Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-02, 21:23
  #661
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Appen på ps4 är gratis, det är dock när jag ska försöka synka dem jag får upp att jag typ måste ha plex premium som kostar upp till 1500:- per år.... säkert att man pröjsar det

Nej, det kostar 39,99 €, eller 149,99 € för en livstid
Citera
2016-11-03, 04:34
  #662
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Så hur får man det att funka gratis?

Offlinesynkning är inte gratis, så svaret är att det får du inte att fungera gratis. Frågan är dock varför du alls är intresserad av att synka till din PS4. Den står väl rimligtvis oftast stilla på ungefär samma plats som datorn som har serverdelen installerad? Då kan du väl lika gärna streama dina filmer och TV-serieavsnitt?

Själva poängen med Plex är ju att streama i första hand. Offlinesynkning finns främst för att man exempelvis ska kunna få över saker till en smartphone eller surfplatta så att man kan se saker på flyget eller något annat ställe där man inte har internetåtkomst.
Citera
2016-11-14, 18:57
  #663
Medlem
Hej!

Har precis skaffat mig en ny TV då den andra pajade.

Har köpt mig en Philips och försöker koppla ihop min dator och TV via DLNA och har då laddat ner Plex.

Tankade först ner något som heter TVMOBiLi men den kostar pengar & Plex ska lägga upp det snyggare med covers osv så valde därför denna.

Problemet är att jag hittar inte den mappen jag har mina filmer i? Allt är synkat hos Plex, jag ser filmerna på den lokala adressen via datorn: 127.0.0.1 osv...

Men hittar det inte i tvn, får fram detta http://www.bilddump.se/bilder/201611...5.4.233.35.jpg men min mapp heter -=FILMER=- och tv har då inte hittat den i nätverket? Hur delar jag den till tvn?


Jag fick fram TVMOBiLi i tvn direkt utan att göra något.
Citera
2016-11-14, 20:16
  #664
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Hej!

Har precis skaffat mig en ny TV då den andra pajade.

Har köpt mig en Philips och försöker koppla ihop min dator och TV via DLNA och har då laddat ner Plex.

Tankade först ner något som heter TVMOBiLi men den kostar pengar & Plex ska lägga upp det snyggare med covers osv så valde därför denna.

Problemet är att jag hittar inte den mappen jag har mina filmer i? Allt är synkat hos Plex, jag ser filmerna på den lokala adressen via datorn: 127.0.0.1 osv...

Men hittar det inte i tvn, får fram detta http://www.bilddump.se/bilder/201611...5.4.233.35.jpg men min mapp heter -=FILMER=- och tv har då inte hittat den i nätverket? Hur delar jag den till tvn?


Jag fick fram TVMOBiLi i tvn direkt utan att göra något.

Det där som du visar i den länkade bilden är inte det bästa sättet att komma åt de mediefiler som din Plex-server har hittat.

Har din TV en browser? I så fall, logga in på plex.tv/web så får du det "riktiga" Plex-gränssnittet med all metadata för filmer och TV-serier.
Citera
2016-11-25, 20:49
  #665
Medlem
Hej ja googlade "bästa mediaspelare pc" och då kom plex upp.
Och jag har läst lite om det. Men det verkar vara rätt klyddigt

Jag söker en spelare som spelar upp tankade filmer och serier, jag har ju vlc och den funkar ju bra men jag vill ha en.som spelar upp undertexter, så man inte behöver leta efter serie/filmer som redan har inlagd text, hoppas att ni fattar vad jag menar.

Men kan någon kortfattat förklara vad plex är för något har xbox 360.
Har laddat ner plex media spelare
Eller finns det något program som laddar ner undertexter så man inte behöver söka efter dom.
Citera
2016-11-25, 22:21
  #666
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTSweden
Hej ja googlade "bästa mediaspelare pc" och då kom plex upp.
Och jag har läst lite om det. Men det verkar vara rätt klyddigt

Jag söker en spelare som spelar upp tankade filmer och serier, jag har ju vlc och den funkar ju bra men jag vill ha en.som spelar upp undertexter, så man inte behöver leta efter serie/filmer som redan har inlagd text, hoppas att ni fattar vad jag menar.

Men kan någon kortfattat förklara vad plex är för något har xbox 360.
Har laddat ner plex media spelare
Eller finns det något program som laddar ner undertexter så man inte behöver söka efter dom.

