Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-16, 20:31
  #985
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Vart bodde Peter när han blev avslöjad?

Någonstans i Stockholmsområdet. Har läst hans "självbiografi". Har för mig att det står typ att några från polisen/hans handläggare hämtade honom i civil bil i hans lgh och körde upp han till polishuset på Kungsholmen.
Resten är historia....
Citera
2024-03-03, 21:27
  #986
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Det vore ju helt och hållet bisarrt för honom att medverka i "Vad hände sen?" med Mauri om det fortfarande fanns en så pass hög hotbild mot honom som det ges sken av. Det skulle aldrig givits grönt ljus av de som ansvarar för hans säkerhet då det vore förenat med alldeles för stora risker (och en ökning av fortsatta kostnader osv).

Angående artikeln på TV4 där det står att Mauri åkte och mötte Rätz i Tyskland; Hur svårt är det att åka 50 mil minibuss med två livvakter och ta färjan till Tyskland för att möta Mauri? Som du säger så är det kanske just så man bestämmer sig för att göra så att det ska se ut som att han håller sig borta från Sverige, för att det är "för farligt" att befinna sig på öppen gata här, och för att det ska se ut som att han måste vara på resande fot konstant pga hotbilden.

3 miljoner på sitt huvud... Vem skulle betala det idag? Det här är lika hett som Palmemordet var år 2006, alltså inte särskilt hett alls. De som letade efter honom förr i tiden har betydligt viktigaste saker för sig idag än att se till att Peter Rätz dör, vilket dessutom skulle förstöra hans barns liv. Är det verkligen värt det när allt kommer kring? Blir bara onödigt hela grejen.

Rätz tillhör en svunnen tid.
Han visar ju dessutom sitt ansikte i intervjun med Mauri. Då kan inte hotbilden vara så stor längre.
Citera
2024-03-03, 23:14
  #987
Medlem
LemPicas avatar
Har hans tjej/fru lämnat honom?
Dom flydde ju tillsammans men läste en artikel där jag fick intrycket att hon inte längre lever med honom även om det inte stod i klartext.
Någon som vet?
Citera
2024-03-05, 14:36
  #988
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Då kan inte hotbilden vara så stor längre.
Detta har avhandlats flera gånger av flera användare.

Hotbilden är låg (förutom i Rätz huvud) som tror han kan leva på detta mer. MC gäng tillhör 90-tal
Citera
2024-03-08, 07:30
  #989
Medlem
Letrangeres avatar
Vad lever Peter på, han jobbar väl inte. Och som informatör är han värdelös idag.
Citera
2024-03-09, 20:26
  #990
Medlem
Det finns ingen hotbild på honom idag, dessutom så gömmer han sig inte som han påstår. Det är 25år sedan och såå mycket som har hänt. Dom som lever idag dom är 55+ och dom skiter i honom. I den åldern så vill och orkar man inte längre leva ett sånt liv. SVT ska inte ge honom uppmärksamhet. Då kan det vara värre för Max åström för han har var värre än rätz. Men det är en annan historia.
Citera
2024-03-24, 17:17
  #991
Medlem
Hackergirls avatar
Är det någon som har läst böckerna "Rättslös" och "Brännmärkt" av Karin Aspenström och Peter Rätz?
Citera
2024-03-26, 23:28
  #992
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Är det någon som har läst böckerna "Rättslös" och "Brännmärkt" av Karin Aspenström och Peter Rätz?

Nej, men det låter som rena partsinlagorna.

Edit: dessutom benämns de "romaner".
Men kanske snor de på biblioteket någon gång.
Tack för tipset.
Citera
2024-03-28, 20:59
  #993
Medlem
Hackergirls avatar
Varför jag frågar om någon har läst böckerna är för att jag tycker det är lite oklart...

Den första boken börjar med att han är i Norge och driver ett hotell med sin bror, som var polis? Eller var det bara i Johan Falk brodern var polis 🙄

Han är fortfarande infiltratör, men nu för den norska polisen.

Vad jag inte förstår är hur de kriminella i Norge inte vet att han har varit infiltratör i Sverige...

Om någon har svar på mina frågor så får ni vänta gärna återkomma och berätta hur ni tänker kring detta 🙄
Citera
2024-03-30, 10:22
  #994
Medlem
gnomepowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Vad jag inte förstår är hur de kriminella i Norge inte vet att han har varit infiltratör i Sverige...Om någon har svar på mina frågor så får ni vänta gärna återkomma och berätta hur ni tänker kring detta 🙄

Vid tidpunkten så var det väl inte känt.
Han blev väl avslöjad senare i Sverige i Dalarna.
Citera
2024-03-30, 15:07
  #995
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnomepower
Vid tidpunkten så var det väl inte känt.
Han blev väl avslöjad senare i Sverige i Dalarna.
Japp, har kommit längre i boken nu, och förstår det 😀

Jag trodde denna skulle skildra livet efter han blev avslöjad, därför blev det lite konstigt när jag började lyssna 🙄

Tack och Glad Påsk 🐣🥚🐰
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback