2020-09-25, 14:16
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
De har väl praktik på det programmet? Inte en chans att hon kommer att arbeta på riktigt gratis.

Kylan manifesterar sig när hon kastar folk (alltid andra kvinnor) under bussen.
Man kan fixa egen praktik så hon lyckas säkert hitta en möjlighet att göra lite PR för falska referenser.

Däremot undrar jag om hon verkligen kommer palla plugga? Kul tanke men ska hon dedikera sig? Tror snarare hon kommer hitta en nytt projekt att köra åt helvete som kommer förskjuta det några år till.
Citera
2020-09-25, 14:51
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
De har väl praktik på det programmet? Inte en chans att hon kommer att arbeta på riktigt gratis.

Socionomprogrammet är 3,5 år. Det finns knappt en chans att hon skulle ha tålamodet att klara första terminen, mycket mindre sju terminer. Lägg sedan till att det finns absolut inget hinder för henne att plugga upp sin matte nu i höst och söka in i vår; hell, hon kanske skulle ha större chans att komma in med bristfälliga betyg med tanke på att färre kanske söker på grund av corona.
Citera
2020-09-25, 14:59
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Socionomprogrammet är 3,5 år. Det finns knappt en chans att hon skulle ha tålamodet att klara första terminen, mycket mindre sju terminer. Lägg sedan till att det finns absolut inget hinder för henne att plugga upp sin matte nu i höst och söka in i vår; hell, hon kanske skulle ha större chans att komma in med bristfälliga betyg med tanke på att färre kanske söker på grund av corona.

Nu är ju mycket svårt för Cissi Wallin.
Men. För någon annan.
Socionomprogrammet är ett relativt lätt program. En normalfungerande individ behöver inte oroa sig över att inte komma igenom.
En kvinnlig vän till mig, lite streber medges, klarade Socionom & Juristlinjen. Samtidigt.

Citera
2020-09-25, 15:01
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Nu är ju mycket svårt för Cissi Wallin.
Men. För någon annan.
Socionomprogrammet är ett relativt lätt program. En normalfungerande individ behöver inte oroa sig över att inte komma igenom.
En kvinnlig vän till mig, lite streber medges, klarade Socionom & Juristlinjen. Samtidigt.

Det är inte att jag tror att hon brister rent intelligensmässigt - ärligt talat så klarar man sig genom de flesta program om man bara är ihärdig nog. Problemet är snarare att hon tappar intresset för saker och ting snabbt, plus att jag tror inte hon helt enkelt orkar att läsa kurslitteraturen, skriva tentor, uppsatser etc.
Citera
2020-09-25, 15:28
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Det är inte att jag tror att hon brister rent intelligensmässigt - ärligt talat så klarar man sig genom de flesta program om man bara är ihärdig nog. Problemet är snarare att hon tappar intresset för saker och ting snabbt, plus att jag tror inte hon helt enkelt orkar att läsa kurslitteraturen, skriva tentor, uppsatser etc.

Jag delar din åsikt.
Dessutom skulle ett problem bli att hennes privata åsikter skulle nu och då krocka med kurslitteraturen.

,
Citera
2020-09-25, 15:48
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feliciaforsvann
Tomte-gate tog en ny sväng på sociala medier idag.

Cissi hade frågestund på Instagram, någon ställde en fråga om "tomte-grejjen". Ordet tomte är täckt med en emoji, men man ser att det är ett "e" på slutet. Kombinerat med svaret är det helt klart det som åsyftas. Fråga och svar här: https://i.imgur.com/ca5HSHr.jpg

Cissis take på det är alltså "random påstående och grej som kommit upp". Det var ju hon som stod för påståeendet dock, att @jenniestinksrok "hörde av sig som en galning och prompt ville att hennes man skulle vara jultomte". Men nu är hela grejen någon annans påstående.

Instagramkontot @iskallina hade ytterligare info att tillägga. När hon behövde hjälp och stöd tipsade Cissi henne om @jenniestinksrok. Hon var enligt Cissi en "ängel" och "magisk". Trist att hon blev galen längs med vägen

Både @haveristerna och @jenniestinksrok postade om detta på sina stories. Se nedan för alla detaljer.

@haveristerna: https://imgur.com/a/ZimNDBw

@jenniestinksrok: https://imgur.com/a/Sypkocd
Varför väljer folk att bli vän med henne, eller att försöka? Det naturliga för någon som är jordnära är att hålla sig långt borta från CW. Inte för att vara elak, men går det ens att räkna hur många dolkstötar hon gjort i sina "vänners" ryggar? I en normal värld skulle ryktena gå så pass mycket att de flesta borde välja bort henne. Jag förstår inte vad som drar folk som flugor runt skit till Cissi Wallin?
Citera
2020-09-25, 15:51
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Varför väljer folk att bli vän med henne, eller att försöka? Det naturliga för någon som är jordnära är att hålla sig långt borta från CW. Inte för att vara elak, men går det ens att räkna hur många dolkstötar hon gjort i sina "vänners" ryggar? I en normal värld skulle ryktena gå så pass mycket att de flesta borde välja bort henne. Jag förstår inte vad som drar folk som flugor runt skit till Cissi Wallin?

Hon har väl jobbat upp ett visst renommé, eller "kredd", i den alltför ytliga mediabranschen. Det säger ju en hel del om den att det inte krävs så mycket faktiskt arbete. Tydligen tycker många att Cissis ord väger tungt, särskilt i svallvågorna av Me Too (hur mycket hon än är dömd för förtal finns det massvis med kvinnor som verbalt skulle gå i döden för henne).
Citera
2020-09-25, 16:11
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Hon har väl jobbat upp ett visst renommé, eller "kredd", i den alltför ytliga mediabranschen. Det säger ju en hel del om den att det inte krävs så mycket faktiskt arbete. Tydligen tycker många att Cissis ord väger tungt, särskilt i svallvågorna av Me Too (hur mycket hon än är dömd för förtal finns det massvis med kvinnor som verbalt skulle gå i döden för henne).

Ja, Jan Guillou avtjänade ett fängelsestraff i det skrivna ordets namn. Folkhjälte blev han.

Och med allt det stöd hon naturligtvis också får, trots Flashback, så kanske hon ser ett liknande scenario där hon som grandios martyr avtjänar en tid bakom galler för alla förtryckta kvinnor och deras rätt att skriva sina ord med en penna.

Det går nog att få fart på den bilden.
Trots att hon i juridisk sak är stollig.

Citera
2020-09-25, 17:49
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce

Många är relativt.
Citera
2020-09-25, 20:30
Medlem
Det Cissi skriver just nu på stories är väldigt sunda och balanserade åsikter om transdebatten och debattklimatet.
Citera
2020-09-25, 20:48
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Det Cissi skriver just nu på stories är väldigt sunda och balanserade åsikter om transdebatten och debattklimatet.

Håller med. Personen som skickade henne påståendet om att hennes uttalanden dödar.. Ja, vad ska man säga?

Begår du självmord för att Cissi av alla människor har nån åsikt du inte tycker om, då hade du behövt vård.
Citera
2020-09-25, 22:31
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Håller med. Personen som skickade henne påståendet om att hennes uttalanden dödar.. Ja, vad ska man säga?

Begår du självmord för att Cissi av alla människor har nån åsikt du inte tycker om, då hade du behövt vård.
Jag gillar ändå att Cissi skriver det. Senaste gången hon fick så här mycket kritik började hon hojta om att folk försökte driva henne till just det... hon fick en del kritik för de uttalandena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in