2009-06-03, 20:42
Medlem
Tankishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5235520.ab

Wtf, har de något slags samarbete där de gemensamt betalar ut en avgift till eventuell mördare. Detta låter som skitsnack.

Jag har läst att det är enligt "Peter Rätz" är Bandidos.
Citera
2009-06-03, 21:01
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Peter Rätz bok kommer ut vecka 24

Citat:
Ursprungligen postat av Voine
Borde inte all denna publicitet som han utsätter sig för tendera till att han riskerar att någon hittar honom? Med tiden brukar folk glömma men hoppar man in i media och babblar på så river man ju upp gamla minnena... Vad vill han, bli känd och rik?

EDIT: Har han varit soldat i främlingslegionen?

Det är marknadsföring min vän, hans bok kommer ut i handeln under nästa vecka.

http://www.bokus.com/b/9789100119065...Peter%20R%E4tz

Dick Sundevall har hjälpt honom att skriva den.
Citera
2009-06-03, 21:14
Medlem
Kenty-59s avatar
https://www.flashback.org/showpost....postcount=7580

Där är AB:s +artikel om han..
Citera
2009-06-03, 21:21
Medlem
JoliQuZs avatar
SVERIGES SUPER DUPER MAFFIA, yeah!

Hur i helvete kan de inte hitta han?
Citera
2009-06-03, 22:26
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ

Honom. För att de är töntar som leker farliga med gamla trötta passfoton och skolkort på toaletten. Runka i frid och schpritzen Sie bitte rätt i ögat på Herr Rätz. Losers.
Citera
2009-06-03, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
https://www.flashback.org/showpost....postcount=7580

Där är AB:s +artikel om han..

För övrigt angående artikeln på Aftonbladet, he he Hade inte Hasse Aro tid att rätta sina stavfel eller?

Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ

För att han kanske har en ny identitet och hemliga uppgifter samtidigt som han kanske befinner sig någonstanns i Europa eller Världen. Jo det är ju nog lätt att hitta han!! Ja vi kan vi chansa på att åka idag till London och leta efter han och nästa vecka i Rom och sen till Berlin och sen till........

Det jag dock undrar mest över som han inte sa, det var hur mycket har han tjänat under dessa 9 år. Vad betalade polisen honom samt betalade han skatt på detta tro?

Sen en sak till, han påstod att polisen sökte upp honom och anlitade honom. Jag har fått för mig någonstanns att det var tvärtom, då polisen hade "personalkvällar" på samma krog ibland och det var han själv som tog upp det med Olle Liljegren under en sådan kväll.
Citera
2009-06-04, 09:45
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archer-R
Men om man är brottsling själv, och sen av en eller annan anledning väljer att sätta dig sina fd polare/bröder/affärsbekanta, det e bara så sjukt svinigt. Vill man hoppa av, fine,,avsluta alla affärerna och se till o hoppa av i good standing.
Men att tjalla ut folk som är likadana som en själv, tills man fick för sig att bli en god medborgare, är så jävla äckligt.

Fattar inte det här snacket om att Rätz har bytt sida, backstabbat sina polare etc. Killen har väl överhuvudtaget aldrig bytt sida? Han var infiltratör på polisens sida från början och han var infiltratör på polisens sida till slutet.

Att han sedan lyckades EXTREMT bra med sin infiltration är givetvis ytterst pinsamt för organisationerna, de särade på skinkorna och det vara bara för honom att köra in den, men FAKTUM är väl ändå att han var infiltratör från början och lyckades exceptionellt bra med sitt uppdrag? Sedan är det möjligt att organisationerna påstår något annat för att göra det hela något mindre pinsamt, men sant är det väl ändå inte?
Citera
2009-06-04, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Det är marknadsföring min vän, hans bok kommer ut i handeln under nästa vecka.

http://www.bokus.com/b/9789100119065...Peter%20R%E4tz

Dick Sundevall har hjälpt honom att skriva den.

Där slog någon huvudet på spiken!

Nu blev jag mycket mer nyfiken på hans bok, undrar om det står några slaskiga detaljer?? Har inte Olle Liljegren också släppt en bok som är liknande från hans syn?
Citera
2009-06-04, 10:57
Medlem
flera mc gäng

hur kan han varit med i flera olika gäng? kan man byta gäng som man byter fotbollslag? trodde man tillhörde ett gäng och that´s it!

eller är det bara en massa pajasar som fått för mycket utrymme i media?
Citera
2009-06-04, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
http://www.expressen.se/Nyheter/1.15...-mot-mig-i-dag

Vad anser ni om denne man som infiltrerade och satte dit många tunga kriminella, är han en hjälte eller en förrädare/golare i era ögon? Är det rättvist att han skall leva ett liv på flykt för att han försökte sätta dit bovar? Diskutera.

Till moderator: Visste ej vart jag skulle placera denna tråd, fanns bara en skvallertråd om Rätz och där platsar ej denna.

Han är helt klart en hjälte, synd bara att polisen har utnyttjat honom.
Citera
2009-06-04, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av father-earth
hur kan han varit med i flera olika gäng? kan man byta gäng som man byter fotbollslag? trodde man tillhörde ett gäng och that´s it!

eller är det bara en massa pajasar som fått för mycket utrymme i media?

Det finns ju rätt många, för att inte säga väldigt många, som har bytt från ett gäng till ett annat.
Citera
2009-06-04, 12:02
Medlem
jerros avatar
Citat:
=SUPERHITLER]Fattar inte det här snacket om att Rätz har bytt sida, backstabbat sina polare etc. Killen har väl överhuvudtaget aldrig bytt sida? Han var infiltratör på polisens sida från början och han var infiltratör på polisens sida till slutet.

Att han sedan lyckades EXTREMT bra med sin infiltration är givetvis ytterst pinsamt för organisationerna, de särade på skinkorna och det vara bara för honom att köra in den, men FAKTUM är väl ändå att han var infiltratör från början och lyckades exceptionellt bra med sitt uppdrag? Sedan är det möjligt att organisationerna påstår något annat för att göra det hela något mindre pinsamt, men sant är det väl ändå inte?
Där har du nog ganska så rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in