2010-11-15, 23:27
Medlem
När jag ska börja streama från t.ex. South Park studios eller SVT-play så blir det ibland lila och ibland svart skärm. Jag hör ljudet från sändningen men får alltså inte in någon bild. Finns det någon som vet vad detta beror på?
Kör senaste verisionen av Mac OS X och Plex
Citera
2010-11-16, 01:00
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jättejenny
När jag ska börja streama från t.ex. South Park studios eller SVT-play så blir det ibland lila och ibland svart skärm. Jag hör ljudet från sändningen men får alltså inte in någon bild. Finns det någon som vet vad detta beror på?
Kör senaste verisionen av Mac OS X och Plex

Tror du måste uppdatera till senaste Flashversion, www.adobe.com.
Citera
2010-11-22, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harring
PLEX började strula när jag hade över 150 filmer, är det någon magisk gräns? Nu har jag 166 filmer och PLEX tar bort posters för filmer som den haft tidigare..... Även i PLEX så vill den inte visa alla posters :/

Är det fel i PLEX eller är min dator för svag? Har en MBP 2,2GHz, alla filmer + serier ligger på en extern HD

edit: skulle kunna testa att ha filmer på a-o som movies 1 o resten i movies 2 men ovärt att testa om någon vet att det inte skulle fungera...

Har liknande problem även fast jag bara har 78filmer i mitt galleri så tror inte det finns någon 150gräns. version 0.9 känns väldigt ostabilt, men kanske bara är jag?
Citera
2010-11-23, 11:21
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Hej,

Är det någon som har hittat någon fin lösning på problemet med att Plex/Nine inte klarar av rar-arkiv? Jag förstår varför funktionalliteten är borttagen, men det återstår ju ett helvete för mig att unrara all min skit.

Därför undrar jag om någon har en smidig lösning. Min tanke var att skapa ett litet rubyprogram som skulle stega igenom min filstruktur och unrara allt, sen ta bort rar-filerna. Det innebär ju dock att jag måste göra en massa jobb och riskera att göra fel och sumpa en massa filer. Så om någon vet om en liknande lösning vore jag tacksam som fan!
Citera
2010-11-23, 16:44
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Svarar på min egna fråga. Jag hittade följande script som jag tänkte testa ikväll. Förhoppningsvis kan det lösa mina problem och kanske någon annans.
https://github.com/l0b0/unrarr
Citera
2010-11-23, 19:30
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Hepp, scriptet tog bara bort själva .rar filen och inte .r01 etc. Dessutom funkade det bara på linuxdatorn och inte macen. Får se om jag orkar skriva om det så det funkar.
Citera
2010-11-26, 18:39
Medlem
Nus avatar
Någon som vet hur man får Plex att fungera på 3g nätet? Får det bara att fungera när jag är på samma nätverk.
Citera
2010-11-27, 13:55
Medlem
Neveus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nu
Någon som vet hur man får Plex att fungera på 3g nätet? Får det bara att fungera när jag är på samma nätverk.

Dels måste du använda portforward, för att fortwarda rätt port i din router. Sen måste du använda exempelvis dyndns.com, skapa ett gratis konto och använda ompekning.
Citera
2010-11-27, 13:57
Medlem
Neveus avatar
Någon som vet när PLEX kommer till bärbara datorer eller dylikt som inte kör IOS? Så att man kan streama filmer m.m från sin bärbara via servern man riggat upp hemma.
Citera
2010-12-01, 02:50
Medlem
SELLBERGs avatar
Varför kan jag inte ansluta till Plex App-Store?
Citera
2010-12-03, 17:51
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neveu
Någon som vet när PLEX kommer till bärbara datorer eller dylikt som inte kör IOS? Så att man kan streama filmer m.m från sin bärbara via servern man riggat upp hemma.

Nu är jag inte alls påläst om PLEX, men plex till datorer(utan IOS) kom långt innan plex för IOS..
Citera
2010-12-10, 21:12
Medlem
Varför plockade dem bort .rar stödet? Egentligen enda anledningen till att jag använder plex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in