2009-05-30, 18:12
Medlem
The Masters avatar
http://www.expressen.se/Nyheter/1.15...-mot-mig-i-dag

Vad anser ni om denne man som infiltrerade och satte dit många tunga kriminella, är han en hjälte eller en förrädare/golare i era ögon? Är det rättvist att han skall leva ett liv på flykt för att han försökte sätta dit bovar? Diskutera.

Till moderator: Visste ej vart jag skulle placera denna tråd, fanns bara en skvallertråd om Rätz och där platsar ej denna.
Citera
2009-05-30, 18:46
Medlem
zozolas avatar
varken hjälte eller golare.. pajas är han bara
Citera
2009-05-30, 18:49
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zozola
varken hjälte eller golare.. pajas är han bara
På vilket sätt menar du? För att han exponerar sig i media? För att han har skyddad identitet? Vore kul med ett mer uttömmande svar så att denna tråd slipper låsas.
Citera
2009-05-30, 19:22
Medlem
Han gjorde accepterade en överenskommelse med polisen via hans advokat, hans advokat sa även att han var "mycket nöjd" med denna överenskommelse (vad det nu ska betyda)?

Nu går han ut i media igen och vill vadå? Allt står ju säkerligen ordentligt i avtalet han skrivit under. Han kan ju gärna poängtera vad exakt det är som han anser vara bristfälligt för han har ju ändå skrivit på ett avtal och uppenbarligen köpt ut sig från vittnesskyddsprogrammet så vad är det han vill från polisens sida, att bara säga i tidningen att han inte har skrivit under uppsägandet av hans medborgerliga rättigheter säger inte mycket.
Citera
2009-05-30, 19:41
Medlem
Archer-Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
http://www.expressen.se/Nyheter/1.15...-mot-mig-i-dag

Vad anser ni om denne man som infiltrerade och satte dit många tunga kriminella, är han en hjälte eller en förrädare/golare i era ögon? Är det rättvist att han skall leva ett liv på flykt för att han försökte sätta dit bovar? Diskutera.

Till moderator: Visste ej vart jag skulle placera denna tråd, fanns bara en skvallertråd om Rätz och där platsar ej denna.

Är man helt vanlig "svensson" och ser ett brott, så kan jag faktiskt förstå att man vittnar om vad man sett osv, det respekterar jag ändå.

Men om man är brottsling själv, och sen av en eller annan anledning väljer att sätta dig sina fd polare/bröder/affärsbekanta, det e bara så sjukt svinigt. Vill man hoppa av, fine,,avsluta alla affärerna och se till o hoppa av i good standing.
Men att tjalla ut folk som är likadana som en själv, tills man fick för sig att bli en god medborgare, är så jävla äckligt.
Citera
2009-05-30, 20:02
Medlem
JockeMedKniven-s avatar
Det är inte polisens fel att det springer omkring gäng och jagar folk på gatan... Det är inte politikernas fel heller, dom prioriterar ju inte allt...

Det är ni väljares fel, ni som röstar på dessa politiker som skiter i allt utom sina egna löner och bonusar... De bor inte i problemområdena så de behöver inte bry sig om saker som inte drabbar dom...

Det är ju synd om Peter, för om sverigedemokraterna satt vid makten hade Peter kunnat flytta hem utan att känna sig hotad, för då hade alla kriminella suttit inlåsta och där hade dom fått sitta väldigt länge... Väldigt länge

År 2010 är det val igen, tänk på det!
Citera
2009-05-30, 20:13
Medlem
Ladidas avatar
En liten råtta i mina ögon, någon som "infiltrerar" sina polare och sedan hugger dem i ryggen och dessutom själv begått mer än ett grovt brott som han sedan fått frisedel ifrån är totalt rättsvidrigt och förjävligt.

Att idioten kan leva med sig själv?

Men är man pengakåt så är man, då säljer man sig lätt som en liten hora.
Citera
2009-05-30, 22:06
Medlem
Truman Capotes avatar
Vad har ni för bekräftade saker mot honom? Han sa i en radiointervju i veckan (P 1) att han hade ett moraliskt motiv till att vilja motverka organiserad kriminalitet. Det räcker för mig, men jag förstår inte varför staten inte ställer upp mer för honom. Var det polisen Liljegren och samkörda jurister som stod bakom honom, och så har de manövrerats undan nu?

Resonemang om "Good standing", "gola" etc. tycker jag är bara patetiskt kåkfararsnack. Det är läskigt att se förortsungarna avguda dessa gangsters. Klart att man ska använda alla tänkbara metoder för att knäcka brottsgrupperna, men det är såklart en ganska kvalificerad fråga, hur det ska vara rättsäkert etc.
Citera
2009-05-30, 22:27
Medlem
Va han kriminell innan han børjade gola?
Citera
2009-05-30, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bennythecop
Va han kriminell innan han børjade gola?

Han e ifrån en liten by utanför Falun som heter svärdsjö och han har alltid velat ha någon tillhörighet och leka häftig..... Så droger tryckte han i sig rätt friskt så fort han fick reda på att det existerat ivf....
Citera
2009-05-30, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Archer-R
Är man helt vanlig "svensson" och ser ett brott, så kan jag faktiskt förstå att man vittnar om vad man sett osv, det respekterar jag ändå.

Men om man är brottsling själv, och sen av en eller annan anledning väljer att sätta dig sina fd polare/bröder/affärsbekanta, det e bara så sjukt svinigt. Vill man hoppa av, fine,,avsluta alla affärerna och se till o hoppa av i good standing.
Men att tjalla ut folk som är likadana som en själv, tills man fick för sig att bli en god medborgare, är så jävla äckligt.
Håller helt o hållet med dig, en golbög som sätter dit sina egna polare ska man fan inte tycka synd om sen får han ta konsekvenserna och thats it.
Citera
2009-05-31, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JockeMedKniven-
Det är inte polisens fel att det springer omkring gäng och jagar folk på gatan... Det är inte politikernas fel heller, dom prioriterar ju inte allt...

Det är ni väljares fel, ni som röstar på dessa politiker som skiter i allt utom sina egna löner och bonusar... De bor inte i problemområdena så de behöver inte bry sig om saker som inte drabbar dom...

Det är ju synd om Peter, för om sverigedemokraterna satt vid makten hade Peter kunnat flytta hem utan att känna sig hotad, för då hade alla kriminella suttit inlåsta och där hade dom fått sitta väldigt länge... Väldigt länge

År 2010 är det val igen, tänk på det!
Så ifall sverigedemokraterna får en massa röster så lever tjallarna/golbögarna/råttorna i säkerhet? Ja vafan då måste vi ju rösta på ett parti som tar hand om de vidrigaste avskummen av alla, de som hugger polarna i ryggen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback