2020-02-17, 13:06
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Hur dessa saker bäst ska lösas låter sej inte enkelt besvaras men ett första steg e nog att vårdbiträden borde inte beskattas lika hårt som folk som e goda för hundratals miljoner. Progressiv beskattning kan nog vara vägen framåt för att även fattiga människor som CW och hennes mamma ska få tillgång till god vård.

Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Jag tror den här texten speglar CW åsikter ganska bra. Att hon beskylls för att vara vänster e otroligt komiskt. Hon har ingen uppfattning om att progressiv skatt e bra. Rika e värda mer än fattiga och vårdkrisen analyseras på borgerligt vis.

Detta. Man kan tycka vad man vill om skattesatser.

Kälkborgerligheten riktigt pyser ur henne varje gång hon häver ur sig något om hur jävla mycket mer insatt och förståndig hon är jämfört med alla andra.
Citera
2020-02-22, 09:17
Medlem
Kämpendahls avatar
Jag gillade Cissis kolumner i Metro och jag tycker att hon levererar även i Expressen. Det är inte så att jag håller med henne i sak, men jag gillar hennes sätt att skriva och lägga fram sina texter. Idag propagerar hon för separata tider i badhusen för män och kvinnor
"På solstol efter solstol låg pojkar och män bresandes och brölandes, medan deras chipssmulor och tåbira möttes i en sörja på klinkergolvet. Jag hann inte ta många steg innan jag hörde en upprörd kvinnoröst, för bakom mig höll några tonårskillar på att daska jämnåriga tjejer i rumpan med snurrade handdukar. Men det lilla spexet överröstades snabbt av ett ännu högre ljud – av en fotbollsmatch. En medelålders man i knallgula badshorts hade misstagit badhuset för en sportbar, eller snarare: skapat en egen sportbar bestående sin laptop med något derby på maxvolym."
Det finns ett underhållningsvärde i Cissis texter när hon med en del humor och sarkasmer lägger fram sin åsikt. Det finns många dödstråkiga åsiktsmaskiner i såväl media som i andra kanaler där man bara orkar läsa ingressen för att tappa lusten. Men Cissi har en förmåga att göra det hela läsvärt oavsett om man delar hennes åsikter eller inte.
"Sedan gav jag upp och bestämde mig för att njuta av bubbelpoolen i stället.

Det ville tydligen också gänget i Jockes svensexa. Fem svettiga snubbar i min ålder med några för många starköl innanför västen hade tagit jacuzzin i besittning, medan sura tanter i badmössa stod med armarna i kors och köade. Det verkade dock inte bekomna Jockes svensexa, som byggt en långvarig mänsklig köttgryta av tribaltatueringar, hårvax och alkoholdimma.

Jag blickade ut över den kommunala badinrättningen och insåg att jag befann mig på ett vuxendagis för män, många med till synes total övertygelse om att de ägde varenda centimeter av lokalen. Och överallt: kvinnor och barn som försökte navigera mellan bröl, sexism och fysisk ockupation.

Och i just det ögonblicket insåg jag att könsseparata badtider klättrat blixtsnabbt på min lista över hjärtefrågor."
https://www.expressen.se/kronikorer/...vinnors-skull/
Citera
2020-02-22, 09:28
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag gillade Cissis kolumner i Metro och jag tycker att hon levererar även i Expressen. Det är inte så att jag håller med henne i sak, men jag gillar hennes sätt att skriva och lägga fram sina texter. Idag propagerar hon för separata tider i badhusen för män och kvinnor
"På solstol efter solstol låg pojkar och män bresandes och brölandes, medan deras chipssmulor och tåbira möttes i en sörja på klinkergolvet. Jag hann inte ta många steg innan jag hörde en upprörd kvinnoröst, för bakom mig höll några tonårskillar på att daska jämnåriga tjejer i rumpan med snurrade handdukar. Men det lilla spexet överröstades snabbt av ett ännu högre ljud – av en fotbollsmatch. En medelålders man i knallgula badshorts hade misstagit badhuset för en sportbar, eller snarare: skapat en egen sportbar bestående sin laptop med något derby på maxvolym."
Det finns ett underhållningsvärde i Cissis texter när hon med en del humor och sarkasmer lägger fram sin åsikt. Det finns många dödstråkiga åsiktsmaskiner i såväl media som i andra kanaler där man bara orkar läsa ingressen för att tappa lusten. Men Cissi har en förmåga att göra det hela läsvärt oavsett om man delar hennes åsikter eller inte.

Det ville tydligen också gänget i Jockes svensexa. Fem svettiga snubbar i min ålder med några för många starköl innanför västen hade tagit jacuzzin i besittning, medan sura tanter i badmössa stod med armarna i kors och köade. Det verkade dock inte bekomna Jockes svensexa, som byggt en långvarig mänsklig köttgryta av tribaltatueringar, hårvax och alkoholdimma.

Jag blickade ut över den kommunala badinrättningen och insåg att jag befann mig på ett vuxendagis för män, många med till synes total övertygelse om att de ägde varenda centimeter av lokalen. Och överallt: kvinnor och barn som försökte navigera mellan bröl, sexism och fysisk ockupation.

Och i just det ögonblicket insåg jag att könsseparata badtider klättrat blixtsnabbt på min lista över hjärtefrågor."

Ja det får man ge henne, hon skriver ganska roligt. Sen tror jag den där texten är en Linnea Claesson, förm ett ihopkok av flera olika incidenter där var och en överdrivits något enormt.
Citera
2020-02-22, 10:32
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Att ett bröligt svensexagäng med "för många under västen" skulle ha släppts in på Eriksdalsbadet finns inte på kartan. Tror att hela den dagen på badhus är hittepå, ett sammelsurium av historier hon hört genom åren.
Citera
2020-02-22, 10:43
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tror att hela den dagen på badhus är hittepå, ett sammelsurium av historier hon hört genom åren.
Fick instinktivt samma känsla några rader in i texten. En instinkt som snarare känns som en insikt när man läst klart.

