2009-06-03, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Men nu är det ju så att han både har ny och hemlig identitet så det är ju inte bara att ringa och begära passfoto på honom. I alla fall om vi talar om efter händelsen när han blev avslöjad och dylikt.

Ja, då var det väl gammalt, vad vet jag. Jag kommer inte ihåg vad det var för datum skrivet på kortet. Men det såg ut som ett typiskt passfoto som var kopierat på vanligt papper. Det är möjligt att det fanns/finns mer foton på honom, det minss jag inte. Är inget fall/person, som intresserar mig direkt. Men anledningen till att kortet var uppsatt, var naturligtvis att vi skulle/ska hålla kollen på honom, och det är det som är det viktiga. Sen finns det naturligtvis en massa som säkert känner igen honom direkt, och de finns ju över hela landet.
Citera
2009-06-03, 15:59
Medlem
Nu gör Aftonbladet en artikel om personen:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5235520.ab
Citera
2009-06-03, 16:29
Medlem
Tankishs avatar
Även Metro har skrivit om honom i dagens tidning.
Citera
2009-06-03, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankish
Även Metro har skrivit om honom i dagens tidning.

Borde inte all denna publicitet som han utsätter sig för tendera till att han riskerar att någon hittar honom? Med tiden brukar folk glömma men hoppar man in i media och babblar på så river man ju upp gamla minnena... Vad vill han, bli känd och rik?

EDIT: Har han varit soldat i främlingslegionen?
Senast redigerad av Voine 2009-06-03 kl. 16:49.
Citera
2009-06-03, 16:53
Medlem
Antagligen bor han väl på ett sånt ställe där han känner sig helt säker. Annars hade han ju inte gått ut i media igen.

Rik? Vill inte alla bli det? Med tanke på vad han offrat för rättsväsendet så är det väl kanske på sin plats att han tjänar lite pengar på boken.
Citera
2009-06-03, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _420_
Antagligen bor han väl på ett sånt ställe där han känner sig helt säker. Annars hade han ju inte gått ut i media igen.

Rik? Vill inte alla bli det? Med tanke på vad han offrat för rättsväsendet så är det väl kanske på sin plats att han tjänar lite pengar på boken.

Enligt Metro så uppfattade jag det som att han befann sig i Sverige vid intervjun, samt så säger han att han flyttat 19 gånger på 5 år. Så jätte säker kan han ju inte känna sig tycker man.

Dessutom har han ju själv skrivit på och godkännt avtalet som hans advokat förhandlade fram och enligt advokaten var han "välidgt nöjd". Det leder väl bara till värre när han figurerar i media.
Citera
2009-06-03, 17:07
Medlem
toppseNs avatar
Jag tycker man skulle kunna kalla han för en "hjälte". Dessa mc-gäng skall förintas. Till vardags så tar dem till mord samt säljer droger till svensons som snabbt sprider sig till ungdomsgenerationen.

Länge leve Peter Rätz!
Citera
2009-06-03, 18:37
Medlem
Varför tog inte hasse aro sin chans och blev rikare! Jävla snutinflatör! Nu ska han tjäna cash på sin bok också för att inte snuten hjälper han?

Hoppas han ruttnar och blir plockad rätt snart.
Citera
2009-06-03, 19:03
Medlem
Mr Coffees avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5235520.ab
Citat:
Hells Angels, Bandidos, ryska maffian och ett antal mindre kända kriminella gäng har satt ett pris på hans huvud. En och en halv miljon.
Wtf, har de något slags samarbete där de gemensamt betalar ut en avgift till eventuell mördare. Detta låter som skitsnack.
Citera
2009-06-03, 19:20
Medlem
Typemynames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toppseN
Jag tycker man skulle kunna kalla han för en "hjälte". Dessa mc-gäng skall förintas. Till vardags så tar dem till mord samt säljer droger till svensons som snabbt sprider sig till ungdomsgenerationen.

Länge leve Peter Rätz!

Jag vet att folk kommer att kritisera dig men jag måste hålla med. MC-gäng är fan det värsta som finns.

Hoppas att killen tjänar en slant efter allt han gjort för polisen.
Citera
2009-06-03, 19:35
Medlem
Vad är problemet med att någon berättar för polisen att mord, kidnappningar och grova narkotikabrott ske ske och vilka personer som är inblandade?

Alla vet att gäng som PR rörde sig i begår massor av kriminella handlingar. Är med med i gänget vet man att man riskerar att åka fast. Ger man sig in i leken....
Citera
2009-06-03, 20:30
Medlem
DirtyFranks avatar
Extrema situationer kräver extrema metoder. Att påstå att han endast högg sina vänner i ryggen är väl lite fel sätt att se på saken tycker jag. Visst, han blev säkert väldigt "carried away" av sitt James Bond liknande, science-fiction liv, men han utgjorde ju också en extremt viktig roll inom vårat försvarssystem. Det var ju inte direkt något som vem som helst hade klarat. Han hjälpte ju även till att förebygga brott genom att begå lite mindre, inte alls särskilt allvarliga brott. Ingen vet väl exakt i detalj om allting han har gjort och varit med om, men jag är övertygad över att han gjorde mer nytta än skada.

"Ett exempel: Vi hade en indrivning där jag visste att de skulle skjuta honom i benen eller värre. Men jag åkte dit och sköt i väggen. Det är vapenbrott och olaga hot – men jag ser det som att jag räddat en människas liv. Jag har försökt begå brott för att förhindra större brott."

Quote ur metros artikel.
http://www.metro.se/2009/06/03/3183/han-ar-sveriges-mest-jagade-man/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in