2009-05-28, 22:32
Medlem
Geomeisters avatar
Eftersom en viss trd blev invaderad av fakta angende Alice Cooper nyligen tnkte jag starta en egen t bandet.

Alice Cooper var en av de frsta som brjade anvnda smink och skrck fr att vcka intresse hos publiken och har trots hits som "School's Out", "I Never Cry", "No More Mr. Nice Guy" och "Poison" inte riktigt ntt samma kndisskap (fr sin musik) som mnga band ifrn samma generation.

Vilka r dina favoritltar? Favoritalbum? Har du ngon intressant fakta?
Sett bandet live?

Diskutera vilt, men respektera varandras sikter.
Citera
2009-05-28, 22:36
Medlem
Poddes avatar
Stod lngst fram p Sweden Rock 06

Edit: Favoritlt r nog Be my lover
Citera
2009-05-28, 22:47
Medlem
Nr19UtanBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Stod lngst fram p Sweden Rock 06

Edit: Favoritlt r nog Be my lover

Stod frmodligen bredvid....
Bsta lt live, Helt klart "He's Back (the man behind the mask)"
Bsta lt skiva... Svrt, hittar nya favoriter varje gng jag jag fr mina Cooper-ryck...

I vrigt sett alice cooper live 4 gnger, alltid roligt att se nya sett att bli mrdad p en scen
Citera
2009-05-28, 23:01
Medlem
Oakenshields avatar
Favoritalbum: Love It To Death och Killer.

Ltar: Under My Wheels, Desperado, Ballad Of Dwight Fry, Teenage Lament '74, Generation Landslide, Be My Lover.
Citera
2009-05-28, 23:08
Medlem
Secunduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Eftersom en viss trd blev invaderad av fakta angende Alice Cooper nyligen tnkte jag starta en egen t bandet.

Alice Cooper var en av de frsta som brjade anvnda smink och skrck fr att vcka intresse hos publiken och har trots hits som "School's Out", "I Never Cry", "No More Mr. Nice Guy" och "Poison" inte riktigt ntt samma kndisskap (fr sin musik) som mnga band ifrn samma generation.

Vilka r dina favoritltar? Favoritalbum? Har du ngon intressant fakta?
Sett bandet live?

Diskutera vilt, men respektera varandras sikter.

Vill TS ha fakta eller inte fakta i den hr trden? Och syftas det p bandet Alice Cooper eller soloartisten, eller bde och? Det r lite dubbla budskap i trdstarten. Urskta, men jag r en Alice Cooper-nrd och som sdan petig med dessa detaljer
Citera
2009-05-28, 23:12
Medlem
Oakenshields avatar
TS var med i trden dr vi en gng fr alla (hoppas jag) mrdade tramset om det phittade namnet Alice Cooper Group... vilket jag r ganska sker p r vad han avsg med "invaderad av fakta".
Citera
2009-05-28, 23:19
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Secundus
Vill TS ha fakta eller inte fakta i den hr trden? Och syftas det p bandet Alice Cooper eller soloartisten, eller bde och? Det r lite dubbla budskap i trdstarten. Urskta, men jag r en Alice Cooper-nrd och som sdan petig med dessa detaljer

Fakta om Alice Cooper kan vara trevligt, men det om Alice Cooper Group vs. Alice Cooper soloartist har vi som sagt redan gtt igenom i en annan trd

Trden handlar om BDE ACG och AC!
Citera
2009-05-28, 23:33
Medlem
Pinkskins avatar
Frra plattan (som kom ut kring 1826, knns det som) "The last temptation" anser i vart fall jag r jvligt bra. Om den r bst vet jag inte, r inte tillrckligt insatt. Jag vet att jag kpte uppfljaren "Brutal planet", men eftersom jag inte kan minnas en enda lt antar jag att den inte var ngot vidare?
Citera
2009-05-28, 23:36
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Frra plattan (som kom ut kring 1826, knns det som) "The last temptation" anser i vart fall jag r jvligt bra. Om den r bst vet jag inte, r inte tillrckligt insatt. Jag vet att jag kpte uppfljaren "Brutal planet", men eftersom jag inte kan minnas en enda lt antar jag att den inte var ngot vidare?

Alice Cooper slppte 2008 sin senaste skiva "Along Came A Spider"
Citera
2009-05-29, 00:00
Medlem
Gruppen var ju klart bttre enligt mig. Dom utvecklade i alla fall rockmusiken en hel del, och hade grymma ltar.

Favvoalbum: Killer, Billion Dollar Babies

Ltar: Killer, Desperado, Billion Dollar Babies, I Love the Dead
Citera
2009-05-29, 00:13
Medlem
Secunduss avatar
Tack fr svaren ovan. Annars hade jag vl antagligen inte heller kunnat hlla mig frn att brja rabbla om den mycket viktiga skillnaden mellan bandet och soloartisten...

Ngra favoriter:
Platta: Schools Out
Ltar: Halo of Flies, Dead Babies och Killer vilket ju blir halva Killer-plattan.
Gitarrsolon: Raped and Freezin och Hard Hearted Alice frgan r dock om det inte r spkspelare p de ltarna.
Basgng: Gutter Cat vs. the Jets (hela lten)
Trumspel: Billion Dollar Babies (givetvis)
Piano: Beautiful Flyaway och Ballad of Dwight Fry
Text: Is it my Body och I Love the Dead

Och s vill jag utnmna Neal Smiths virveltrumma som den lttaste att knna i rockhistorien, mjligen med konkurrens av John Densmore frn The Doors.

Eidt fr felstavingarr.
Senast redigerad av Secundus 2009-05-29 kl. 00:25.
Citera
2009-05-29, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Secundus
Basgng: Gutter Cat vs. the Jets (hela lten)

Blue Turk FTW!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in