Flashback bygger pepparkakshus!
2025-08-17, 04:32
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Så här rankar jag Alice album:

Såna här (sällsynta) inlägg är det som gör att sunkhålan Flashback faktiskt kan göra anspråk på något slags existensberättigande emellanåt. Tack för rolig läsning. Blev inspirerad att replikera med något motsvarande, men jag måste lyssna igenom ett par album som jag har halvglömt innan jag kan åstadkomma ett svar.

Tills vidare: vad tycker ni om Revenge-joxet då, gubbar? (Och eventuella tanter.)
Citera
2025-11-02, 05:51
Medlem
Adelaides avatar
Har spelat The Revenge of Alice Cooper en del på sistone!

Måste säga att det inte alls är dåligt för att vara gjort av några herrar som närmar sig 80 bast. Älskar riffen i många av låtarna - Up All Night har ju ett stonerrock-riff för tusan!

Är det ett perfekt album? Nej. Trots bra riff här och där så känns det som att något fattas. Det finns exempelvis inte någon slagkraftig refräng nånstans. Vissa låtar försöker vara lite experimentella, men produktionen är platt så de lämnar inga större avtryck.

Men gillar man klassisk rock and roll/blueshårdrock så tycker jag ändå att man kan ge den en lyssning.
Citera
2025-11-09, 03:35
Medlem
Adelaides avatar
I nuläget får jag säga att mina tre favoritskivor med Alice Cooper är Killer, Billion Dollar Babies och Easy Action. Den sistnämnda är sorgligt underskattad.
Citera
2025-11-10, 23:02
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
I nuläget får jag säga att mina tre favoritskivor med Alice Cooper är Killer, Billion Dollar Babies och Easy Action. Den sistnämnda är sorgligt underskattad.
Mina favoriter är Billion Dollar Babies, Welcome to My Nightmare och From The Inside.
Såg Cooper på Grönan 1975 och 2024. Han är verkligen toppen.
Hoppas han lever länge och snart är tillbaka hit igen.
Citera
2025-11-11, 18:13
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Mina favoriter är Billion Dollar Babies, Welcome to My Nightmare och From The Inside.
Såg Cooper på Grönan 1975 och 2024. Han är verkligen toppen.
Hoppas han lever länge och snart är tillbaka hit igen.

Han spelar på Dalhalla i sommar.
Citera
2025-11-11, 22:52
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Han spelar på Dalhalla i sommar.
Tack för tipset.
Känns lite långt att åka dit, så jag hoppas på Sthlm.
Min favoritlåt, om jag bara ska välja en, är Billion Dollar Babies.
Citera
2025-11-13, 14:11
Medlem
Geomeisters avatar
27 Juni är datumet då Cooper kommer till Dalhalla. Aldrig varit där än så en spelning med Cooper låter som en bra start. Kan bli riktigt minnesvärt med rätt setlist och väder!

Gillar nya The Revenge of Alice Cooper mer och mer. Den, Killer, Zipper Catches Skin och Dirty Diamonds är de från katalogen som kan bli köp när tillfälle ges.

Dagens Cooper: Blood on the Sun
Citera
2025-11-14, 19:38
Medlem
Rebali179s avatar
Någon som har läst den nyutkomna boken om Alice Cooper?
Alice Cooper : historien om ett besynnerligt band av Carl Linnaeus
https://www.bokus.com/bok/9789189828858/alice-cooper-historien-om-ett-besynnerligt-band/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in