Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-03, 19:43
  #685
Medlem
Greeders avatar
http://www.metro.se/artikel/dom-olag...r%C3%B6mmar-xt

Angående det som tas upp i artikeln.
Har hört att den här domen kommer även att påverka streamandet från sin egna burk till tv/konsol/whatever.
Någon som vet om det ligger något i det och om det i så fall gäller just sådant som PLEX?
Citera
2017-05-03, 19:46
  #686
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
http://www.metro.se/artikel/dom-olag...r%C3%B6mmar-xt

Angående det som tas upp i artikeln.
Har hört att den här domen kommer även att påverka streamandet från sin egna burk till tv/konsol/whatever.
Någon som vet om det ligger något i det och om det i så fall gäller just sådant som PLEX?

Kan väl omöjligt finnas något sätt att kolla vad som streamas på ditt privata nätverk?
Även om du har en nätverkshårddisk någonstans så kommer ju ingen åt den sålänge du inte ger vederbörande tilgång.
Citera
2017-05-03, 20:35
  #687
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
http://www.metro.se/artikel/dom-olag...r%C3%B6mmar-xt

Angående det som tas upp i artikeln.
Har hört att den här domen kommer även att påverka streamandet från sin egna burk till tv/konsol/whatever.
Någon som vet om det ligger något i det och om det i så fall gäller just sådant som PLEX?

Om du streamar från din egna burk så har du väl redan laddat ner piratmaterialet, dvs du har redan begått en olaglig handling
Citera
2017-05-03, 22:06
  #688
Medlem
PLEX... ja, tänk att den tröjan kunde få åka upp i taket på någon datorvärldens arena. AXE...
Citera
2017-05-04, 06:38
  #689
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Kan väl omöjligt finnas något sätt att kolla vad som streamas på ditt privata nätverk?
Även om du har en nätverkshårddisk någonstans så kommer ju ingen åt den sålänge du inte ger vederbörande tilgång.

Ja det är det jag funderar kring hur det faktiskt skulle fungera.
PLEX tar ju info om sina filer från IMDB så det finns ju trafik utåt uppenbarligen, men det är väl bara att blocka isf?
Citera
2017-05-04, 06:40
  #690
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Om du streamar från din egna burk så har du väl redan laddat ner piratmaterialet, dvs du har redan begått en olaglig handling

Fast det är ju lite det jag tänker kring. Bara för att jag streamar material från burken kan ju inte polisen utgå ifrån att det är olagligt. Jag kan ju lika gärna kolla på egeninspelat material. Måste dom inte ha en misstanke om brott för att att ta sig en titt?
Citera
2017-05-04, 07:15
  #691
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Halloj. Har använt Plex sedan Chromecast släpptes. Jag insåg fort dess potential - kan helt enkelt inte ge denna tjänst nog med beröm!
Mina polare har länge vart tveksamma till Plex, men nu när de flesta av dem har skaffat Smart-TV's så lade jag in mina servrar på dessa, och då ändrade de alla uppfattning!

Har dock en sak jag undrar över: I en mapp där jag har dokumentärserier så finns det en serie (Familjen Bonnier) som Plex inte hittar. Jag har testat byta namn på mappar, filer, etc. etc. men utan framgång. Jag har bockat i alla agenter, så nu undrar jag om det finns någon särskild sida där agenterna hämtar filinfo för serien? Kan 'Familjen Bonnier' måhända inte vara inlagd där?

Nu när jag tänker efter så ska ju Plex hitta filerna, agenter eller inga agenter.

Hjälp skulle verkligen uppskattas!

MVH LK

Du kan ju alltid börja med att titta på de sidor som kan användas som agenter. Ser man exempelvis på TheTVDB så finns serien uppenbart där. Använder du den som agent så bör alltså serien kunna matchas.

Skulle du inte få upp något alls kan du alltid pröva att flytta mappen med den serien ut ur mappen där du har TV-serier, uppdatera biblioteket, flytta tillbaka mappen in i mappen för TV-serier och sedan uppdatera biblioteket igen.
Citera
2017-05-04, 11:27
  #692
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Ja det är det jag funderar kring hur det faktiskt skulle fungera.
PLEX tar ju info om sina filer från IMDB så det finns ju trafik utåt uppenbarligen, men det är väl bara att blocka isf?
Jag förstår hur du menar, tror dock att det scenariot är otroligt orealistiskt. Kanske möjligt i teorin, knappast i praktiken.
Även om du hämtar infotext från en sida så är det en lång bit från det till att komma in på din privata burk och se vilka filer du har.
Tror inte det är någonting som skulle prioriteras när det är så mycket enklare att ta fast någon miljon andra svenskar.
Citera
2017-07-16, 02:10
  #693
Medlem
när jag startar en film som har dts5.1 så går min cpu upp till ca 50% och när jag då även startar subs (srt) går den upp till 99%. Ska det vara så? ( synology ds916+)
Citera
2017-07-16, 20:23
  #694
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willyspluskund
när jag startar en film som har dts5.1 så går min cpu upp till ca 50% och när jag då även startar subs (srt) går den upp till 99%. Ska det vara så? ( synology ds916+)
Gissar att den kodar om ljudet för dig samt bränner in undertexten. Då maxas cpu.
Citera
2017-07-18, 19:57
  #695
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Gissar att den kodar om ljudet för dig samt bränner in undertexten. Då maxas cpu.
exakt det den gjorde :P gickupp till 45% med bara ljuder, och sedan med undertext samtidigt så 99% :P hur kommer man runt detta? filmen flyter på bra ändå, men onajs med att den ligger på 99%
Citera
2017-07-19, 21:38
  #696
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willyspluskund
exakt det den gjorde :P gickupp till 45% med bara ljuder, och sedan med undertext samtidigt så 99% :P hur kommer man runt detta? filmen flyter på bra ändå, men onajs med att den ligger på 99%

Det går alltid att koda om filmen på förhand (med exempelvis Handbrake) och ersätta den befintliga filen i biblioteket med en i MP4-format.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback