Citat:
Ursprungligen postat av soer
Jag har inte Remote Buddy utan bara Plex installerat och har ställt in "körs alltid" under Fjärrkontroll i Plex inställningar. Då blir det så att när jag trycker på meny på fjärrkontrollen startas Plex och inte Frontrow. Tilläggas bör kanske att jag kör fortfarande Leopard på mitt mediacenter. Eftersom fjärrkontroll och Plex krånglade mycket när Snow Leopard kom ut så uppgraderade jag aldrig den datorn. Om du inte får det att fungera så kan det vara för att du kör Snow Leopard kanske.
edit: För att förtydliga; det är alltså inte Plex som körs alltid utan bara drivrutinen som gör att Plex hanterar fjärrkontrollen.
edit nr 2: Nu har jag testat på en av mina datorer som har Snow Leopard och det fungerade utmärkt där också.
Perfekt! Det var egentligen bara detta jag var ute efter. Lysande.
Jag har Leopard också pga. vågar inte uppgradera till SL för jag har datorn i jobbet också och är rädd att inte allting är kompatibelt.
Remote Buddy är nice, du kan styra andra program mm. mm. Men det jag mest av allt vill åt är att menyknappen ska starta Plex och skita i Frontrow, vill inte använda Frontrow alls utan endast Plex.
Remote Buddy kostar dessutom 200 kr per licens och jag vill i såna fall ha 3 licenser, det är det inte värt. Finner ingen serial eller crack nånstans heller.
Tack!