2020-08-27, 11:26
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Men 30 sekunders video via sms?
De första videotelefonerna kom till Sverige runt 2003, man kunde alltså ha videosamtal, inte bara spela in video och skicka. Det var pixligt och jävligt, men det var väldigt många som köpte dem.
Citera
2020-08-27, 11:58
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Men 30 sekunders video via sms?
Jag hade en av 3s tidigare telefoner 2003, den fixade det utan problem. Fan, den luren jag själv hade 2008 klarade det. Det var ju verkligen inte 4K men teknologin för att få det att i alla fall funka på en mobiltelefon fanns helt klart då.
Citera
2020-08-27, 12:14
Medlem
Ni har rätt, jag insåg inte att tekniken funnits såpass länge. https://www.youtube.com/watch?v=Fa310UeyZ-0 tydligen filmat med en Nokia 6600.
Citera
2020-08-28, 09:01
Medlem
Här kommer ännu en sanningsglidning från CWs bok (mina fetningar):
Jag är redan dömd i tingsrätten för grovt förtal, för att jag öppet berättade vem jag anmälde för en våldtäkt.
Tingsrättens dom:
CW har genom att peka ut FV som våldtäktsman i inlägg på Instagram och Facebook utmålat honom som brottslig och klandervärd i sitt beteende.
En liten men viktig skillnad.
Citera
2020-08-28, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsterAmin
Här kommer ännu en sanningsglidning från CWs bok (mina fetningar):
Jag är redan dömd i tingsrätten för grovt förtal, för att jag öppet berättade vem jag anmälde för en våldtäkt.
Tingsrättens dom:
CW har genom att peka ut FV som våldtäktsman i inlägg på Instagram och Facebook utmålat honom som brottslig och klandervärd i sitt beteende.
En liten men viktig skillnad.
Det vore intressant att veta vad dom som tror så stenhårt på Cissi grundar det på? Troligtvis e det personer som aldrig lär sig som ex Elaine Eksvärd som först försvarade övergreppen mot barnet Elias i dokumentären Att rädda ett barn. Hon pudlade först efter att Haveristerna avslöjat henne. Hon tror numera stenhårt på Cissi. Hur många gånger får en person ha fel.
Citera
2020-08-31, 23:33
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Det är inte kontraproduktivt för Wallin. Hon använder det snarare som stödbevisning till varför hon själv väntade med att göra sin egen anmälan. Detsamma gäller när hon gärna vill dra upp statistik från BRÅ avseende nedlagda utredningar och fällande domar. Hon hänvisar till statistiken helt obearbetet utan att lyfta fram de orsaker som BRÅ exempelvis lyfter fram så som felaktiga anmälningar, falska anmälningar, tveksamhet om det träffar det straffbara området osv. Varför? En del är naturligtvis att hon sannolikt inte läst hela rapporterna, men också att det ger stöd för att hennes anmälan vilade på en så svag grund att det vore skandalöst att driva det vidare. Redan nu drivs många ärenden betydligt längre än vad de borde på tunn bevisning av politisk press på åklarmyndigheten och aktivistiska åklagare.

Wallin gör bara saker som gynnar henne själv. Sedan klär hon det gärna i en ordskrud att det hon gör allt av självuppoffring. Läste senast på hennes Instagram att hon menar att hon skrivit boken för alla andra kvinnors skull och för kampen för yttrandefrihet. Hon har emellertid vid andra tillfällen gjort det tydligt att andras yttrandefrihet inte är värt något alls om det misshagar henne. Närmast liggande är ju hennes upprördhet över att Virtanen fick en bok utgiven. Om hon varit en förkämpe för yttrandefrihet så hade hon snarare sagt att det var bra att även han fick komma till tals.

Wallin läser BRÅ-rapporter som satan läser bibeln - läser man exempelvis den senaste rapporten om grov kvinnofridskränkning blir man snabbt varse om att låg uppklaringsprocent gäller även för närliggande våldsbrott som inte bara drabbar kvinnor. Det är en generell trend.

Men givetvis inget som gynnar den egna saken

Wallin är som Kierkegaard bäst beskrev det - en sofist - de är vältaliga men kan inte samtala (definitionen av retorikern), som sprider sin kunskap mot en viss ersättning. Givetvis kan man inte rakt av jämföra antikens sofister med dagens (antikens sofister var belästa), men den gemensamma nämnaren är att de tog/tar betalt för sina lögner, och för sitt relativiserande.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2020-08-31 kl. 23:49.
Citera
2020-09-01, 08:24
Medlem
Artikel i NRK: https://www.nrk.no/kultur/feminist-c...afi-1.15141954
Carl Bore, som er advokat, med ekspertise innen ærekrenkelse, mener det er svært problematisk.

– Dette er jo sprengstoff. For Wallin har jo tapt i retten i Sverige og har blitt dømt til erstatning. Og det kan skje igjen i Norge med denne boka.

