2013-08-07, 20:53
Medlem
Hahaha,

Har personligen fått ett VIPkort av Peter när han var bartender på Monday bar,troligen då han såg att jag sprang runt på fyllan och petade alla med olika nya fina västar i magen hela tiden. Får kasta mig ut och hyra Johan Falk filmerna ju.Hade ingen aning om att de handlade om honom???Jag som aldrig kollar svensk film,men det här kan bli kul!
Citera
2013-08-10, 13:44
Medlem
seattles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Precis såg färdig filmen och jag hoppas verkligen han inte bo i landet där han åkte bil.Då man såg en flagga när åkte i bilen.

Inte sett filmen men vilken flagga var det där?

Rullar en intervju just nu på TV4 News med den tidigare FBI-infiltratören Kenny "Kenji" Gallo som nämner Rätz och säger att han bor i HAITI och att han bara lämnar sitt hus i en "armored car" eller vad fan det var...
Senast redigerad av seattle 2013-08-10 kl. 14:29. Anledning: typo
Citera
2013-08-12, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seattle
Inte sett filmen men vilken flagga var det där?

Rullar en intervju just nu på TV4 News med den tidigare FBI-infiltratören Kenny "Kenji" Gallo som nämner Rätz och säger att han bor i HAITI och att han bara lämnar sitt hus i en "armored car" eller vad fan det var...

Haiti? Nä, han säger "lives in hiding".
Citera
2013-08-13, 15:33
Medlem
Hebrs avatar
Det som gör Peter till en golare i mina ögon är inte det faktum att han jobbat för polisen och på så sätt bränt sina kriminella vänner, utan det är själva handlingen att ljuga och mygla inför folk som han garanterat trivdes med, och som dessutom litade på honom. Han är smutsig som sviker folk på det sättet.

Alla här inne vet att Peter var lika mycket kriminell som alla andra i den branschen.
Citera
2013-08-17, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DadoPrso
Ganska underhållande att läsa alla tuffingars kommentarer om att Rätz var en nolla. Jag har läst oerhört mycket om den killen och man kan konstatera, av den information som finns tillgänglig, att han haft en del inflytande i organisationer som bl a Bandidos. Sen huruvida han var fullvärdig medlem eller inte är totalt oväsentligt egentligen.

Av den information som finns tillgänglig som du har läst så kommer väl den informationen från Rätz själv och hans sparkade poliskontakt Olle Liljegren.

Rätz är mytoman, ungefär så här tycks det ha gått till när han blev intervjuad av Dick Sundevall:

http://www.youtube.com/watch?v=AC4VOsvDqZo
Citera
2013-08-17, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voine

EDIT: Har han varit soldat i främlingslegionen?

Nej, men han är mytoman, påminner mycket om killen i kepsen på filmen:

http://www.youtube.com/watch?v=RxWfKIZNyOk
Citera
2013-08-18, 14:48
Medlem
FilMedKattsands avatar
Efter att ha läst Dick Sundevalls bok så kan jag bara konstatera att den är jävligt pinsam. Jag fattar inte varför Sundevall insisterar på att dra in sin egen "uppväxt i ett tufft område" varenda gång han ska skriva en bok. Han gjorde samma sak i "Torpeden". Jag trodde boken skulle handla om Peter Rätz, inte om Sundevall själv, eller om Carin Göthblad (jag är inte så förtjust i Göthblad själv, men fan vad han ältar när det gäller henne....) Jag tror att Sundevall själv vill vara lite gangster, han verkar ju så förbannat nöjd varje gång han "hänger" med kriminella.

Sen snackar han ju om att man som journalist ska kontrollera det kontrollerbara, men han själv verkar ju svälja hela Rätz (och alla andras) historia med hull och hår. Sen sitter han och snackar ner Max Åström totalt, och det är ju inte så konstigt eftersom han vart tjenis med Liljegren efter att ha skrivit "Hanteraren" så då ska ju Åström smutskastas för att folk ska köpa Liljegrens historia. Jag köper varken Rätz eller Åströms historier helt fullt ut så jag försvarar ingen av dessa, men det gör Sundevall och det försöker han inte ens dölja.

Kommer ihåg ett stycke i boken där han frågar Peter om han hade hel och halvmantlade kulor i sitt vapen, vilket är nånting Sundevall lärde sig av Johan när han skrev "Torpeden" och fan, jag fick nästan ta fram skämskudden för jag tyckte det var så löjligt att hålla på och snacka vapen som om han vore nån jävla expert.

