2010-02-10, 14:21
Medlem
soers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Någon som vet om man kan ställa om Apple Remoten så att när jag trycker på Meny så öppnas Plex istället för Frontrow?

Inne i Plex går du till Inställningar/System/Fjärrkontroll och aktivera ”Körs alltid”. Sen ska det fungera. Ett alternativ, om du vill använda Frontrow och Plex parallellt, är att du lägger till en länk till Plex i Frontrow. Det kan du göra med ett plugin som du hittar här http://www.holeintheceiling.com/blog/front-row-plugins/
Citera
2010-02-10, 14:26
Medlem
cavedivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methone
TV-Serier funktionen funkar inte, lite tråkigt... La alla tv-serier i en mapp (inga separata mappar utan allt i samma) och la till den i PLEX. När jag går till TV-Serier finns inget där. Med filmer funkar det galant.

Hjälp uppskattas!

edit: filnamnet för ett avsnitt futurama är t.ex: Futurama - S02E02 - Mars University [dd].avi, det ska väl PLEX hitta? Ska vara namn - säsong/episod enligt http://www.ilove.nu/mactv/mactv-1-plex

Lite tveksam om man verkligen kan ha allt i samma mapp. Mina serier fungerar perfekt och jag har en mapp som heter serier, sen en undermapp för varje serie som måste matcha seriens namn på tvdb.com, och sen en mapp under den för varje säsong, tex Season 1. Sen kommer filerna som ska ha nåt av typen S01E01 eller 1x1 i namnet.
Citera
2010-02-10, 16:12
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Någon som vet om man kan ställa om Apple Remoten så att när jag trycker på Meny så öppnas Plex istället för Frontrow?

Soer: Ang. det du skrev, "körs alltid" körs alltid Plex med andra ord?
Om jag vill starta Plex med hjälp av tex. Menyknappen på Apple Remoten, hur gör jag då? Utan att köpa Remote Buddy?
Citera
2010-02-10, 17:41
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Om jag vill starta Plex med hjälp av tex. Menyknappen på Apple Remoten, hur gör jag då? Utan att köpa Remote Buddy?

Det var detta jag var ute efter. Men om man installerar plug-inet så kommer man ju åt plex via fronrow.
Citera
2010-02-10, 17:52
Medlem
soers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski

Jag har inte Remote Buddy utan bara Plex installerat och har ställt in "körs alltid" under Fjärrkontroll i Plex inställningar. Då blir det så att när jag trycker på meny på fjärrkontrollen startas Plex och inte Frontrow. Tilläggas bör kanske att jag kör fortfarande Leopard på mitt mediacenter. Eftersom fjärrkontroll och Plex krånglade mycket när Snow Leopard kom ut så uppgraderade jag aldrig den datorn. Om du inte får det att fungera så kan det vara för att du kör Snow Leopard kanske.

edit: För att förtydliga; det är alltså inte Plex som körs alltid utan bara drivrutinen som gör att Plex hanterar fjärrkontrollen.

edit nr 2: Nu har jag testat på en av mina datorer som har Snow Leopard och det fungerade utmärkt där också.
Senast redigerad av soer 2010-02-10 kl. 17:59.
Citera
2010-02-10, 18:04
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soer
Jag har inte Remote Buddy utan bara Plex installerat och har ställt in "körs alltid" under Fjärrkontroll i Plex inställningar. Då blir det så att när jag trycker på meny på fjärrkontrollen startas Plex och inte Frontrow. Tilläggas bör kanske att jag kör fortfarande Leopard på mitt mediacenter. Eftersom fjärrkontroll och Plex krånglade mycket när Snow Leopard kom ut så uppgraderade jag aldrig den datorn. Om du inte får det att fungera så kan det vara för att du kör Snow Leopard kanske.

edit: För att förtydliga; det är alltså inte Plex som körs alltid utan bara drivrutinen som gör att Plex hanterar fjärrkontrollen.

edit nr 2: Nu har jag testat på en av mina datorer som har Snow Leopard och det fungerade utmärkt där också.

Funkar fint! Tackar!
Citera
2010-02-10, 18:16
Medlem
Black&Whites avatar
Citat:
Tilläggas bör kanske att jag kör fortfarande Leopard på mitt mediacenter. Eftersom fjärrkontroll och Plex krånglade mycket när Snow Leopard kom ut så uppgraderade jag aldrig den datorn. Om du inte får det att fungera så kan det vara för att du kör Snow Leopard kanske.

Det krånglade mycket för mig i Snow Leopard också men efter att en uppdatering släpptes så fungerade det perfekt igen.
Citera
2010-02-10, 18:59
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Förresten, är det någon annan än jag som tycker att Plex är ostabilt?

För mig så stänger den av sig själv lite då och då. Någon som vet om det är fel här eller om det är ett allmänt fel?
Citera
2010-02-10, 19:53
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:

Perfekt! Det var egentligen bara detta jag var ute efter. Lysande.
Jag har Leopard också pga. vågar inte uppgradera till SL för jag har datorn i jobbet också och är rädd att inte allting är kompatibelt.

Remote Buddy är nice, du kan styra andra program mm. mm. Men det jag mest av allt vill åt är att menyknappen ska starta Plex och skita i Frontrow, vill inte använda Frontrow alls utan endast Plex.
Remote Buddy kostar dessutom 200 kr per licens och jag vill i såna fall ha 3 licenser, det är det inte värt. Finner ingen serial eller crack nånstans heller.

Tack!
Citera
2010-02-10, 19:54
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Förresten, är det någon annan än jag som tycker att Plex är ostabilt?

För mig så stänger den av sig själv lite då och då. Någon som vet om det är fel här eller om det är ett allmänt fel?

Det har kraschat flera gånger för mig också, på bara den senaste veckan. Så det är inte bara du!
Citera
2010-02-11, 08:55
Medlem
Kraschar för mig också ibland när jag streamar trådlöst från min NAS. Men annars fungerar det felfritt. Kan inte göra något annat än älska Plex...
Citera
2010-04-05, 21:11
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Inne i Plex går du till Inställningar/System/Fjärrkontroll och aktivera ”Körs alltid”. Sen ska det fungera. Ett alternativ, om du vill använda Frontrow och Plex parallellt, är att du lägger till en länk till Plex i Frontrow. Det kan du göra med ett plugin som du hittar här http://www.holeintheceiling.com/blog/front-row-plugins/

Tack för tipset, nu slipper man Frontrow

Jag funderar på att köpa mig en mini och ha den som mediacenter istället för min iMac, låter det klokt? Då kan jag köra Plex på minin och även sköta all nedladdning av film på minin är det tänkt, kopplat till min lcd. Alla tips välkomnas..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in