2010-08-31, 19:34
Medlem
soers avatar
Jag är MYCKET glad att jag hade kvar den gamla versionen och kunde gå tillbaka till den. Det nya var helt KASS. Visst är det smidigt att kunna hantera biblioteket med ett separat program, men vissa saker vill jag inte ha i biblioteket och då behövs filvyn. Med den nya versionen kan man inte lägga till sökvägar på en sambaserver utan att mounta dem i OS X först, man har inget rar-stöd och det hela kändes tyvärr väldigt buggigt. Om de inte fixar detta blir jag nog kvar med 8.5 eller går över till XBMC.
Citera
2010-08-31, 21:50
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soer
Jag är MYCKET glad att jag hade kvar den gamla versionen och kunde gå tillbaka till den. Det nya var helt KASS. Visst är det smidigt att kunna hantera biblioteket med ett separat program, men vissa saker vill jag inte ha i biblioteket och då behövs filvyn. Med den nya versionen kan man inte lägga till sökvägar på en sambaserver utan att mounta dem i OS X först, man har inget rar-stöd och det hela kändes tyvärr väldigt buggigt. Om de inte fixar detta blir jag nog kvar med 8.5 eller går över till XBMC.

Sitter själv och överväger att gå över till XBMC, igen. Plex är jävligt nice, men ack så mycket mindre pålitlig än XBMC. Och det är stabilitet jag tycker att de borde satsa på med Plex istället för en massa finesser. Sedan är det ett gigantiskt steg tillbaka att inte ha stöd för rar. Vad eller vem fick en brain fart och bestämde sig för att ta bort det?

Näe, håller mig till den gamla ett tag till, och får sedan se vad jag gör.

Det roliga är att se arrogansen bland utvecklarna i denna tråd: http://forums.plexapp.com/index.php?...e/page__st__20

Varför i helvete vill de leverera en tjänst som folk inte är nöjda med? Och sedan deras skenheliga kommentarer om fildelning.
Senast redigerad av AbrahamLincoln 2010-08-31 kl. 22:07.
Citera
2010-08-31, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Sitter själv och överväger att gå över till XBMC, igen. Plex är jävligt nice, men ack så mycket mindre pålitlig än XBMC. Och det är stabilitet jag tycker att de borde satsa på med Plex istället för en massa finesser. Sedan är det ett gigantiskt steg tillbaka att inte ha stöd för rar. Vad eller vem fick en brain fart och bestämde sig för att ta bort det?

Näe, håller mig till den gamla ett tag till, och får sedan se vad jag gör.

Det roliga är att se arrogansen bland utvecklarna i denna tråd: http://forums.plexapp.com/index.php?...e/page__st__20

Varför i helvete vill de leverera en tjänst som folk inte är nöjda med? Och sedan deras skenheliga kommentarer om fildelning.

Hehe, de har ju backning av en "undersökning" och ingen använder ju rar längre tydligen... Som sagt väldigt arrogant är ordet. Men men, de får väl skylla sig själv, många är inte nöjda. Tyvärr sitter de inte på deras forum.

Om man inte tycker de nya är perfekt så är man bara en otacksam jävel...
Citera
2010-08-31, 22:56
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukisdjuret
Hehe, de har ju backning av en "undersökning" och ingen använder ju rar längre tydligen... Som sagt väldigt arrogant är ordet. Men men, de får väl skylla sig själv, många är inte nöjda. Tyvärr sitter de inte på deras forum.

Tycker det är mycket segare än 8.5(nån annan nämnde att det var det som kom innan 9 så .. jag hade iaf den versionen innan 9), kan bero på att min dator inte är helt ny.

Kan heller inte installera någonting från Plex Online
"******* Could not be installed. Check log for more details." Verkar som att flera har problemet men jag hittar ingen lösning, är det fel från mitt håll eller deras?

edit: testa i princip alla jag orkat och nu funkade I CAN HAS CHEEZBURGER av någon anledning -.- men inget annat.
Citera
2010-08-31, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harring
Tycker det är mycket segare än 8.5(nån annan nämnde att det var det som kom innan 9 så .. jag hade iaf den versionen innan 9), kan bero på att min dator inte är helt ny.

Kan heller inte installera någonting från Plex Online
"******* Could not be installed. Check log for more details." Verkar som att flera har problemet men jag hittar ingen lösning, är det fel från mitt håll eller deras?

edit: testa i princip alla jag orkat och nu funkade I CAN HAS CHEEZBURGER av någon anledning -.- men inget annat.

Servrarna är överbelastade så därför det nog inte går att installera något. Alla vill ju tanka hem Plex.9 så servrarna går nog varma.

Om det är långsammare han jag inte märka då rar formatet och file vyn är dealbreaker för mig så testade inget mer än så.
Citera
2010-08-31, 23:13
Medlem
harrings avatar
Men som jag fattar det... har du 2 mappar med filmer som ligger på olika ställen så kommer du behöva lägga till de som 2 mappar och 1 blir då movies och den andra måste du döpa själv.

Vad händer om du lägger en genväg i mapp 1 som leder till mapp 2 och väljer mapp 1 som movies?

