2019-02-22, 02:41
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmaslemma
- Ung alkoholist. Talade ut om detta om och om igen i alla tänkbara medier.
- Några år senare- inte längre varit alkoholist.
- Glutenintolerant.
- Har OCD.
- Har testat flera olika droger bla kokain och hasch.
- Agorafobi
- Depression och ångest
- Panikångestattacker
- "En psykopatisk pojkvän gav mig posttraumatisk stresssyndrom, PTSD"
- Har varit utbränd
- "Jag är en väldigt sexuell person som får normal sexlust bara när jag tar antidepressiva".

Och så undrar de som nyligen börjat följa Cissi vad hon skulle ha att vinna på att hitta på en våldtäkt?

Uppmärksamhet kanske? En egoboost? Hallucinationer? Rena lögner i syfte att förstöra för en annan människa för att må bättre själv?
Citera
2019-02-22, 04:28
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Hans bror är som bekant ihop med Lady Dahmer - vem tror du styr i det hushållet?
Det där var mer än jag visste. Jag blir bara inte klok på vad det är för snubbar som blir ihop med såna här fruntimmer.
Citera
2019-02-24, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmaslemma
- Agorafobi
- Depression och ångest
- Panikångestattacker
Så hon har torgskräck och får panikångestattacker. Hur rimmar detta med att de åkte buss och stod i en stor grupp med andra människor utanför en domstol?
Citera
2019-03-01, 15:48
Medlem
Sha R'Taes avatar
Cissi har lagt upp stories på sin insta och nu låst upp den igen. Hon har tydligen sumpat jobbet på Metro.

Hon har även lagt upp en del på sin FB ang. hennes fejd (eller vad man ska kalla det) med Virtanen.
Citera
2019-03-01, 17:34
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sha R'Tae
Cissi har lagt upp stories på sin insta och nu låst upp den igen. Hon har tydligen sumpat jobbet på Metro.

Hon har även lagt upp en del på sin FB ang. hennes fejd (eller vad man ska kalla det) med Virtanen.
"Det handlar om anständighet. Och då att kvinnor ska behandlas med samma anständiga bemötande, och efter samma måttstock som män.

Jag får alltså sparken (omskrivning är ”paus”) från Metro pga hur jag uttrycker mig här på Instagram. Och även för att jag KANSKE kommer åtalas för förtal av Virtanen.
Detta är några av de frågor jag skickat till Metros chefredaktör Thomas Eriksson, efter hans muntliga anklagelser och påståenden om mina ”systematiska grova övertramp” på just Instagram. Han har fortfarande, veckor senare inte riktigt kunnat/velat ge konkreta svar på detta👆

Då plötsligt handlade det om hans ”samlade bedömning” = jag är en sån samhällsfara som ibland med skarp ton och retoriska grepp belyser förtyck, att Metro bara inte kan förknippas med mig.

Det finns inget annat sätt att tolka det på.

Samtidigt: Stig Larsson som suttit i tv och recenserat barns pH-värde mellan benen får obehindrat fortsätta skriva texter i Expressen. Där skiljs det på sak och person serrni. Men inte när samhällsfaran Wallin berättar om en tafsande makt-man, säger åt män som hotar att skada hennes barn att passa sig jävligt noga, eller uppenbart ironiskt uppmanar kvinnor att söka upp en sexförbrytare och ge hårdhänt pungmassage... Det är så gränslöst farligt att häxan måste tystas."

Jag tror att hon överskattar sig själv "lite grann".

https://www.instagram.com/p/Bud9Td0licB/?hl=sv
Citera
2019-03-01, 17:53
Medlem
Sha R'Taes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
"Det handlar om anständighet. Och då att kvinnor ska behandlas med samma anständiga bemötande, och efter samma måttstock som män.

Jag får alltså sparken (omskrivning är ”paus”) från Metro pga hur jag uttrycker mig här på Instagram. Och även för att jag KANSKE kommer åtalas för förtal av Virtanen.
Detta är några av de frågor jag skickat till Metros chefredaktör Thomas Eriksson, efter hans muntliga anklagelser och påståenden om mina ”systematiska grova övertramp” på just Instagram. Han har fortfarande, veckor senare inte riktigt kunnat/velat ge konkreta svar på detta👆

Då plötsligt handlade det om hans ”samlade bedömning” = jag är en sån samhällsfara som ibland med skarp ton och retoriska grepp belyser förtyck, att Metro bara inte kan förknippas med mig.

Det finns inget annat sätt att tolka det på.

Samtidigt: Stig Larsson som suttit i tv och recenserat barns pH-värde mellan benen får obehindrat fortsätta skriva texter i Expressen. Där skiljs det på sak och person serrni. Men inte när samhällsfaran Wallin berättar om en tafsande makt-man, säger åt män som hotar att skada hennes barn att passa sig jävligt noga, eller uppenbart ironiskt uppmanar kvinnor att söka upp en sexförbrytare och ge hårdhänt pungmassage... Det är så gränslöst farligt att häxan måste tystas."