Nä, fake news och hittepåkrönika.
Citera
2020-02-22, 11:03
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Fick instinktivt samma känsla några rader in i texten. En instinkt som snarare känns som en insikt när man läst klart.

Nä, fake news och hittepåkrönika.
+1

Sorgligt exempel på journalistikens och mediernas förfall, innehållslöshet blir inte mer innehållslöst än så här.
Citera
2020-02-22, 11:15
Medlem
Läste hennes krönika i Expressen och blev helt förbluffad. Helt uppenbart att hon har en livlig fantasi den jäntan.
Citera
2020-02-22, 11:16
Medlem
Att släppa fram en skribent som är fälld för förtal på flera punkter är ingenting annat än hånfullt.
Personligen beslutade jag mig för att inte ens titta åt Expressens håll på webben. Och att köpa den i pappersversion är sedan länge att no-go.

Den nye chefredaktören Klas Någonting har lagt ribban för sitt chefsskap. Herre min Gud.
Citera
2020-02-22, 11:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Att ett bröligt svensexagäng med "för många under västen" skulle ha släppts in på Eriksdalsbadet finns inte på kartan. Tror att hela den dagen på badhus är hittepå, ett sammelsurium av historier hon hört genom åren.
Jepp, krönikan bär alla kännetecken av en sedvanlig rövarhistoria.
Citera
2020-02-22, 11:28
Medlem
Jag har simmat på flera av Stockholms badhus hela mitt liv och scenariot i hennes krönika känns inte alls igen. Skulle detta ha skett på Eriksdalsbadet? Som är badhuset jag förmodar att hon menar.

Skriften är underhållande och stilistiskt snygg. Den är också full av överdrifter och slentriandemoniseringar av män som vissa vulgärfeminister från medelklassen numera ägnar sig åt i brist på förmåga att formulera en mer skarp samhällskritik.

Man undrar om artikelns syfte verkligen kan vara det utfall som den faktiskt får: att relativisera det faktum att kraven på könssegregerade badtider i Sverige är ett led i en segregationskampanj från muslimer som representerar särintressen i den muslimska minoriteten, inte minoriteten i sin helhet. Kraven på segregerade badtider hänger samman med krav på att flickor ska bära slöja och förbud mot att pojkar och flickor umgås fritt. Och, som vissa friskolors gjort, separation av pojkar och flickor i olika delar av skolbussen. Inställningen att män alltid beter sig illa – bresar i solstolar och så vidare – är för övrigt vad som motiverar dessa åtgärder, inte minst slöjan.

Jag förstår varför Rashid Moussa och hans gäng använder identitetspolitik för att flytta fram sina positioner. På den flanken finns gott om nyttiga idioter.
Senast redigerad av TorAndreFlo 2020-02-22 kl. 11:32.
Citera
2020-02-22, 11:58
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
+1

Sorgligt exempel på journalistikens och mediernas förfall, innehållslöshet blir inte mer innehållslöst än så här.

Precis. Expressen visar sitt rätta ansikte. Nu har jag naturligtvis inte läst krönikan hos Expressen utan endast tagit del av citat, men det räcker.

En del här verkar lite förvånade över att det publiceras en ljug-krönika i en ljug-tidning.

Svensk media är förmodligen sämst i värden och är i fritt fall.

Vi har ett seriöst samhällsproblem.
Citera
2020-02-22, 11:59
Citat:
Ursprungligen postat av TorAndreFlo
Jag har simmat på flera av Stockholms badhus hela mitt liv och scenariot i hennes krönika känns inte alls igen. Skulle detta ha skett på Eriksdalsbadet? Som är badhuset jag förmodar att hon menar.

Skriften är underhållande och stilistiskt snygg. Den är också full av överdrifter och slentriandemoniseringar av män som vissa vulgärfeminister från medelklassen numera ägnar sig åt i brist på förmåga att formulera en mer skarp samhällskritik.

Man undrar om artikelns syfte verkligen kan vara det utfall som den faktiskt får: att relativisera det faktum att kraven på könssegregerade badtider i Sverige är ett led i en segregationskampanj från muslimer som representerar särintressen i den muslimska minoriteten, inte minoriteten i sin helhet. Kraven på segregerade badtider hänger samman med krav på att flickor ska bära slöja och förbud mot att pojkar och flickor umgås fritt. Och, som vissa friskolors gjort, separation av pojkar och flickor i olika delar av skolbussen. Inställningen att män alltid beter sig illa – bresar i solstolar och så vidare – är för övrigt vad som motiverar dessa åtgärder, inte minst slöjan.

Jag förstår varför Rashid Moussa och hans gäng använder identitetspolitik för att flytta fram sina positioner. På den flanken finns gott om nyttiga idioter.

Jag tänkte samma när jag läste den där löjliga skrönan att det är precis samma dravel som vanligt feministerna kör på för att gå islamisterna tillmötes. Tydligen är att det bara var ickemuslimska män som betedde sig illa då de drack öl, vad som inte nämns alls är de grova sexuella trakasserier främst från utlänningar som ligger till grund för svenska kvinnors vilja till separata badtider som har förekommit på senare tid men det vet Cissi mycket väl att från sånt är hon faktiskt ganska fredad från så länge det finns svennebanan fotbollskillar i lokalen.

Det är inte så kul med surkärringar vid poolen heller när det är match men så har det alltid varit i det här landet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in