Hur får man bort menyn mellan huvudmenyn och tv-serier/filmer där man måste välja "recently added" eller nått annat val? Om det fanns i tidigare versionen lyckades jag få bort den då men inte nu...

Citat:
Servrarna är överbelastade så därför det nog inte går att installera något. Alla vill ju tanka hem Plex.9 så servrarna går nog varma.

Om det är långsammare han jag inte märka då rar formatet och file vyn är dealbreaker för mig så testade inget mer än så.
Tack för svaret
Citera
2010-09-01, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harring
Hur får man bort menyn mellan huvudmenyn och tv-serier/filmer där man måste välja "recently added" eller nått annat val? Om det fanns i tidigare versionen lyckades jag få bort den då men inte nu...

Jag tror inte den mellanmenyn fanns i gamla, och jag har inte hittat nåt sätt att stänga av det. Hoppas det kommer en ny release inom några veckor. Är inte så jättenöjd med att massa funktioner är borta.
Citera
2010-09-01, 01:41
Medlem
Det går visst att ha den gamla "video" vyn kvar, fast man måste ändra en inställning.

http://forums.plexapp.com/index.php?...-on-plex-nine/
Citera
2010-09-01, 02:54
Medlem
svenskbacks avatar
Macbook-Plex nine-Apple remote

Då är ni fullbordade, vad klagar ni på...
Citera
2010-09-01, 03:10
Medlem
bullpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Hej!
Jag sökte runt lite men hittade inte officiell Plex tråd så jag tänkte att det är nog på tiden.
Plex är ett Open Source projekt för Mac som har XBMC i grund.
Det började som ett enkelt filmuppspelningsprogram men har nu utvecklats väldigt mycket. Du kan styra all din media (filmer, musik, foton) genom Plex, det finns hur mycket Plugins som helst för att till exempel se på Hulu eller South Park (problem med Proxy fortfarande dock) men framför allt så är det fruktansvärt snyggt!
Här kommer en liten video på hur det kan se ut
http://www.youtube.com/watch?v=iMm4A0xzvqA
Här är Wikin och ni vill läsa mer
http://en.wikipedia.org/wiki/Plex_(software)
Här är bloggen från en av grundarna
http://elan.plexapp.com/
Själv har jag valt att använda min gamla mini som Plex server och jag spelar 1080p utan några större problem.
Hur använder ni Plex? Har ni en dedikerad dator eller använder ni det bara för att spela upp filmer utan att packa upp dom?
Vad tycker ni är bra/dåligt med Plex?
Tänkte att det här kanske kunde bli en samlingstråd för Plexanvändare och kanske hjälpcentral om någonting blir fel!

Nice tråd

Som ny 1080 HD fan så har jag torskat rejält på full HD men detta kommer till ett högt pris som alla mac användare känner till efter att bytt ut alla pc maskiner i huset (4st) samt htpc till mac så började det svida i lädret och htpc projektet blev lidande så en beg Power mac G5 dual 2.0 inhandlades för en billig peng men ganska snart insåg jag att den inte klarar 1080 samt Plex ni som värkar ha koll på läget pallar min power G5 att köra 1080 samt plex eller är det blocket som gäller och ta sig samman och skaffa nått vassare?

PS: PLEX är grymt körde det innan på min Windows HTPC rekommenderas varmt
Senast redigerad av bullpapper 2010-09-01 kl. 03:12. Anledning: missade topic lite :)
Citera
2010-09-01, 04:24
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aey3Phah
Jag tror inte den mellanmenyn fanns i gamla, och jag har inte hittat nåt sätt att stänga av det. Hoppas det kommer en ny release inom några veckor. Är inte så jättenöjd med att massa funktioner är borta.

Jag vill slippa denna menyn, bara hoppa över den helt och komma direkt till alla filmer/tv-serier http://img251.imageshack.us/img251/3...00901kl041.png

Solution please Fett trött på den redan

iPhone appen är rätt rolig förövrigt, funkar kanon som kontroll.

Citat:
Ursprungligen postat av bullpapper
Nice tråd

Som ny 1080 HD fan så har jag torskat rejält på full HD men detta kommer till ett högt pris som alla mac användare känner till efter att bytt ut alla pc maskiner i huset (4st) samt htpc till mac så började det svida i lädret och htpc projektet blev lidande så en beg Power mac G5 dual 2.0 inhandlades för en billig peng men ganska snart insåg jag att den inte klarar 1080 samt Plex ni som värkar ha koll på läget pallar min power G5 att köra 1080 samt plex eller är det blocket som gäller och ta sig samman och skaffa nått vassare?

PS: PLEX är grymt körde det innan på min Windows HTPC rekommenderas varmt

Kör en MBP från mid 2007, 2.2GHz 2GB RAM, 1080p helt utan problem Billigaste lösningen och mest värda är nog en mac mini
Senast redigerad av harring 2010-09-01 kl. 04:27.
Citera
2010-09-01, 05:58
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:

Precis. Tyvärr är detta ett typiskt open source problem. De finniga programmerarna tror att de är några syntet-gudar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in