Han mener både forfatter Cissi Wallin og forlaget Memo forlag kan bli dømt til å betale hundretusener av kroner i oppreisning til Fredrik Virtanen. Han mener det også kan gjelde bokhandlere, hvis de i sitt innsalg påstår at Cissi Wallin har blitt utsatt for overgrep.
Citera
2020-09-02, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Wallin läser BRÅ-rapporter som satan läser bibeln - läser man exempelvis den senaste rapporten om grov kvinnofridskränkning blir man snabbt varse om att låg uppklaringsprocent gäller även för närliggande våldsbrott som inte bara drabbar kvinnor. Det är en generell trend.

Absolut. Det finns ingen som helst ambition att verkligen beskriva verkligheten och egentligen finna några lösningar. T ex begreppet "mäns våld mot kvinnor" är så fullständigt förledande. Sahlgrenska sjukhuset gjorde en undersökning som visade att en (1) procent av befolkningen stod för 65 procent av all våldsbrottslighet (domar). Karolinska gjorde en motsvarande undersökning som visade att tre (3) procent av befolkningen stod för hundra (100) procent av alla våldbrott. Förvisso är majoriteten av dessa procent män, men det är en mycket liten del av männen. Därför är det helt fel att belägga <97 procent av alla män med någon form av skuld för vad som sker mot vissa kvinnor. Det hade kanske inte varit så farligt om det bara hade varit en flumteori som diskuterades i olika ekokammare med verklighetsfrånvända feminister, men även regeringen och andra politiker har tagit till sig begreppet och narrativet. Det hade aldrig accepterats om det rört sig om en annan grupp i samhället. Hade någon talat om "invandrares våld mot svenskar", "muslimers våld mot kristna" så hade det tagit hus i helvete eftersom det är så missvisande förhållande till den stora gruppen invandrare. Men när det gäller män i allmänhet och vita hetrosexuella män i synnerhet så är det legio att säga vad som helst.
Citera
2020-09-03, 19:18
Medlem
Tror vi snart kommer få se lansering av CWs nya hemsida, https://www.cissiwallin.com/
Konstigt att Gardet inte nämns eller länkas?
Citera
2020-09-04, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsterAmin
Tror vi snart kommer få se lansering av CWs nya hemsida, https://www.cissiwallin.com/
Konstigt att Gardet inte nämns eller länkas?

https://www.cissiwallin.com/omcissi

Cissi Wallin, född 1985 i Uddevalla är mångårig skribent, debattör och feministisk aktivist. Hösten 2020 gör hon sin författardebut med självbiografin ”Allt som var mitt”. Boken ges ut på eget förlag.

Cissi är en av Expressens fasta krönikörer och har podden ”Wallin & Drougge” ihop med författaren och journalisten Unni Drougge.

Gardet är gammal skåpmat vid det här laget. Senaste inlägget är från juli på deras Instagram. Cissi låtsas som Gardet aldrig har existerat och har redan gått vidare.
Citera
2020-09-04, 23:38
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CFFV
Absolut. Det finns ingen som helst ambition att verkligen beskriva verkligheten och egentligen finna några lösningar. T ex begreppet "mäns våld mot kvinnor" är så fullständigt förledande. Sahlgrenska sjukhuset gjorde en undersökning som visade att en (1) procent av befolkningen stod för 65 procent av all våldsbrottslighet (domar). Karolinska gjorde en motsvarande undersökning som visade att tre (3) procent av befolkningen stod för hundra (100) procent av alla våldbrott. Förvisso är majoriteten av dessa procent män, men det är en mycket liten del av männen. Därför är det helt fel att belägga <97 procent av alla män med någon form av skuld för vad som sker mot vissa kvinnor. Det hade kanske inte varit så farligt om det bara hade varit en flumteori som diskuterades i olika ekokammare med verklighetsfrånvända feminister, men även regeringen och andra politiker har tagit till sig begreppet och narrativet. Det hade aldrig accepterats om det rört sig om en annan grupp i samhället. Hade någon talat om "invandrares våld mot svenskar", "muslimers våld mot kristna" så hade det tagit hus i helvete eftersom det är så missvisande förhållande till den stora gruppen invandrare. Men när det gäller män i allmänhet och vita hetrosexuella män i synnerhet så är det legio att säga vad som helst.

Du har väldigt många poänger här och jag håller med till 100 %. Majoriteten av våldsbrott begås av en väldigt liten men aktiv klick av män.

När det kommer till kvinnofridskränkningar har det visat sig i internationella studier att män som våldsamma - som har misshandelsdomar bakom sig också är överrepresenterade när det kommer till vad vi kallar grov kvinnofridskränkning dvs. män som är våldsamma är våldsamma överlag - det spelar ingen roll om det är kvinna eller man eller hen.

Vill man göra någon skillnad bör man således skärpa straffet för alla våldsbrott.

I Sverige tycks vi fortfarande ha en syn på våldsbrott som isolerade händelser.

Jag har sagt det förut och det här är något som rabblas som en sanning i feministiska kretsar ; ramsan lyder "alla känner någon som utsatts för sexuella övergrepp men ingen känner någon förövare"

Kan svaret på detta vara att den lilla klick av män som begår majoriteten av alla våldsbrott också är våldsamma mot kvinnor och extremt brottsbenägna överlag?

Det skulle förklara varför de flesta av oss inte känner någon kvinnomisshandlare eller sexualbrottsling.
Citera
2020-09-05, 00:03
Medlem
NoTruces avatar
Har någon läst hennes bok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in