Nåja, jag känner själv att jag blir lite hetsig här så jag får ta och tagga ner nu, men jag gillar inte sättet boken är skriven på. Alla ska verka så oskyldiga hela tiden, det är INGEN som är helt oskyldig här, varken poliserna, cheferna eller "infiltratörerna". Polisen ska inte få använda sig av privatpersoner helt klart, det går ju inte att lita på att privatpersoner inte har en egen agenda, och polisen kan inte hantera infiltratörer på ett bra sätt iom att verksamheten är olaglig, det finns ju inget skyddsnät när allt går åt helvette.
Senast redigerad av FilMedKattsand 2013-08-18 kl. 14:51.
Citera
2013-08-18, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SUPERHITLER

Att han sedan lyckades EXTREMT bra med sin infiltration är givetvis ytterst pinsamt för organisationerna, de särade på skinkorna och det vara bara för honom att köra in den, men FAKTUM är väl ändå att han var infiltratör från början och lyckades exceptionellt bra med sitt uppdrag?

Mytomanen Rätz resultat med att infiltrera MC-gäng:

1, Försökte infiltrera Brödraskapet-blev utslängd bad standing efter några få månader-jagades av Brödraskapet och gömde sig-skyddad identitet skottsäker väst. Misslyckades fatalt med att infiltrera fick aldrig högre status än prospect.

2, Försökte infiltrera Bandidos-samma visa som Brödraskapet-blev utslangd bad standing efter några få månader fick gömma sig igen. Misslyckates med att infiltrera den klubben också blev inte mer än prospect där heller.

Är det här att lyckas EXTREMT bra eller exceptionellt bra med sitt uppdrag? Tycker han verkar faktiskt vara en riktig FUCK UP ?
Senast redigerad av Janbananson 2013-08-18 kl. 22:04.
Citera
2013-08-18, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av father-earth
hur kan han varit med i flera olika gäng? kan man byta gäng som man byter fotbollslag? trodde man tillhörde ett gäng och that´s it!

Rätz blev ju utslängd varje gång han försökte gå med i något gäng och så fick han gömma sig.
Så han fick väl liksom lov att byta gäng
Senast redigerad av Janbananson 2013-08-18 kl. 22:03.
Citera
2013-08-20, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gramsen
Det stämmer faktiskt att det är en tjej som påstod sig ha blivit våldtagen av rätz, hon heter Fia som även var huvudvittne i rättegången ang mordet på Joe.
Detta ang våldtäkten framgick i den rättegången men inget kunde bevisas ang detta. Hon påstod som jag förstått att det skulle ha hänt på en finlandsfärja, men jag kan ha fel?

Hittade det här i FUP. Ska leta lite mer få se om det finns mer, mycket papper att gå igenom. S är Sofia och B är förhörsledaren. Peter som nämns ska vara Peter Rätz.

Förhör med Sundman, Sofia; 2004-04-02 10:30 diarienr: 2000-K6688-04
174

S: Nej, nej, usch, han känner jag, han var inte där.
B: Känner du honom?
S: Nej jag vet vem det är.
B: Nummer 7 vet hon vem det är, heter?
S: Han heter Peter.
B: Peter, var han i lokalen, är det jobbigt?
S: Ja väldigt jobbigt och se han.
B: Ja vill du berätta om det eller?
S: Nej ?
B: Ja, men han var i alla fall inte i lokalen på lördagen?
S: Nej, nej.

(173-174 FUP)

I domen finns ingenting, möjligen att det här diskuteras under rättegången, men då måste man ha tag på ljudfilerna för att kunna kolla. Någon som har ljudfiler?

FUP ligger här:

http://offentligahandlingar.wordpress.com/
Citera
2013-08-26, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
För att han har skyddad identitet?

Rätz har haft skyddad identitet sedan lång tid tillbaka, åtminstone ända sedan han blev utslängd från sin position som SPRINGPOJKE i brödraskapet på 90-talet.
Citera
2013-08-30, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janbananson
Rätz har haft skyddad identitet sedan lång tid tillbaka, åtminstone ända sedan han blev utslängd från sin position som SPRINGPOJKE i brödraskapet på 90-talet.
Du vill misskreditera honom. Springpojkar blir väl inte livvakter åt Möller eller SGT-Stockholm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in