Flashback bygger pepparkakshus!
2009-05-28, 22:32
Medlem
Geomeisters avatar
Eftersom en viss tråd blev invaderad av fakta angående Alice Cooper nyligen tänkte jag starta en egen åt bandet.

Alice Cooper var en av de första som började använda smink och skräck för att väcka intresse hos publiken och har trots hits som "School's Out", "I Never Cry", "No More Mr. Nice Guy" och "Poison" inte riktigt nått samma kändisskap (för sin musik) som många band ifrån samma generation.

Vilka är dina favoritlåtar? Favoritalbum? Har du någon intressant fakta?
Sett bandet live?

Diskutera vilt, men respektera varandras åsikter.
Citera
2009-05-28, 22:36
Medlem
Poddes avatar
Stod längst fram på Sweden Rock 06

Edit: Favoritlåt är nog Be my lover
Citera
2009-05-28, 22:47
Medlem
Nr19UtanBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Stod längst fram på Sweden Rock 06

Edit: Favoritlåt är nog Be my lover

Stod förmodligen bredvid....
Bästa låt live, Helt klart "He's Back (the man behind the mask)"
Bästa låt skiva... Svårt, hittar nya favoriter varje gång jag jag får mina Cooper-ryck...

I övrigt sett alice cooper live 4 gånger, alltid roligt att se nya sett att bli mördad på en scen
Citera
2009-05-28, 23:01
Medlem
Oakenshields avatar
Favoritalbum: Love It To Death och Killer.

Låtar: Under My Wheels, Desperado, Ballad Of Dwight Fry, Teenage Lament '74, Generation Landslide, Be My Lover.
Citera
2009-05-28, 23:08
Medlem
Secunduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Eftersom en viss tråd blev invaderad av fakta angående Alice Cooper nyligen tänkte jag starta en egen åt bandet.

Alice Cooper var en av de första som började använda smink och skräck för att väcka intresse hos publiken och har trots hits som "School's Out", "I Never Cry", "No More Mr. Nice Guy" och "Poison" inte riktigt nått samma kändisskap (för sin musik) som många band ifrån samma generation.

Vilka är dina favoritlåtar? Favoritalbum? Har du någon intressant fakta?
Sett bandet live?

Diskutera vilt, men respektera varandras åsikter.

Vill TS ha fakta eller inte fakta i den här tråden? Och syftas det på bandet Alice Cooper eller soloartisten, eller både och? Det är lite dubbla budskap i trådstarten. Ursäkta, men jag är en Alice Cooper-nörd och som sådan petig med dessa detaljer
Citera
2009-05-28, 23:12
Medlem
Oakenshields avatar
TS var med i tråden där vi en gång för alla (hoppas jag) mördade tramset om det påhittade namnet Alice Cooper Group... vilket jag är ganska säker på är vad han avsåg med "invaderad av fakta".
Citera
2009-05-28, 23:19
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Secundus
Vill TS ha fakta eller inte fakta i den här tråden? Och syftas det på bandet Alice Cooper eller soloartisten, eller både och? Det är lite dubbla budskap i trådstarten. Ursäkta, men jag är en Alice Cooper-nörd och som sådan petig med dessa detaljer

Fakta om Alice Cooper kan vara trevligt, men det om Alice Cooper Group vs. Alice Cooper soloartist har vi som sagt redan gått igenom i en annan tråd

Tråden handlar om BÅDE ACG och AC!
Citera
2009-05-28, 23:33
Medlem
Pinkskins avatar
Förra plattan (som kom ut kring 1826, känns det som) "The last temptation" anser i vart fall jag är jävligt bra. Om den är bäst vet jag inte, är inte tillräckligt insatt. Jag vet att jag köpte uppföljaren "Brutal planet", men eftersom jag inte kan minnas en enda låt antar jag att den inte var något vidare?
Citera
2009-05-28, 23:36
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Förra plattan (som kom ut kring 1826, känns det som) "The last temptation" anser i vart fall jag är jävligt bra. Om den är bäst vet jag inte, är inte tillräckligt insatt. Jag vet att jag köpte uppföljaren "Brutal planet", men eftersom jag inte kan minnas en enda låt antar jag att den inte var något vidare?

Alice Cooper släppte 2008 sin senaste skiva "Along Came A Spider"
Citera
2009-05-29, 00:00
Medlem
Gruppen var ju klart bättre enligt mig. Dom utvecklade i alla fall rockmusiken en hel del, och hade grymma låtar.

Favvoalbum: Killer, Billion Dollar Babies

Låtar: Killer, Desperado, Billion Dollar Babies, I Love the Dead
Citera
2009-05-29, 00:13
Medlem
Secunduss avatar
Tack för svaren ovan. Annars hade jag väl antagligen inte heller kunnat hålla mig från att börja rabbla om den mycket viktiga skillnaden mellan bandet och soloartisten...

Några favoriter:
Platta: School’s Out
Låtar: Halo of Flies, Dead Babies och Killer – vilket ju blir halva Killer-plattan.
Gitarrsolon: Raped and Freezin´ och Hard Hearted Alice – frågan är dock om det inte är “spökspelare” på de låtarna.
Basgång: Gutter Cat vs. the Jets (hela låten)
Trumspel: Billion Dollar Babies (givetvis)
Piano: Beautiful Flyaway och Ballad of Dwight Fry
Text: Is it my Body och I Love the Dead

Och så vill jag utnämna Neal Smiths virveltrumma som den lättaste att känna i rockhistorien, möjligen med konkurrens av John Densmore från The Doors.

Eidt för felstavingarr.
Senast redigerad av Secundus 2009-05-29 kl. 00:25.
Citera
2009-05-29, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Secundus
Basgång: Gutter Cat vs. the Jets (hela låten)

Blue Turk FTW!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in