2009-08-17, 17:56
Bannlyst
Hej!

Jag har ett problem. Vet inte ifall det är Plex det är fel på eller något annat.
Men jag har kopplat min Macbook till TV:n och kör plex på den.
Sen har jag alla mina serier / filmer @ min PC.

Har hela tiden lagt till min PC som en SMB-server och streamat allt material. Men nu sen jag installerade Win7 på min PC så fungerar inte streamningen som den ska.
Efter ca 4-10minuter av en serie så slutar nätverket på PC:n att fungera. Går tokbra att dra över saker över FTP. Men såfort man streamar så uppstår detta fel.

Är nog något fel med PC:n men kanske någon här har upplevt samma fel och kanske har någon lösning?
Citera
2009-08-21, 14:56
Medlem
PaulSmiths avatar
Är det någon förutom jag som har problem med senaste uppdateringen av Plex? Plötsligt fungerar det inte att stänga ner plex med hjälp av appleremoten. Den reagerar inte i huvudmenyn när man trycker på menuknappen?
Citera
2009-08-21, 15:36
Medlem
Ändrar Plex på något sätt mitt iTunes bibliotek, dvs lägger till låtinformation, ändrar låtinformation eller liknande?

Sjukt snyggt program för övrigt!
Citera
2009-10-13, 20:17
Medlem
keso_411s avatar
ja får inte Hulu att funka i plex även om ja kör med hotspotshield igång så mitt ip nr e amerikanskt dom märker att man kör så och så funkar de inte..

vad kan man göra åt detta?
Citera
2009-12-19, 03:55
Medlem
Jag får inte infon att visas i film bibblan. Jag måste högerklicka och trucka på visa info och där finns all info, vad gör jag för fel? vill se infon direkt ju!

PS. det funkar i TV-serier men inte på filmer DS.
Citera
2009-12-19, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Jag får inte infon att visas i film bibblan. Jag måste högerklicka och trucka på visa info och där finns all info, vad gör jag för fel? vill se infon direkt ju!

PS. det funkar i TV-serier men inte på filmer DS.
Tryck fram "Visningsmenyn" och kolla om du har valt att dölja handling för osedda filmer..
Det kan också vara så att du har en listvisning som inte visar handlning. Prova någon annan!
Citera
2009-12-19, 18:38
Medlem
Mina högtalare skorrar vid vissa höga ljud när jag spelar upp vissa videofiler i plex, t.ex. så skorrar det lite när jag kollar på survivor, men det gör inte det i VLC...

Såhär var det inte innan, vad kan det vara?
Citera
2009-12-19, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Tryck fram "Visningsmenyn" och kolla om du har valt att dölja handling för osedda filmer..
Det kan också vara så att du har en listvisning som inte visar handlning. Prova någon annan!

Har testat båda
Citera
2009-12-19, 22:43
Medlem
Methones avatar
TV-Serier funktionen funkar inte, lite tråkigt... La alla tv-serier i en mapp (inga separata mappar utan allt i samma) och la till den i PLEX. När jag går till TV-Serier finns inget där. Med filmer funkar det galant.

Hjälp uppskattas!

edit: filnamnet för ett avsnitt futurama är t.ex: Futurama - S02E02 - Mars University [dd].avi, det ska väl PLEX hitta? Ska vara namn - säsong/episod enligt http://www.ilove.nu/mactv/mactv-1-plex
Senast redigerad av Methone 2009-12-19 kl. 22:49.
Citera
2009-12-20, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methone
TV-Serier funktionen funkar inte, lite tråkigt... La alla tv-serier i en mapp (inga separata mappar utan allt i samma) och la till den i PLEX. När jag går till TV-Serier finns inget där. Med filmer funkar det galant.

Hjälp uppskattas!

edit: filnamnet för ett avsnitt futurama är t.ex: Futurama - S02E02 - Mars University [dd].avi, det ska väl PLEX hitta? Ska vara namn - säsong/episod enligt http://www.ilove.nu/mactv/mactv-1-plex

Hur la du till den i PLEX? som contents "TV-serier" gissar jag?
Citera
2009-12-20, 00:54
Medlem
Methones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Hur la du till den i PLEX? som contents "TV-serier" gissar jag?

Japp. Och "theTVDB" som källa för info och annat, ska ju funka alltså
Citera
2010-02-09, 22:20
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Någon som vet om man kan ställa om Apple Remoten så att när jag trycker på Meny så öppnas Plex istället för Frontrow?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in