2019-11-27, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ateistallan
Om man förtalar någon är det helt oväsentligt om folk tror på det eller ej. Hur ska en domstol kunna avgöra det kalla in hela Sveriges befolkning och fråga? Domstolen ska inte avgöra vems bild som är sann den ska avgöra förtalsmålet vilket inte har något att göra med om det Wallin sa är sant eller ej. Detta är inte en rättegång om våldtäkten utan om förtalet. Där handlar det om vilken spridning det fått och jag skulle säga massivt. Det spred sig till andra feminazis som även de förtalade virtanen. Fler kändisar betydligt mer så än Wallin kan komma att rulla i ytterligare rättegångar. Om du sprider vidare grundförtalet begår du nämligen själv förtal. De ska bli så spännande att se hur lynchmobben kommer bittert få ångra att de trodde att de på något sätt skulle kunna hålla på så här utan påföljder bara för en tillfällig fluga som metoo.

Nu talade vi dock om kränkningsersättningen, inte om själva brottet. Och för att få 240 000 i ersättning måste ju han bevisa att han genast och övergående mått extremt psykiskt dåligt samt att han hade fog för det. Att det spred sig mellan feministextrema är ju inte direkt något allvarlig spridning som skulle ge den summan. Att folk i sin tur sedan spred vidare är väl inte direkt Wallins fel?
Citera
2019-11-27, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Cissi Wallin skriver väldigt skickligt, otroligt skickligt enligt min mening. Kom ihåg att det här är skrivet till hennes följare och till feminister samt personer som allmänt anser att man inte kan förtala en förövare. Känslomässigt, rakt in i hjärtat på följarna.
"”Vi måste upprätthålla lag och ordning!”, säger en jurist som uttalar sig i media, mitt under pågående rättegång mot mig. Och det tar några sekunder att inse att hen menar att jag alltså är den och det som rubbar och hotar lag och ordning. Jag är brottslingen som ska lagföras.

”Man kan inte skriva vadsomhelst i sociala medier!”, säger en annan expertkommentator. Men man kan begå övergrepp och maktmissbruk utan i stort sett några konsekvenser?"
Det är ingen tvekan om vem som är offret här. Det är Cissi Wallin och i förlängningen alla kvinnor. Skurken är Virtanen och alla de män som genom lagstiftningen sett till att män kan komma undan precis vad som helst utan konsekvenser. Suggestivt och kan man ingenting om hur förtalsmål fungerar eller varför lagstiftningen finns till så kan man nog inget annat göra än att tycka det är hårresande och känna sympati för Cissi. Annika fick inte berätta för detaljerat i rättegången. Läsaren ska få intrycket av att hon tystades och censurerades för att skydda Virtanen, men det har inget betydelse om Virtanen så under tortyrliknande former skulle ha våldfört sig på henne. Det har nämligen ingen betydelse för utgången av målet. Så Cissi har alltid varit en skicklig skribent. Jag har haft en hel del åsikter om hur hon agerat den senaste tiden, men ingen kan ta i från henne att hon skriver skickligt. Jag gillade hennes krönikor i Metro. Och lite ödets ironi är det väl ändå att mannen som gav Cissi sparken från Metro själv fick sparken några månader senare
Virtanen gjorde inget mot CW som inte många fulla tjejer gjort mot män. Enligt anmälan CW gjorde när det begav sig fick åklagaren omedelbart lägga ner ärendet för det CW beskrev var ingen våldtäkt. Så enkelt är det. CW fabulerar om en våldtäkt fastän det hon beskrev hände inte var en våldtäkt. Det hela är så absurt och hon bara förstör genom hennes beteende för verkliga offer för våldtäkt. Sluta stödja detta.
Citera
2019-11-27, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Cissi Wallin skriver väldigt skickligt, otroligt skickligt enligt min mening. Kom ihåg att det här är skrivet till hennes följare och till feminister samt personer som allmänt anser att man inte kan förtala en förövare. Känslomässigt, rakt in i hjärtat på följarna.
"”Vi måste upprätthålla lag och ordning!”, säger en jurist som uttalar sig i media, mitt under pågående rättegång mot mig. Och det tar några sekunder att inse att hen menar att jag alltså är den och det som rubbar och hotar lag och ordning. Jag är brottslingen som ska lagföras.

”Man kan inte skriva vadsomhelst i sociala medier!”, säger en annan expertkommentator. Men man kan begå övergrepp och maktmissbruk utan i stort sett några konsekvenser?"
Det är ingen tvekan om vem som är offret här. Det är Cissi Wallin och i förlängningen alla kvinnor. Skurken är Virtanen och alla de män som genom lagstiftningen sett till att män kan komma undan precis vad som helst utan konsekvenser. Suggestivt och kan man ingenting om hur förtalsmål fungerar eller varför lagstiftningen finns till så kan man nog inget annat göra än att tycka det är hårresande och känna sympati för Cissi. Annika fick inte berätta för detaljerat i rättegången. Läsaren ska få intrycket av att hon tystades och censurerades för att skydda Virtanen, men det har inget betydelse om Virtanen så under tortyrliknande former skulle ha våldfört sig på henne. Det har nämligen ingen betydelse för utgången av målet. Så Cissi har alltid varit en skicklig skribent. Jag har haft en hel del åsikter om hur hon agerat den senaste tiden, men ingen kan ta i från henne att hon skriver skickligt. Jag gillade hennes krönikor i Metro. Och lite ödets ironi är det väl ändå att mannen som gav Cissi sparken från Metro själv fick sparken några månader senare

Håller med dig helt, det här målet handlar om förtal. Inte våldtäkt.

Hon är absolut en hyfsad skribent, men framför allt är hon en skicklig manipulatör. Jag tycker ändå att det är helt absurt att slira på sanningen så mycket när all info finns tillgänglig och lätt kan tas fram?

1. "Annika" var alltså kallad, på plats och förbjöds atr tala om vad hon var kallad att vittna om? Mig veterligen handlade det om en kvinna som hördes över telefon.
Vilken turlig slump att Annika tyvärr inte kunde berätta detaljer, då slipper människor få reda på att Annika inte är offret från virtanensoffer

2. Det finns inga fler polisanmälningar mot Virtanen än Cissis, det fanns EN, personen Cissi utövade påtryckningar på och till och med coachade i brottsrubricering.
En polisanmälan i sig betyder dessutom noll och inget.

3. Hon utelämnar att hon gjorde en anmälan 5 år efter händelsen och att hon inte alls är rättslös då dem utredningen sköttes korrekt. På tal om "konsekvensanalys" undrar jag hur hon tänker kring att hon framställer det som att man straffas dubbelt för att man polisanmäler ett brott? Hon utelämnar att det gått 5 år sedan det påstådda övergreppet för att stärka narrativet att våldtäktsanmälningar läggs ner på rutin. Var är hennes "konsekvensanalys"? Hur påverkar detta de kvinnor som tror henne?
Edit: Vem vinner på att tro att uthängningar är ett lämpligt alternativt straff?

4. Hon utelämnar att hon inte anmälde på eget bevåg utan på Aftonbladets advokats begäran.
Hon satt i rätten och sa att det tog tid att få modet att anmäla, men det stämmer ju inte och är lätt att kolla upp?

Pallar inte utveckla mer, kvinnan är galen. Det är en härva av lögner.
Senast redigerad av CameliaCalua 2019-11-27 kl. 21:42.
Citera
2019-11-27, 22:55
Medlem
Citat:
Människan har ju tappat det totalt. Texten kryllar av lögner som är extremt lätta att slå hål på och fantasier som ingen annan än hon själv kan köpa, eller? Blir helt matt.
Exakt! Tröttsamt men samtidigt skrämmande att tänka på att en hel del av Cissis följare är så lättledda att de bara låter sig matas med alla lögner utan minsta lilla kritiska tänkande. Det är faktiskt snudd på oansvarigt. Cissis sätt att skriva är ju så uppenbart manipulativt att man mår illa på riktigt av att läsa hennes instagram.
Citera
2019-11-28, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CameliaCalua

2. Det finns inga fler polisanmälningar mot Virtanen än Cissis, det fanns EN, personen Cissi utövade påtryckningar på och till och med coachade i brottsrubricering.
En polisanmälan i sig betyder dessutom noll och inget.

.