Den stora skillnaden mellan Plex och VLC är att i Plex så är utgångspunkten att du har stora mängder filmer och/eller TV-serier och att du vill spara dessa för att eventuellt kunna se dem flera gånger. Plex är inte vettigt ifall du raderar det du ser på när du är klar, i så fall är det bättre att hålla sig till VLC.

För att få undertexter i VLC så räcker det att ha en separat fil med samma filnamn och filändelsen srt, sub eller liknande som innehåller undertexter i rent textformat. Du kan vanligtvis hitta sådana filer genom att googla på "[filmens namn] srt". Sedan sparar du bara den filen i samma mapp som själva filmen så kommer VLC som standard att visa undertexterna när filmen spelas upp.

Undertexter i Plex fungerar ungefär på samma sätt, så ur det perspektivet är det sak samma vilket program du använder. Det du ska fundera på är alltså i första hand om du vill spara alla filmer eller om du brukar radera dem efter att du sett dem.
Citera
2016-11-26, 08:32
  #667
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Den stora skillnaden mellan Plex och VLC är att i Plex så är utgångspunkten att du har stora mängder filmer och/eller TV-serier och att du vill spara dessa för att eventuellt kunna se dem flera gånger. Plex är inte vettigt ifall du raderar det du ser på när du är klar, i så fall är det bättre att hålla sig till VLC.

För att få undertexter i VLC så räcker det att ha en separat fil med samma filnamn och filändelsen srt, sub eller liknande som innehåller undertexter i rent textformat. Du kan vanligtvis hitta sådana filer genom att googla på "[filmens namn] srt". Sedan sparar du bara den filen i samma mapp som själva filmen så kommer VLC som standard att visa undertexterna när filmen spelas upp.

Undertexter i Plex fungerar ungefär på samma sätt, så ur det perspektivet är det sak samma vilket program du använder. Det du ska fundera på är alltså i första hand om du vill spara alla filmer eller om du brukar radera dem efter att du sett dem.


Tack
Citera
2016-11-26, 13:07
  #668
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTSweden
Hej ja googlade "bästa mediaspelare pc" och då kom plex upp.
Och jag har läst lite om det. Men det verkar vara rätt klyddigt

Jag söker en spelare som spelar upp tankade filmer och serier, jag har ju vlc och den funkar ju bra men jag vill ha en.som spelar upp undertexter, så man inte behöver leta efter serie/filmer som redan har inlagd text, hoppas att ni fattar vad jag menar.

Men kan någon kortfattat förklara vad plex är för något har xbox 360.
Har laddat ner plex media spelare
Eller finns det något program som laddar ner undertexter så man inte behöver söka efter dom.

Kodi har den funktionen för subs. Med Kodi kan du välja och vraka mellan olika sajter med undertexter - och de laddas ned automagiskt vid filmens/seriens början. Plex har bara opensubtitles.org. Kodi kräver också en hel del att ställa in men det finns nog tillräckligt med sajter som visar hur. När allt är inställd så slår Kodi både VLC och Plex - så länge man sitter i samma nätverk/dator.
Citera
2016-12-03, 12:46
  #669
Medlem
torrenttobbes avatar
Plex har ju släppt ett KODI plugin. Man måste vara betalande för att använda det.

https://forums.plex.tv/discussion/21...k-to-your-plex

Är det någon här som använder pluginet som kan berätta lite mer hur det fungerar.

I en ideal värld så skulle jag ju vilja använda PLEX fast ha KODIS tillägg.
Är det så det funkar?
Citera
2016-12-12, 15:13
  #670
Medlem
MontyBurnss avatar
Någon som är insatt i optimerad version. Dvs att man transkodar i förväg om man tex har svag cpu.
Citera
2016-12-12, 22:13
  #671
Medlem
MontyBurnss avatar
Lite nyfiken på vad ni som kör via chromecast använder för inställningar. Jag har servern på en laptop med 2.3 GHz. Vilka format, bild ljud är bäst lämpade för cc med den förhållandevis svaga cpu:n.
Citera
2016-12-24, 22:26
  #672
Medlem
Hej har Plex och tyvärr så bor jag i läghenhet där jag bara kan ha Mobiltbredband. Så jag har köpt en chromcast och man kan använda Plex till att casta. Mitt modem med det moblia är trådlöst och om jag använder Plex genom chromcasten från datan, drar det isåfall Gb från mitt internet? det är ju kopplad ju genom samma wifi?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback