Enligt earMUSIC verkar nya skivan slja bra. Bttre n dom flesta av Alice Coopers album i mnga lnder. Fast att slja #6 idag kan vl omjligt dra in lika mycket pengar som att slja #14 1993 eller 1983? S bra r vl inte skivfrsljningen verlag?
Favoriter ett tv lyssningar p skivan: Paranormal, Holy Water och The Sound of A. Alice Cooper har slppt sjukt mycket material genom alla r. Ltar p hans lgsta eller medelniv intresserar mig inte srskilt. Det r dom udda ltarna som vgar lite mer som attraherar mig. I vrigt tycker jag skivan har bra energi, men ganska mnga ltar som gr in och ut fort. Inte ndvndigtvis dliga, men inget jag skulle sakna heller.
"Alice Cooper har upptckt ett 40 r gammalt verk av konstnren Andy Warhol i sitt frrd. Hrdrocksstjrnan kpte verket fr omkring 20 000 kronor av sin vn Warhol p 70-talet. /.../
Idag kan verket vara vrt omkring 90 miljoner kronor, frutsatt att den osignerade tavlan r kta. Problemet r att Cooper, som omkring den tiden lades in p rehab fr alkoholism, inte minns s mycket av 70-talet.
Han sger att han minns att han pratade med Warhol om verket. Han tror att det hnde p riktigt, men han kan inte ta gift p det, sger Coopers manager Shep Gordon.
Warhol-experten Richard Polsky har kontrollerat Little Electric Chair och bedmer att den sannolikt r kta, och tills vidare planerar Cooper tminstone att hnga upp tavlan istllet fr att frvara den i frrdet."
Jag drog igenom live-ltarna p CD2 av Paranormal idag. Bra ljud, bra drag och allmnt starka. Tnker och ska inte jmfra med massa andra live-skivor, men tycker dom hller bra kvalitet. Hade grna hrt mer!
Sg Alice p Liseberg fr ngra r sen. D spelade han the Wall.
En Pink Floyd lt. Grymt hftigt.
Nn som vet varfr han drog den lten?
Han krde bara en liten kort del av den under School's Out (dr har du f. svaret p din sista frga), han spelade inte hela Another Brick in the Wall. detta hnde bde 2012 och i r igen p Liseberg
Hollywood Vampires verkar komma ut med nytt album redan till sommaren och deras turn i r. Alice Cooper, Joe Perry, Johnny Depp och mjligtvis andra knda namn kommer att medverka p skivan. Detta bara ett r efter Alice Coopers egna Paranormal. Gubben r produktiv - Annat kan man inte pst.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!