Senast redigerad av sjelvefan 2014-09-17 kl. 14:21.
Citera
2014-09-17, 15:03
Artikeln jag letade efter, eller en liknande text: (PS. Håller inte med om ALLT i hela artikeln, poängen här är ju inte heller att alla ska ha "lika åsikter")

"Jo, jag är ”omvänd” feminist

För bara några år sedan var jag väldigt radikal vad gäller det feministiska tänket, rentav bara för ett år sen. Inte att jag på allvar hatade män som kollektiv, men jag började närma mig åsikter där ett matriarkat skulle skapas, att utopin var ett helt kvinnostyrt samhälle där männen skulle ”få betala” för vad de ställt till med genom åren.

...Jag kände att den feminismkofta jag tagit på mig börjat klia, få mig att svettas. Det där; kampen och debatten jag omgav mig med, och var en del av kändes mer och mer… Kontraproduktiv. Jag satt inte på fullt lika mycket bitterhet över vad män utsatt mig och mina närmsta för, som många andra feminister i min ”krets”. Jag kände att det mer och mer blev en klubb för inbördes bitterhet, och jo; okonstruktivt hat där åsiktspositionering och svårast termer styrde.

Dagens feminism tycks handla mer om ord än faktiskt handling. Mer om att plocka poäng, framstå som mest påläst och övertygande. Mest ”guru”. Mest kompromisslöst aggressiv retorik. Mest separatism och därmed polarisering. Jag vill inte vara en del av det, även om det säkert hjälper vissa på olika sätt."

Hela: http://cissiwallins.wordpress.com/20...vand-feminist/
Citera
2014-11-06, 10:11
Moderator
Siegfrids avatar
Är tydligen gravid.
Får lite näthat av en "fan".

https://twitter.com/cissiwallin/stat...31855178452993

personen som skriver på twitter (har nu raderat sitt konto) är ordförande för Ung Vänster i Gävle:
http://www.arbetarbladet.se/gastrikl...rrosta-akesson
Senast redigerad av Siegfrid 2014-11-06 kl. 10:18.
Citera
2014-11-06, 17:24
Medlem
NoTruces avatar
Nu är jag inget större fan av CW, men tycker hon gör helt rätt om hon polisanmäler (verkar dock inte som om hon kommer att göra det). Det är dags för alla jävla wannabepolitiker till torrmödisar i stil med Pil-Esra och dylikt att inse att man inte kan bete sig hur som helst och tro att man kommer undan med det. Man drar inte bara ett löjets skimmer över partiet utan utesluter även effektivt sig själv från framtida karriär. Spyheter24 kan ju göra en artikel av detta, ty det verkar vara den enda "tidningen" de läser.
Citera
2014-11-06, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Är tydligen gravid.
Får lite näthat av en "fan".

https://twitter.com/cissiwallin/stat...31855178452993

personen som skriver på twitter (har nu raderat sitt konto) är ordförande för Ung Vänster i Gävle:
http://www.arbetarbladet.se/gastrikl...rrosta-akesson
Det var det hemskaste jag läst. Visserligen en 17-årig kommunist -men ändå. Skall det bli en framtida politiker?
Citera
2014-11-06, 18:52
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Nu är jag inget större fan av CW, men tycker hon gör helt rätt om hon polisanmäler (verkar dock inte som om hon kommer att göra det).

Och vad ska hon polisanmäla tjejen för?

Att vara elak är inte ett brott.
Citera
2014-11-06, 19:21
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines

Det handlade väl om förtäckta hot. Att hon skulle kidnappa CWs bebis.
Citera
2014-11-06, 19:36
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines

Nej, och att näthata i vänsterpartiet är snarare en merit.
Citera
2015-01-22, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashy
Det var det hemskaste jag läst. Visserligen en 17-årig kommunist -men ändå. Skall det bli en framtida politiker?
Really, det hemskaste du någonsin läst, och det kräker du ur dig på Flashback dessutom!!!??? Hur gammal är du, typ 3 eller? Kolla in valfri tråd på det här forumet och du kommer att få dig en ordentlig chock!

Vad hon skrev var högst olämpligt! Men å andra sidan var det riktat mot en självgod analfabet som kallar sig för liberal men röstar på FI. En "feminist" som själv är gift (!!!) med en "gammal gubbe" (!!!) men som högljutt försvarar att kompisen Läckberg ligger runt med smågrabbar samtidigt som hon ondgör sig över sk. gubbslem.

En feminist som klagar över att det tas in för många flyktingar i Sverige samtidigt som hon lever och bor i NYC som är världens smältdegel, med folk från jordens alla hörn.

Hennes trovärdighet har aldrig varit särskilt hög men så låg som den är nu så har jag svårt att se att hon kan ha någon framtid i mediebranschen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in