Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-24, 17:32
  #697
Medlem
niclasnjs avatar
Vissa serier och filmer slutar fungera då jag sätter på en undertext till filmen, främst om det är okänd undertet. Kan man lösa detta kan man ändra om .srt så att Plex känner igen den som en sv-undertext.
Någon som stött på samma problem?

Om CPUn blir för högt belastad av vissa och inte av andra vekar ju konstigt. Kör en diskstation som utan problem ska klara av att köra plex.
__________________
Senast redigerad av niclasnj 2017-07-24 kl. 17:35.
Citera
2017-07-24, 21:24
  #698
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niclasnj
Kan man lösa detta kan man ändra om .srt så att Plex känner igen den som en sv-undertext.
Du döper den med dubbel-filändelse (enl ISO-639-1 eller ISO-639-1) där du låter .sv komma före .srt. alltså:
Filmfil:jonssonligan_pa_nya_aventyr.avi
Undertext:jonssonligan_pa_nya_aventyr.sv.srt

Har inte stött på problemet själv vad jag vet.
Citera
2017-07-24, 21:26
  #699
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willyspluskund
exakt det den gjorde :P gickupp till 45% med bara ljuder, och sedan med undertext samtidigt så 99% :P hur kommer man runt detta? filmen flyter på bra ändå, men onajs med att den ligger på 99%
Ändra om så att du kör med kvalitet "Original" så slipper du omkodning. Ändra även undertexter till att den bara ska bränna in bildtexter.

Citat:
Ursprungligen postat av niclasnj
Vissa serier och filmer slutar fungera då jag sätter på en undertext till filmen, främst om det är okänd undertet. Kan man lösa detta kan man ändra om .srt så att Plex känner igen den som en sv-undertext.
Någon som stött på samma problem?

Om CPUn blir för högt belastad av vissa och inte av andra vekar ju konstigt. Kör en diskstation som utan problem ska klara av att köra plex.
Döp om dina srt-filer till filmensnamn.sv.srt istället för filmensnamn.srt så vet Plex att det är svenska som är språket.
Citera
2017-07-25, 16:50
  #700
Medlem
niclasnjs avatar
Är det någon som vet om det är min TV/Diskstation eller Nividan som kränglar då jag ska spela upp vissa filer så kommer det upp en ruta som säger "this app is set for surround sound. Use the TV remote to adjust the volume" samt en annan ruta som säger "En inkompatibel ljudsignal har tagits emot . Kontrollera inställningarna på utmatnigsheten" och så kommer inget ljud alls från filerna. Är inte så på alla filer men ganska många, någon som kan hjälp till är frustrerande!!

Sedan går det inte att höja volymen med hjälp av TV-remoten utan det kommer inget ljud alls!!

Verkar som filer med AC3 ljud inte kan spelas upp, AAC funkar!!!
__________________
Senast redigerad av niclasnj 2017-07-25 kl. 17:03.
Citera
2017-07-25, 18:48
  #701
Medlem
niclasnjs avatar
Det har löst sig
Citera
2017-08-23, 21:49
  #702
Medlem
puckots avatar
Hur fungerar det med det här Plex Live tv? Vad är det man behöver? Jag har förstått att man behöver betala för Plex Pass, men sen då? Räcker det att man har en tv med en digital-mottagare och en såndär inomhusantenn? Eller måste man ha något mer? Jag behöver väl inte någon extra enhet som digitaltv-box eller något inkopplad i tvn för att det ska fungera?

Jag ska ha stöd för både dvb-c och dvb-t enligt tv-manulen. I nuläget tittar jag på dom digitala gratis-kanalerna genom Comhem med en såndär liten ca-modul som är som ett litet kort inkopplat i tvn. Men skulle istället vilja ha möjlgheten att titta på kanalerna genom Plex-appen i Apple tvn.
__________________
Senast redigerad av puckot 2017-08-23 kl. 22:10.
Citera
2017-09-03, 12:36
  #703
Medlem
Hej, har ett problem med mitt Plex. Har laddat ner de, har Windows 7 så laddade ner de. Installationen går bra tills jag ska öppna Plex. Händer ingenting, vad gör jag för fel, har provat att avinstallera de och reparera de som de går att göra och kolla att jag senaste uppdateringen men kommer inte på vad jag gör för fel, hjälp snälla!
Citera
2017-09-29, 12:09
  #704
Medlem
svampssons avatar
plex e fantastiskt! Hittar svenska undertexter automatiskt om det finns att tillgå på nätet, funkar efter samma grund princip som netflix och alla de andra stora streamingtjänsterna. Verkligen helt underbar app om du har användning för den, vilket jag har indeed
Citera
2017-10-01, 08:03
  #705
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morinanna
Hej, har ett problem med mitt Plex. Har laddat ner de, har Windows 7 så laddade ner de. Installationen går bra tills jag ska öppna Plex. Händer ingenting, vad gör jag för fel, har provat att avinstallera de och reparera de som de går att göra och kolla att jag senaste uppdateringen men kommer inte på vad jag gör för fel, hjälp snälla!

Har du laddat ner både serverdelen och klientdelen? Du behöver Plex Media Server för att något ska hända, sedan kan du antingen använda webbgränssnittet eller Plex Media Player för att få kontakt med serverkomponenten och se på de mediafiler som servern har i sitt bibliotek.

Serverdelen och klientdelen kan köras på olika datorer eller på samma dator, beroende på vad du föredrar.
Citera
2017-10-14, 18:07
  #706
Medlem
svampssons avatar
Hej, jag har problem med bildkvaliteten när jag streamar till min laptop när jag är t.ex på jobbet. Jag lyckas endast få 0,7mps och typ 320p(?). När jag testar att streama från mobilappen går det däremot alldeles utmärkt att höja kvalitén till originalupplösning vilket ofta brukar röra sig om 720-1080p. Jag är tyvärr rätt trög gällande dessa frågor, finns det någon som vet en lösning och varför jag får full kvalité på mobilen men inte min laptop? Laptopen klarar utan omsvep 1080p annars..

Vet inte om det är värt att nämna men jag använder mobilen som hotspot-modem (trådlöst) åt laptopen.
__________________
Senast redigerad av svampsson 2017-10-14 kl. 18:29.
Citera
2017-10-14, 19:23
  #707
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
Hej, jag har problem med bildkvaliteten när jag streamar till min laptop när jag är t.ex på jobbet. Jag lyckas endast få 0,7mps och typ 320p(?). När jag testar att streama från mobilappen går det däremot alldeles utmärkt att höja kvalitén till originalupplösning vilket ofta brukar röra sig om 720-1080p. Jag är tyvärr rätt trög gällande dessa frågor, finns det någon som vet en lösning och varför jag får full kvalité på mobilen men inte min laptop? Laptopen klarar utan omsvep 1080p annars..

Vet inte om det är värt att nämna men jag använder mobilen som hotspot-modem (trådlöst) åt laptopen.

Det finns inställningar som du kan komma åt via webbgränssnittet för att välja kvalitet i olika sammanhang. Gå till https://app.plex.tv/ och klicka på symbolen för Settings (en skruvmejsel och en skiftnyckel i kors, uppe till höger) sedan Quality i vänsterspalten på sidan som kommer upp och därefter väljer du vilken kvalitet du vill ha för streaming.
Citera
2017-10-14, 22:02
  #708
Medlem
Hur är det med plex nuförtiden.
Kodar den alla format lokalt eller är det servern som kodar allt och streamar till enheterna?

Har en nas och tänkte testa plex men rätt meningslöst om den måste mäkta med att transcode’a.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback