Flashback bygger pepparkakshus!
2019-11-24, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Text från din länkade artikel.
Den dåvararande chefredaktören Karin Petterssons skäl till att Virtanen fick gå:
Cissi Wallin anklagade Fredrik för våldtäkt, och att den lades ned då brott inte kunde styrkas. För mig var den frågan då utagerad. Jag kände inte till de andra uppgifter som nu har kommit fram.
Fredrik Virtanen och min arbetsplats. SvD har samlat vittnesmål från tolv kvinnor som anklagar honom för sextrakasserier och övergrepp.
.
(min rödmarkering)
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...pa-aftonbladet

Notera det handlade inte endast om CW:s fall när Fredik sparkades från Aftonbladet.
I polisförhör, se aktuell fu, uppger ansvarig på Aftonbladet att resultatet av internutredningen angående Virtanen inte var anledningen till att det gjordes en överenskommelse med Virtanen.
Senast redigerad av Emmaslemma 2019-11-24 kl. 12:09.
Citera
2019-11-24, 12:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jan Guillou skriver i sin krönika att Cissi bör dömas till fängelse.... Var han kompis med Virtanen tro?

Han verkar tycka att Virtanen fick sparken pga Cissi uthängning, jag tycker att det mest beror på att de gjorde en utredning om hur han betett sig rent allmänt (vidrigt) och därför inte kunde ha honom kvar på Aftonbladet. Jag tror att om våldtäkten hade varit det enda han gjort så hade han jobbat kvar än idag...

Janne passar också på att skriva att han tycker att Stefan Löfven har noll påverkan på polisens jobb och på invandrarnas benägenhet att begå brott, så hans grava demens verkar förödande för hans slutledningsförmåga.
Jag vill minnas att Guillou också blev "uthängd", för att han hade get en komplimang eller stött på någon journalist/författare. Så han är säkert extra känslig av den anledningen.

Det förstärker bara dråpligheten i att svenska #metoo i stort sett enbart är en intern angelägenhet inom tokvänstern.
Citera
2019-11-24, 12:42
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag vill minnas att Guillou också blev "uthängd", för att han hade get en komplimang eller stött på någon journalist/författare. Så han är säkert extra känslig av den anledningen.

Det förstärker bara dråpligheten i att svenska #metoo i stort sett enbart är en intern angelägenhet inom tokvänstern.
Det var ju Katerina Janouch

http://katerinamagasin.se/du-borde-skammas-jan-guillou/
Citera
2019-11-24, 12:42
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
När har man PRAO om inte just när man går i högstadiet

Gymnasiet. Sen kanske vissa använder ordet istället för praktik när de går vidareutbildningar, skrivarlinjer eller journalistlinjer på folkhögskolor eller universitet.

Jag har svårt att se hur en 14-åring skulle släppas in på Aftonbladets redaktion. Kanske kan det funka att leka journalist på en lokaltidning i Dalarna när man går i högstadiet, men inte på en kvällstidning i Stockholm.

Sen var det väl äckligt/oväntat av henne att skriva att hon avgudade en gubbe när hon själv var så ung.
Citera
2019-11-24, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmaslemma
I polisförhör, se aktuell fu, uppger ansvarig på Aftonbladet att resultatet av internutredningen angående Virtanen inte var anledningen till att det gjordes en överenskommelse med Virtanen.
Var hittar du den uppgiften någonstans?

Den enda jag finner är, sid 38, (41):
Aftonbladet har genom advokat Thomas Ohlsson, Fria advokater meddelat följande via e-post
Återkommande i ärendet får jag meddela följande.
Enligt uppgift från Aftonbladet innehar de inte längre något exemplar av den efterfrågade handlingen
Jag företräder Aftonbladet och har blivit ombedd att titta närmare på din begäran om att få besked om
Aftonbladet är berett att lämna ut det som benämns som internutredning gällande Fredrik Virtanen.
https://minfil.com/m0SbP342ne/FUP_C_Wallin_pdf

Länken hittad i tråden.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2019-11-24 kl. 12:45.
Citera
2019-11-24, 12:45
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Text från din länkade artikel.
Den dåvararande chefredaktören Karin Petterssons skäl till att Virtanen fick gå:
Cissi Wallin anklagade Fredrik för våldtäkt, och att den lades ned då brott inte kunde styrkas. För mig var den frågan då utagerad. Jag kände inte till de andra uppgifter som nu har kommit fram.
Fredrik Virtanen och min arbetsplats. SvD har samlat vittnesmål från tolv kvinnor som anklagar honom för sextrakasserier och övergrepp.
.
(min rödmarkering)
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...pa-aftonbladet

Notera det handlade inte endast om CW:s fall när Fredrik sparkades från Aftonbladet.
Ja, det var alltså INTE något som hänt på tidningen som tidigare skribent trodde. Vittnesmålen i SVD finns en del att säga om men det tar jag inte upp här mer än att de flesta var från början av 2000-talet, de flesta anonyma och några felaktigt återgivna i SVD.
Citera
2019-11-24, 12:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det var ju Katerina Janouch

http://katerinamagasin.se/du-borde-skammas-jan-guillou/
Ahh, så var det ja, tack för att du hjälper mig att kompensera för mitt dåliga minne.
Citera
2019-11-24, 12:53
Medlem
Citat:
Var hittar du den uppgiften någonstans?

Den enda jag finner är, sid 38, (41):
Aftonbladet har genom advokat Thomas Ohlsson, Fria advokater meddelat följande via e-post
Återkommande i ärendet får jag meddela följande.
Enligt uppgift från Aftonbladet innehar de inte längre något exemplar av den efterfrågade handlingen
Jag företräder Aftonbladet och har blivit ombedd att titta närmare på din begäran om att få besked om
Aftonbladet är berett att lämna ut det som benämns som internutredning gällande Fredrik Virtanen.
https://minfil.com/m0SbP342ne/FUP_C_Wallin_pdf

Länken hittad i tråden.
I polisförhöret med ansvarig på Aftonbladet.
Citera
2019-11-24, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Onekligen intressant. Detta kände jag inte till!
Ja det är minst sagt anmärkningsvärt att Cissi Wallin använde en person som hon utåt sett inte hade koppling till, Camilla på Bloggbevakning, till att skapa en blogg (Virtanens offer) för att på ett bedrägligt vis sprida brottsanklagelser mot Virtanen efter Uppdrag gransknings program.

Varför var det så viktigt för Cissi att bloggen inte skulle kunna spåras till henne, att hon gav uppgiften att skapa den till en person hon inte hade någon offentlig koppling till? När Camilla skapat bloggen med innehåll från Cissi, gick alltså Cissi ut i ett instagraminlägg och hävdade att hon fått vetskap om en blogg, Virtanens offer, från en för henne okänd källa. En blogg som av Cissi lades fram som klara och tydliga bevis på att Virtanen skulle ha våldtagit många kvinnor.

Imorgon ska personen som säger sig stå bakom den enda vittnesberättelsen som fanns i bloggen, vittna. Ett vittnesmål som tidigare av någon märklig anledning spridits på ett bedrägligt och uppdiktat sätt av Cissi.

I polisförhör i fup:en uppger Cissi endast följande;
"Efter att jag gått ut med hans namn(Fredrik Virtanen) kom det in en annan polisanmälan mot honom".

Det är det enda Cissi säger i polisförhör. I förhöret med vittnet visar sig det till sist vara Cissi som övertalat henne att anmäla, Cissi som tagit med henne till en polisstation för att göra anmälan (trots att de var helt okända för varandra), Cissi som övertalat vittnet att anmäla enligt en viss brottsrubricering. Vittnets uppgifter i polisförhöret ger en väldigt oklar bild av vad som hänt.
Citera
2019-11-24, 13:38
Medlem
Citat:
Ja det är minst sagt anmärkningsvärt att Cissi Wallin använde en person som hon utåt sett inte hade koppling till, Camilla på Bloggbevakning, till att skapa en blogg (Virtanens offer) för att på ett bedrägligt vis sprida brottsanklagelser mot Virtanen efter Uppdrag gransknings program.

Varför var det så viktigt för Cissi att bloggen inte skulle kunna spåras till henne, att hon gav uppgiften att skapa den till en person hon inte hade någon offentlig koppling till? När Camilla skapat bloggen med innehåll från Cissi, gick alltså Cissi ut i ett instagraminlägg och hävdade att hon fått vetskap om en blogg, Virtanens offer, från en för henne okänd källa. En blogg som av Cissi lades fram som klara och tydliga bevis på att Virtanen skulle ha våldtagit många kvinnor.

Imorgon ska personen som säger sig stå bakom den enda vittnesberättelsen som fanns i bloggen, vittna. Ett vittnesmål som tidigare av någon märklig anledning spridits på ett bedrägligt och uppdiktat sätt av Cissi.

I polisförhör i fup:en uppger Cissi endast följande;
"Efter att jag gått ut med hans namn(Fredrik Virtanen) kom det in en annan polisanmälan mot honom".

Det är det enda Cissi säger i polisförhör. I förhöret med vittnet visar sig det till sist vara Cissi som övertalat henne att anmäla, Cissi som tagit med henne till en polisstation för att göra anmälan (trots att de var helt okända för varandra), Cissi som övertalat vittnet att anmäla enligt en viss brottsrubricering. Vittnets uppgifter i polisförhöret ger en väldigt oklar bild av vad som hänt.

Hahaha wow vilken jävla sits den bruden sitter i nu då.. Vad ska man vara mest rädd för egentligen - gå emot Cissi Wallin eller begå mened? Det lutar åt det förstnämnda va 😅
Citera
2019-11-24, 14:15
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Hahaha wow vilken jävla sits den bruden sitter i nu då.. Vad ska man vara mest rädd för egentligen - gå emot Cissi Wallin eller begå mened? Det lutar åt det förstnämnda va 😅
Det man funderar lite över är om den där "Annika" erkänner i rättssalen att hon har skrivit texten med syfte att lägga upp den för allmän beskådan, då har hon teoretiskt begått förtal mot Virtanen och kan bli anmäld eller stämd för det
Citera
2019-11-24, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det man funderar lite över är om den där "Annika" erkänner i rättssalen att hon har skrivit texten med syfte att lägga upp den för allmän beskådan, då har hon teoretiskt begått förtal mot Virtanen och kan bli anmäld eller stämd för det

Lol juste.. Spännande indeed 🍿

Citat:
Borttaget

Hanna-Wigh tog bort sitt inlägg precis men jäklar va det är tydligt i förhören att ”Annika” svamlar och är rädd för att göra bort sig. Antar att du läste det ordentligt och insåg det varpå du tog bort allt.. Så brukar iaf inte ärliga personer bete sig. Eller juste, det kan väl såklart ursäktas med att någon som blivit utsatt för övergrepp aldrig kan bedömas utifrån något som helst beteende alls.
Senast redigerad av Unni.Drougge 2019-11-24 kl. 14:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in