Jag tror att hon överskattar sig själv "lite grann".

https://www.instagram.com/p/Bud9Td0licB/?hl=sv
Några fler jobb som journalist kan hon nog se sig i stjärnorna efter.
Citera
2019-03-01, 18:25
Medlem
Citat:

Jag är nyfiken på detta:
Citat:
Ursprungligen postat av CW på Facebook
En rent vansinnig (och återigen i strid med rådande forskning) teori läggs fram om att min terapeut ska ha dragit ur mig ett “bortträngt minne” i form av en våldtäkt.

Vad säger forskningen egentligen? Tycker som lekman inte att det är mycket i den nedlagda FUPen som tyder på att terapeuten varit inblandad i det. CW säger dock i ett förhör att övergreppsminnena kommit först senare (sida 10).
Citera
2019-03-01, 20:21
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Några fler jobb som journalist kan hon nog se sig i stjärnorna efter.
Hennes agerande förvånar lite. Hon har redan fällt Virtanen. Han är inte dömd i domstol, men ändå kommer han att få svårt att få jobb i framtiden, vilket i grund och botten beror på att CW hängde ut honom. Hade hon agerat rationellt hade hon stannat där och nöjt sig med Virtanens fall. Men nu håller hon även på att dra med sig själv i fallet. Den största segern för henne hade väl varit om Virtanen fortsatt gå arbetslös samtidigt som hon själv jobbar och får uppdrag. Virtanen borde väl smånjuta lite när CW får sparken från uppdrag (det här var inte det första) och dessutom kommer att bli fälld för förtal. Jag tycker att hon börjar bli lite rättshaverist nu.
Citera
2019-03-01, 21:52
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Hennes agerande förvånar lite. Hon har redan fällt Virtanen. Han är inte dömd i domstol, men ändå kommer han att få svårt att få jobb i framtiden, vilket i grund och botten beror på att CW hängde ut honom. Hade hon agerat rationellt hade hon stannat där och nöjt sig med Virtanens fall. Men nu håller hon även på att dra med sig själv i fallet. Den största segern för henne hade väl varit om Virtanen fortsatt gå arbetslös samtidigt som hon själv jobbar och får uppdrag. Virtanen borde väl smånjuta lite när CW får sparken från uppdrag (det här var inte det första) och dessutom kommer att bli fälld för förtal. Jag tycker att hon börjar bli lite rättshaverist nu.
Dramat och uppmärksamheten berusar henne. Hon såg nog ett vinnande koncept i Virtanen-kampanjen och om de möjliga straffrättsliga följderna av den skrämmer henne, är hennes sätt att förjaga fruktan antagligen att fortsätta enligt detta vinnande koncept och dessutom öka intensiteten för att bli ännu trovärdigare. För i hennes ögon är hon trovärdig, felet är bara att inte alla andra har fattat det ännu. En viss självupptagenhet kan möjligen befaras.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2019-03-01 kl. 21:55.
Citera
2019-03-01, 22:52
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Man kan ju se att någonting förändras efter "FV" posten 16 okt 17 med 30 k likes, i detta inferno invaggas hon av de stora mediehusen att det är en revolution på gång. Det är ju lite av ödets ironi att hon nu likt FV överges av media (SVT, Metro). Efter den posten blir allt ett självspelande piano - hon återkommer ju ofta till statistik, ja sexualförbrytare är män. Samtidigt är det en försvinnande liten del av alla män som begår sexualbrott.

Detsamma gäller vid brottslighet överlag - det är ett fåtal som begår mängden av alla brott. Detsamma vid sexualbrott kanske? Det är kanske därför alla känner ett sexualbrottsoffer, men ingen känner en gärningsman? (Är det inte det problem Wennstam tar upp, det här kanske är ett svar på den frågan)

Vad beträffar förträngda minnen, vill jag minnas att en expert sade när Hannes Råstams dokumentär om Thomas Quick var i ropet, att när du utsätts för ett trauma är det något du minns. Det är inget som förträngs.

Sedan ska det erkännas att det nästan helt saknas forskning kring sexualmord i Sverige och Europa, där måste det verkligen göras mer, vilket skapar en kunskapslucka där Instagram-kändisar fyller i. Ett missförstånd är att porren är orsaken (som Rung och flera propagerar för). Finns ingen vetenskap som stödjer den tesen. Det är snarare så att redan störda personer drar sig till vålds-porr, det göder deras fantasier, som redan finns där.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2019-03-01 kl. 23:16.
Citera
2019-03-01, 23:34
Medlem
Kämpendahls avatar
Cissi Wallin är upprörd över att hon inte får skriva i Metro längre och påpekar att hon inte är varken åtalad eller dömd ännu.

"Sedan säger Thomas Eriksson på Metro att jag inte kan skriva i Metro på några månader eftersom jag ska åtalas för grovt förtal. Jag är alltså fortfarande inte åtalad. Än mindre dömd."

Men vänta lite nu. Virtanen är ju heller inte dömd för att ha våldtagit CW. Men hon fortsätter att peka ut honom som en våldtäktsman

Tyvärr slår nog det här tillbaka mot CW och det är nog inte omöjligt att sympatierna för Virtanen kommer att bli större istället.
Citera
2019-03-02, 02:23
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Det där är ju underbara nyheter! Om det är sant så existerar karma

Citat:

Fejd? Hon har förtalat honom och för det ska hon ha sitt rättmätiga straff. Ett halvår i fängelse känns som en fullt rimlig straffpåföljd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in