2020-10-13, 12:53
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regelbrott
Nu är limpan inne på instagram och försvarar sin fru igen
I tråden om att hon blivit avbokad.
Hennes man är ”limpan73”.

(Någon ville ha kontext. Citerade fel person. Sorry.)
Citera
2020-10-13, 19:08
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feliciaforsvann
Eftersom det svingats friskt mot politiker, poddprofiler, andra feminister, barn med NPF, komiker, bokrecensenter, SVT och personer som lånar ut sin partner för att vara jultomte så börjar det bli slut på grupper att ta sikte på. Därför tar ett av de senaste inläggen sikte på hela svenska folket, "ett helt lands genpool".

Se inlägget här: https://i.imgur.com/kPGaiTq.jpg Eller direkt på kontot med tillhörande kommentarer: https://www.instagram.com/p/CGDGiV7n...d=as0rhp8914wj
Även om jag tycker att Cissi generaliserar en hel del så har hon ändå en poäng. För en herrans massa år sedan träffade jag en polsk kvinna. Hon bodde i Sverige och var gift med en svensk man. Hon tyckte att svenskar kunde vara snåla och en av anledningarna var just de olika kulturerna. Hon menade att i Polen spelade det ingen roll om man var fattig. Det stod alltid mat på spisen och puttrade (långkok på råvaror typ) och kom det någon så bjöd man alltid på mat. Ingen skulle gå hungrig. Hon menade att så är inte vi svenskar. Jag förstår vad Cissi menar.

Sedan kan man såklart inte generalisera. Men alla har vi väl bekanta som när vi går på restaurang så skramlar man för att betala notan gemensamt och vissa ger dricks och den tionde räknar hur mycket det är kvar att betala och lägger det trots att det kanske bara är hälften av vad han ätit och druckit för. Exemplet med övernattningen som Cissi berättade om var dock helt horribelt och jag hoppas det inte är alltför vanligt. Jag skulle aldrig ta betalt för att någon gammal vän vill bo hos mig en natt. Det vore trevligt bara och då vill jag ju bjuda. Men okej, hade någon bett mig swisha 460 spänn för mat och husrum så hade jag skickat 500 kronor med texten "behåll växeln" för att aldrig någonsin höra av mig till snåljåparna mer.
Citera
2020-10-13, 21:25
Medlem
mjps avatar
Tyvärr så har Cissi övergreppsproblematik i barndomen vilket har medfört hat mot alla män och kvinnor som är dominanta , hoppas hon hittar ut nångång.......
Citera
2020-10-14, 07:17
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Även om jag tycker att Cissi generaliserar en hel del så har hon ändå en poäng. För en herrans massa år sedan träffade jag en polsk kvinna. Hon bodde i Sverige och var gift med en svensk man. Hon tyckte att svenskar kunde vara snåla och en av anledningarna var just de olika kulturerna. Hon menade att i Polen spelade det ingen roll om man var fattig. Det stod alltid mat på spisen och puttrade (långkok på råvaror typ) och kom det någon så bjöd man alltid på mat. Ingen skulle gå hungrig. Hon menade att så är inte vi svenskar. Jag förstår vad Cissi menar.

Sedan kan man såklart inte generalisera. Men alla har vi väl bekanta som när vi går på restaurang så skramlar man för att betala notan gemensamt och vissa ger dricks och den tionde räknar hur mycket det är kvar att betala och lägger det trots att det kanske bara är hälften av vad han ätit och druckit för. Exemplet med övernattningen som Cissi berättade om var dock helt horribelt och jag hoppas det inte är alltför vanligt. Jag skulle aldrig ta betalt för att någon gammal vän vill bo hos mig en natt. Det vore trevligt bara och då vill jag ju bjuda. Men okej, hade någon bett mig swisha 460 spänn för mat och husrum så hade jag skickat 500 kronor med texten "behåll växeln" för att aldrig någonsin höra av mig till snåljåparna mer.