12 kvinnor anklagar Aftonbladetprofil för sextrakasserier och övergrepp
SvD har granskat redogörelser från kvinnor som alla vittnar om att de har blivit utsatta för sexuella övergrepp eller sextrakasserier av Aftonbladetprofilen. Vi har läst polisanmälningar, intervjuat vittnen och gått igenom dokument från den aktuella tiden. De granskade händelserna sträcker sig från början av 2000-talet till 2015.
https://www.svd.se/12-kvinnor-anklag...-och-overgrepp

Sluta att förvrida den här storyn med felaktiga påstående. Det står anmälningar inte anmälan.
Drogar och våldtar, sextrakasserar och övergrepp.
Vem är mest trovärdig? 12 kvinnor eller FV? Den galna i sammanhanget är Virtanen ingen annan.
Citera
2019-11-28, 00:32
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Jag har ju två små söner. Det jag envist redan nu försöker lära dem är vikten av konsekvensanalys.

https://www.gardets.nu/lsvrt/naf3cvo...tnrmsf2gbyuq8q
Citera
2019-11-28, 01:13
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
SvD har granskat redogörelser från kvinnor som alla vittnar om att de har blivit utsatta för sexuella övergrepp eller sextrakasserier av Aftonbladetprofilen. Vi har läst polisanmälningar, intervjuat vittnen och gått igenom dokument från den aktuella tiden. De granskade händelserna sträcker sig från början av 2000-talet till 2015.

Sluta att förvrida den här storyn med felaktiga påstående. Det står anmälningar inte anmälan.
Vem är mest trovärdig? 12 kvinnor eller FV? Den galna i sammanhanget är Virtanen ingen annan.

Kan du inte begära ut dessa anmälningar? Det är offentliga handlingar och posta dem maskade i tråden. När man påstår något ligger bevisbördan hos denne.-
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2019-11-28 kl. 01:32.
Citera
2019-11-28, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet

Kan vara bra att känna till:
Svenska Dagbladet fälls för en artikel som hade rubriken ”Tolv kvinnor anklagar Virtanen för sextrakasserier och övergrepp”. Pressens Opinionsnämnd har beslutat att klandra tidningen för att ha brutit mot god publicistisk sed.

Den första händelsen polisanmäldes fem år senare av kvinnan, men ledde dock inte till åtal. Även den andra kvinnan gjorde senare en anmälan, den lades ner eftersom preskriptionstiden gått ut.

De omtalade händelserna ligger i huvudsak långt tillbaka i tiden, och endast två av fallen har lett till polisanmälningar. Båda dessa har avskrivits, den ena på grund preskription, den andra på grund av att åklagaren efter utredning fann att brott inte kunde styrkas.
https://www.svd.se/svd-klandras-for-...edrik-virtanen
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2019-11-28 kl. 05:34.
Citera
2019-11-28, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slappdroska
Finns det uppgifter som kan bekräfta det?
Ja, Cissi sa själv och skrev det på sin Instagram att Annika skulle vittna och sänka FV. Läs själv på hennes Instagram om du vill läsa vad hon skrev dagarna innan den stora dagen.

Inget hände dock, ingen Annika dök upp, det är bara att läsa FUP så ser du.
Citera
2019-11-28, 07:26
Medlem
tnems avatar
Kolla de på:
När Cissi Wallin var med i Malou Efter tio.
https://www.youtube.com/watch?v=3Kg8l_vpago

Det verkar som hon tycker att det inte det kan vara ett brott hon utsatt Virtanen pga att han skall ha utfört ett brott mot henne.

Med den logiken så skulle det vara fritt fram att hämnas när man vill utan straff.

Förstår hon inte den logiken, eller anser hon sig stå över lagen?
Citera
2019-11-28, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Kolla de på:
När Cissi Wallin var med i Malou Efter tio.
https://www.youtube.com/watch?v=3Kg8l_vpago

Det verkar som hon tycker att det inte det kan vara ett brott hon utsatt Virtanen pga att han skall ha utfört ett brott mot henne.

Med den logiken så skulle det vara fritt fram att hämnas när man vill utan straff.

Förstår hon inte den logiken, eller anser hon sig stå över lagen?

Cissi Wallin och logik i samma mening? Bror..
Citera
2019-11-28, 07:48
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Cissi Wallin och logik i samma mening? Bror..
va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in