En sak som man kan ge Cissi är att hon är bra på att fånga tankar som andra har. Problemet är att hon alltid binder dessa tankar till sig själv vilket skapar problem för henne längre ned på vägen, som t. ex. när hon beklagade sig över snåla Södermalmare som försökte snuva hemhjälp på pengar, bara för att själv ha försökt göra samma sak.

Det skulle inte förvåna mig om hon själv betett sig snålt i dessa sammanhang hon drar upp eller ens om den där historian om personen som bad att få 460 spänn handlar om henne själv...
Citera
2020-10-18, 18:10
Medlem
Fred Friendlys avatar
Cissi sa att hon väldigt sällan kollar vad folk skriver om henne. Om vi utgår från att det är sant, vem är det då som krigar i hennes namn? Är det hennes sugardaddy? Mengelewinge?
Citera
2020-10-19, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Cissi sa att hon väldigt sällan kollar vad folk skriver om henne. Om vi utgår från att det är sant, vem är det då som krigar i hennes namn? Är det hennes sugardaddy? Mengelewinge?
Det är väl arbetslösa psykfall som hoppas kunna få in en fot i Gardet?
Citera
2020-10-19, 09:06
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Det är väl arbetslösa psykfall som hoppas kunna få in en fot i Gardet?
De har ju inte inlogg till hennes konto, får vi anta.
Citera
2020-10-19, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
De har ju inte inlogg till hennes konto, får vi anta.
Jaha trodde du menade allmänt i kommentarsfältet.
Citera
2020-10-24, 15:42
Medlem
Cissi Wallin, Gardet och Nina Rung får kritik i Sydsvenskan idag av skribenten Elina Pahnke: https://www.sydsvenskan.se/2020-10-2...ismens-namn-ar

Gardet drivs av bland andra skribenten Cissi Wallin, som för några år sedan var med och drevade mot låten “Knulla barn” av Mr Cool. Det går att tycka vad man vill om humorlåten, men det intressanta med att nämna den här är att den synliggör hur Cissi Wallin byter position när det är hon själv som kritiseras.
Citera
2020-10-24, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idolurban99
Cissi Wallin, Gardet och Nina Rung får kritik i Sydsvenskan idag av skribenten Elina Pahnke: https://www.sydsvenskan.se/2020-10-2...ismens-namn-ar

Gardet drivs av bland andra skribenten Cissi Wallin, som för några år sedan var med och drevade mot låten “Knulla barn” av Mr Cool. Det går att tycka vad man vill om humorlåten, men det intressanta med att nämna den här är att den synliggör hur Cissi Wallin byter position när det är hon själv som kritiseras.

Kopiera gärna in då det är en betalvägg i vägen.
Citera
2020-10-24, 21:41
Citat:
Ursprungligen postat av zatanized
Kopiera gärna in då det är en betalvägg i vägen.

Elina Pahnkaka är inte läsvärd, när hon recenserade Cissis bok så klämde hon till med att det var fel med strängare straff för våldtäkt eftersom rasifierade drabbas hårdare av sånt. Ok, jag hårddrar, men recensionen finns i Aftonbladet utan betalvägg.

Hellre Cissi än Elina.
Citera
2020-10-25, 02:37
Medlem
Cissi alltså, fascinerande person till den grad att det finns alltid något att reta sig på. Utan tvekan finns det situationer man kan ifrågasätta.

Cissi kommer inte ändra sig tror jag, för som det ser ut är hon där hon är tack vare sitt säregna sätt. Att skribenter här finner fel i det tror jag inte bekymrar henne nämnvärt...

Cissi, Amber Heard, dussintal+, de är svaret på vad vi har skapat för samhälle iom teknikens framfart och människor utan gedigen plattform får en röst.

Det är baksidan av myntet och tyvärr kommer alltid finnas ruttna inslag som en del kommer störa sig på.

Men all cred till er att ni fortsätter belysa detta, förr eller senare kommer hon få att betala. Senaste åren har det tyvärr inte skett på sådant vis som kan stilla skribenterna här inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in